Hij rijdt te soepel,lekker,hard....

De locatie voor Off-topic, slapgelul, moppen en filmpjes.
Folkert
Contacteer:

Hij rijdt te soepel,lekker,hard....

Bericht door Folkert » wo jul 18, 2007 11:34 am

Tja... Naar lang wikken en wegen gaat het er toch naar uitzien dat ik mijn verstand wat meer moet laten spreken...

Ik geniet ontzettend van mijn T-BB met nwe hyperpros maar dat ik ook meteen het probleem...
Vandaag of morgen mag ik de rest van het jaar met openbaar vervoer :lol:

Ook als ik samen met mijn vrouwtje (zzr250) aan het toeren ben moet ik me ontzettend inhouden... (Doe ik graag voor haar hoor.. :oops: ) maar dan voelt het een beetje als met een BMW 7 serie achter een golfje rijden..

Ik denk dat twee golfjes dat meer plezier hebben... ehhhh snap ie een beetje :roll:

Ben dus nu een beetje aan het kijken naar bv een BUELL streetfighter
(Een Caviga Raptor 1000 ging ook te makkelijk te snel )

Tenzij iemand een vEEEL beter idee heeft.. maar anders denk dat ik nog een topic begin in de sectie 'te koop'

Relax
Contacteer:

Bericht door Relax » wo jul 18, 2007 11:41 am

Koop een BMW-motor. Kan je alleen maar op toeren. En intussen tv kijken, biertje uit de koelkast en verder lekker achterover leunen in je sofa...

Folkert
Contacteer:

Bericht door Folkert » wo jul 18, 2007 11:43 am

Heb een K100 en R1100RT gehad.. Inderdaad leuk toeren maar weinig pret.. De boxer vond ik weinig feedbackgeven .. Denk dan meer aan F800st..

Frank Switser

Bericht door Frank Switser » wo jul 18, 2007 11:45 am

Je kan ook een CBR600 (of iets dergelijks) voor je vrouw kopen. Dan blijft ze niet meer zo ver achter......

M.b.t. d snelheidsovertredingen: ook met een Buell kan je heel gemakkelijk in de gevarenzone voor jouw rijbewijs komen. Beheersing blijft geboden, en als je dat even niet kan wel goed je ogen openhouden (zeg ik terwijl ik deze week nog geflitst ben... :oops: ).

Folkert
Contacteer:

Bericht door Folkert » wo jul 18, 2007 11:58 am

Ja snap het maar voor het vrouwtje is CBR 600 iets te vroeg nog...
Tja Buell heeft ook giga koppel, zeker op de eerste 10 meter maar dan valt het aardig mee... 140 op de snelweg geeft als een gevoel als 200 op de BB.... Ook aardig vermoeiender....
Ik rij nu woonwerk met CX550 ( oude honda twin uit 1985) en dat gaat prima, best vermakelijk nog...... Maar vanochtend toch weer een keertje de A12 met de BB en ja dan stap ik met een grote grijns eraf maar netjes en rustig .. :oops:

Relax
Contacteer:

Bericht door Relax » wo jul 18, 2007 11:59 am

Folkert schreef:... maar weinig pret ...
Dat is het nou net: jij wil én pret én bruut. Dan kan je ook BB blijven rijden...
En met zo'n badkuip is er idd weinig fun aan. Stuurt voor geen meter, klotekoppel en alleen voor ouwe zakken/oma's.

YO
Contacteer:

Bericht door YO » wo jul 18, 2007 12:05 pm

Een CB500S zou ook een optie kunnen zijn of een ER5 voor je vrouw..

Folkert
Contacteer:

Bericht door Folkert » wo jul 18, 2007 12:15 pm

YO schreef:Een CB500S zou ook een optie kunnen zijn of een ER5 voor je vrouw..
Er5 voor de vrouw lijkt me leuk ( over 1.5 jaar ) een CB500S voor mij.. Ehhh vind em niet zo mooi eigenlijk...

Beetje makklijk gooien en smijten mag wel . Top 170 ook evt. prima maar koppel en pit moet er wel een beetje zijn...

LeoFric
Contacteer:

Bericht door LeoFric » wo jul 18, 2007 12:53 pm

Sja,

Ik denk toch dat de BB een ultime bike is, als je daar vanaf stapt dan wordt het allemaal alleen maar minder. En volgens mij kun je zelfs op de zzr250 je rijbewijs in gevaar brengen. Als je het maar op de verkeerde plek doet en op het verkeerde moment.

Ik ken je niet verder, echter ik ga er wel van uit dat je een volwassen man bent die bij het volle verstand is als je op de motor kruipt. Dan is toch eigen kennis, eigen waarde en eigen gevoel heel belangrijk. Dus leer een beheerste rijstijl aan en het is al voor elkaar.

Mijn vrouw en ik reden heel lang in groepen met mensen die omdat ze op een sjop.. chip... shopp... (argh... keel schrapen) chopper rijden toch al niet te hard konden, durfden of mochten. En moest me dan ook altijd inhouden. Dat is een waardevolle les gebleken bij de XX. Nu kan ik me inhouden en dat is erg prettig.

