Afslaan bij koude start
-
Michiel Bluebird
- Contacteer:
Afslaan bij koude start
Mijn BB uit 2001 start 's morgens probleemloos (ook bij temperaturen onder nul) alleen daalt het stationaire toerental vrij snel na het starten wat resulteert in een behoorlijk gebonk en gepruttel waarna hij uiteindelijk afslaat. In eerste instantie dacht ik dat ik het stationare toerental moest aanpassen maar als mijn motor warm is draait hij keurig op 1100 toeren. Motor uitzetten en opnieuw starten wanneer hij warm is levert ook geen problemen op.
Kan ik mijn automatisch choke aanpassen o.i.d. om te voorkomen dat hij 's morgens afslaat?
Alvast bedankt voor de reactie,
Michiel
Kan ik mijn automatisch choke aanpassen o.i.d. om te voorkomen dat hij 's morgens afslaat?
Alvast bedankt voor de reactie,
Michiel
-
Dirko
- Contacteer:
Nee je kan de auto choke volgens mij niet aanpassen , deze werkt via een wax element en daar vlat weinig aan te doen heeft de Bird mss lang stilgestaan ??? probeer hem es ter starten met het koppeliingshendle ingetrokken, het bonken komt vaak van het koppelingshuis , wat overigens ook nog kan is dat je je bird hebt gestart met een iets te lage accuspanning en dan zou het kunnen dat de bougie's vet geslagen zijn en dat niet alle 4 de cilinders lekker meelopen ook dan kan je een bninkend geluid krijgen.
Probeer es geljik nadat je hem gestart hebt alle 4 de bochten bij de cilinder te volen en kijk of ze alle 4 wel warm worden doe dit wel meteen anders brandt je heel gauw je handen en dat doet zeer kan ik je melden

Probeer es geljik nadat je hem gestart hebt alle 4 de bochten bij de cilinder te volen en kijk of ze alle 4 wel warm worden doe dit wel meteen anders brandt je heel gauw je handen en dat doet zeer kan ik je melden
Een Wheely overkomt je!!!!!............ Toch
Het kan altijd harder!!
Het kan altijd harder!!
-
martin
- Contacteer:
-
Dirko
- Contacteer:
Laten ze weggen dat ik aardig wat burning marks op me handen en armen heb rechts ter hoogte een plakaat van de 1 of andere schijtsjopper toen ik ff snel wat gereedschap wou pakken aan de andere kant van de motor wegmartin schreef:ErvaringDirko schreef:
Probeer es geljik nadat je hem gestart hebt alle 4 de bochten bij de cilinder te volen en kijk of ze alle 4 wel warm worden doe dit wel meteen anders brandt je heel gauw je handen en dat doet zeer kan ik je melden![]()
![]()
Tegenwoordig hebben we een infrarood temp meter om de bochten etc te vergelijken dit werkt aardig beter als met de handjes
Het kan altijd harder!!
Het kan altijd harder!!
-
Albert
- Contacteer:
-
rich
- Contacteer:
-
Albert
- Contacteer:
-
rich
- Contacteer:
-
Michiel Bluebird
- Contacteer:
Oke bedankt voor het meedenken. Een defect was-element klinkt aannemelijk. De 4 cilinders lijken me allemaal normaal te functioneren. Ik heb nog geen werkplaats handboek gekocht (heb deze motor pas een paar weken) dus ik ben wel benieuwd waar ik dit element kan vinden.
Om, totdat ik tijd vindt, te voorkomen dat ik mijn motor moet laten staan of 's ochtends handmatig voor extra gas moet zorgen om te voorkomen dat hij afslaar wil ik graag tijdelijk mijn stationar toerental verhogen, heeft iemand een plaatje o.i.d. van het schroefje/ boutje waar ik aan moet draaien?
Groeten,
Michiel
Om, totdat ik tijd vindt, te voorkomen dat ik mijn motor moet laten staan of 's ochtends handmatig voor extra gas moet zorgen om te voorkomen dat hij afslaar wil ik graag tijdelijk mijn stationar toerental verhogen, heeft iemand een plaatje o.i.d. van het schroefje/ boutje waar ik aan moet draaien?
Groeten,
Michiel
- stanley
- Contacteer:
Dat is niet zo moeilijk te vinden.
Als je links naast de BB gaat staan ( koppeligs hendel kant) dan zit ie net boven je voortandwiel, anders gezegt onder je frame en boven je blok, je kan hem niet missen.
Als je links naast de BB gaat staan ( koppeligs hendel kant) dan zit ie net boven je voortandwiel, anders gezegt onder je frame en boven je blok, je kan hem niet missen.
Laatst gewijzigd door stanley op ma feb 18, 2008 9:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
stanley / BOC Bestuur / Technische zaken
-
martin
- Contacteer:
-
Motorpsycho
- Contacteer:
Ehm stanley. Bij mij zit de gashandel rechts
Je had beter kunnen schrijven
Als je op je BB zit is de stationair stelschroef aan de linkerkant gesitueerd. Dus onder je linkerbeen 
Je had beter kunnen schrijven
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer
Blackbird onderdelen KLIK hier
-
Hertog Jan
-
martin
- Contacteer:
-
Hertog Jan
-
Motorpsycho
- Contacteer:
Als je het exact gaat bekijken zit de stelschroef onder je linker bovenbeen, en boven je linker kuit, als deze met de linkervoet op de linker voetsteun rust. En dat is het geval als je op de BB zit zo als het hoort. We hebben daarbij niet gesproken over het wel dan niet voort bewegen van de BB. Dus dat laten we gemakshalve buiten beschouwing. Naast het been zou opgevat kunnen worden als aan de linkerkant van het linkerbeen. Dus eigenlijk zou je dan moeten schrijven. Tussen je benen maar dan meer naar je linkerbeen. Maar dit geld alleen maar als je linker en rechter voet op de grond rusten. En wordt het weer verwarrend.Hertog Jan schreef:NAAST je linkerbeenMotorpsycho schreef:Dus onder je linkerbeen![]()
Groeten, Hertog Jan
Conclusie
Laatst gewijzigd door Motorpsycho op ma feb 18, 2008 9:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer
- stanley
- Contacteer:
verwarring is het mooiste wat er is.
ik denk dat ik alles fout in elkaar heb gezet
of is het een denk fout

Dit gaat wat worden op Zolder hoop dat ik alles kan vinden.
ik denk dat ik alles fout in elkaar heb gezet
of is het een denk fout
Dit gaat wat worden op Zolder hoop dat ik alles kan vinden.
Laatst gewijzigd door stanley op ma feb 18, 2008 9:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
stanley / BOC Bestuur / Technische zaken
-
martin
- Contacteer:
- stanley
- Contacteer:
-
Dirko
- Contacteer:
Als je was element stuk is ben je de eerste in Nederland met andere woorden lijkt me zeeeeeeeer onwaarschijnlijk , Voor jezelf gaat sleutlen zonder dat je een idee hebt van hoe of wat , zou je ook kunnen overwegen om hem weg te brengen , bezint eer gij begint 
Het kan altijd harder!!
Het kan altijd harder!!
- YO
- Contacteer:
-
Frank Switser
-
Michiel Bluebird
- Contacteer:
-
Barend
- Contacteer:
-
Michiel Bluebird
- Contacteer:
Oorzaak nog niet bekend, as. zaterdag meer...
Wegens omstandigheden (zware storm, wintersport, niet aanwezig zijn van leenmotor) ben ik hier nog niet aan toegekomen. Ik heb as. zaterdag een afspraak bij de garage. Zodra ik weet wat het probleem is zal ik het posten.