Sterker nog ... ik heb evenveel kans om in mijn blik (1.9 Diesel) mijn rijbewijs kwijt te raken dan op de motor. Lijkt mij dat je zelf niet gelukkiger wordt van een eventuele verkoop van je brommert en over te stappen op iets wat je eigenlijk nog niet/niet/absoluut niet wilt.

Als je een BB weg doet lijkt het mij een betere reden om hem weg te doen omdat je iets anders mooier/beter/lekkerder vind dan dat je hem weg doet vanwege de kans op het verlies van een rijbewijs. Daar krijg je spijt van...

Voorbeeld: je ruilt je vrouw toch ook niet in voor een ander modelletje omdat je er teveel plezier van hebt. Dan houd je dat volgens mij juist vast. Althans.... de meeste mensen.

Let wel dit is allemaal maar mijn mening, volgens mij doe je jezelf geen plezier door de BB hiervoor op te offeren.

Ankertje
Contacteer:

Bericht door Ankertje » wo jul 18, 2007 1:12 pm

Folkert schreef:Ja snap het maar voor het vrouwtje is CBR 600 iets te vroeg nog...
Wat een BS opmerking zeg. Ik ken een dame die net een half jaar haar rijbewijs heeft en op een cbr 600 zonder problemen er mee naar Noorwegen is gereden en weer veilig terug.

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Evelakes
Contacteer:

Bericht door Evelakes » wo jul 18, 2007 1:33 pm

Mijn Snowy heeft nu ook een CBR 600 en is er wat blij mee zij heeft
haar rijbewijs ook nog maar pas. Ik vind een 250 veel nerveuzer om
mee te rijden dan een 600. Vooral op een snelweg vind ik het vaak
gevaarlijk op zo'n 250 cc daar je niet weet hoe lang het duurt hij snel
je kunt inhalen (vrachtauto,s ect.) Met de 600 heb je veel meer controle
over dit soort situaties. Laat ze een keer proefrijden bij een dealer om
het verschil te ervaren ik denk dat ze gelijk verkocht is..
Het gaat ook niet zo zeer om de snelheid maar om de soeplesse..

Folkert
Contacteer:

Bericht door Folkert » wo jul 18, 2007 1:37 pm

FilaMenT schreef:
Folkert schreef:Ja snap het maar voor het vrouwtje is CBR 600 iets te vroeg nog...
Wat een BS opmerking zeg. Ik ken een dame die net een half jaar haar rijbewijs heeft en op een cbr 600 zonder problemen er mee naar Noorwegen is gereden en weer veilig terug.

Nou nou.... Dat is niet degenerened bedoeld hoor, na veel moeite om een rijbewijs te halen is ze blij met de 'lichte' ZZR250 Als ik met CBR 600 aankom schiet ze in de stress en dat gun haar niet.. Ik weet dat ik haar daar geen plezier me doe... Mijn dame is die dame niet ( goed bedoeld hoor )

Edit @ everlakes.. Ze Heeft op 'zware' gereden en vond het te zwaar .. Ik heb geduld ,een 500 og 600 komt wel een keer en de ZZR250 is voor een 25 KW rap zat ook op de snelweg...

Evelakes
Contacteer:

Bericht door Evelakes » wo jul 18, 2007 3:01 pm

Ik krijg dit enge gevoel van nu ook maar een stationwagon, want dat is
makkelijker. Weet je motor rijden is de ultieme vrijheid die een ieder
voor zich ervaart, maar om concessies te doen op wat jij jouw ultieme
gevoel geeft, nee dan maar even door de zure appel heen bijten en
keurig achter of voor haar blijven rijden. Als je als je zonder haar rijdt
krijg je altijd dat gevoel van "had ik de XX nog maar"
De BB kan het aan nu jij nog.. :lol:

Folkert
Contacteer:

Bericht door Folkert » wo jul 18, 2007 4:22 pm

Denk maar niet dat ik qua plezier er op wil inleveren. En dus komt er zeker geen 'stationwagon' :lol:

Pe M
Contacteer:

Bericht door Pe M » wo jul 18, 2007 5:42 pm

ga je toch toeren met, En je vrouw, En de cx?
en zo af en toe pak je de Bird :W ?

rich
Contacteer:

Bericht door rich » wo jul 18, 2007 6:26 pm

Je kan er ook een extra lage ruit op zetten vang je veel meer wind rij je ook niet meer zo hard :lol:

Johnv@nVliet
Contacteer:

Bericht door Johnv@nVliet » wo jul 18, 2007 6:50 pm

Een andere vrouw nemen is zeker geen optie? :oops: :lol:

Greetz,
Afbeelding

Be Your Self, There Are So Many Others.

ReeF
Contacteer:

Re: Hij rijdt te soepel,lekker,hard....

Bericht door ReeF » wo jul 18, 2007 8:57 pm

Folkert schreef:Ook als ik samen met mijn vrouwtje (zzr250) aan het toeren ben moet ik me ontzettend inhouden... (Doe ik graag voor haar hoor.. :oops: ) maar dan voelt het een beetje als met een BMW 7 serie achter een golfje rijden..
Ik denk dat je dit met elke motor zult hebben, dat ligt vlgns mij niet aan de zzr250 tov de Bird maar aan je vrouw tov jou ;) (zonder dat ik daarmee iets te kort zou willen doen aan haar rijkunsten)
Maw, ik wil wel een keer voor je rijden op die ZZR250 en dan mag je na 50km zeggen of je nog steeds het gevoel hebt met een 7 serie achter een golfje te rijden.

Ergo, lever je Bird in voor een andere fiets en je krijgt er spijt van. Gewoon ff genieten van andere zaken als je met zijn tweeën touren zoals omgeving uitzicht naar voren etc :D
En als je dan weer is alleen of met de club gaat rijden kun je Bird kietelen zoveel je wilt.
Proud member of the Adventure Chaptor

Folkert
Contacteer:

Bericht door Folkert » wo jul 18, 2007 11:16 pm

O dear ...

Ik wordt zwaar afgerekend op mijn uitspraak van het samen rijden....
Zo bedoelde ik het nu ook weer niet... :oops:

Een BMW 7 serie en een Golfje is inderdaad een gevoel wat meer de software dan de hardware betreft....
Maar dat is niet een punt waar ik zwaar aan til en ook niet wat me zorgen baart

Wel ben ik bezorgt dat ik juist waar we NIET samen rijden, ik een camera mis en me in meest gunstige geval me bv een jaartje met ov kaart kan verplaatsen..
Dat kietelen :wink: neemt nml. steeds ergere vormen aan... :roll:

Ik zoek juist te voorkomen, dat ongeacht met welke verschillen in rijstijl of hardware, ik nog jarenlang samen met me'n meisje mag rijden..

Nu stap ik op en weet bij voorbaat al dat ik met name in de berm en me'n spiegels moet kijken [prima, is ook hobby natuurlijk]

Maar ja.... doe je het daar allemaal voor ?

Ankertje
Contacteer:

Bericht door Ankertje » wo jul 18, 2007 11:21 pm

Weet je wat een PTA is?

Weet je hoe je die kan ontdekken en vervolgens vermijden?

Rijdt een heel stukje rustiger en is goedkoper dan een jaar je rijbwijs kwijt.

De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Folkert
Contacteer:

Bericht door Folkert » do jul 19, 2007 12:10 am

PTA :roll: ??

Politie Takke Apperaat ??

Nee geen idee.. Heb een Garmin met flitspalen... Maar dat bedoel je vast niet...

XXviking
Contacteer:

Bericht door XXviking » do jul 19, 2007 12:23 am

Ik begrijp hier niks van!!!!!!!

Van een ZZR 250 naar een ZZR 600 is geen grote sprong, ik zouw bijna zeggen geen sprong, en zeker niet in vergelijk met de sprong van een Bird naar een 250 cc :shock: :shock: :shock:

Dit noemt men hier in Noorwegen "vikarierende argumenten" d.w.z. de ware reden lijkt niet helemaal duidelijk.
Warom ik dat zeg? Heel eenvouwdig:
Mijn zoontje reidt tegenwoordig op een Husquarna WRE 125cc (De Suzuki is naar zen grootje) Wij gaan regelmatig samen toeren (voorige week 1300 km) en hebben het beiden zeer naar onze zin!!! Soms rij ik voor, soms reidt hij voor, maakt niks uit. Wij hebben het altijdt naar onze zin!

Maar warneer je zegt: Ik vindt dat ik te veel geld in de Bird heb liggen en ergenlijk geef ik niet zo erg om dat ding, daarom doe ik hem maar weg. Dat kan ik best begrijpen.

Folkert
Contacteer:

Bericht door Folkert » do jul 19, 2007 12:42 am

Voor de duidelijkheid dan....

1. Ik ga te makkelijk te hard en weet dat dit mijn rechterhand is..
2. Riskeer dus meer dan ik graag wil
3. De tendens is dat dit gedrag niet verbeterd ( tegenovergestelde )
4. Overweeg dus een andere motor met minder warpspeed maar wel veel fun
5. Zodat samen rijden voor beiden plezier is en blijft..
6. En alleen rijden ook "verantwoord" blijft..

Relax
Contacteer:

Bericht door Relax » do jul 19, 2007 6:55 am

Enerzijds moet gesteld dat je op goede weg bent als je door hebt dat je niet echt goed bezig bent. Anderzijds niet, aangezien je het beseft doch niet genoeg om er daadwerkelijk op in te grijpen en daarom naar een andere fiets gaat kijken, jezelf dus verplichtende.
Dan weet ik niet of motorrijden überhaupt wel een goed idee is...

Hoe lang rij je al?

LeoFric
Contacteer:

Bericht door LeoFric » do jul 19, 2007 8:08 am

rich schreef:Je kan er ook een extra lage ruit op zetten vang je veel meer wind rij je ook niet meer zo hard :lol:
Oplossingen zijn soms zo simpel !!! Briljant!

Plaats reactie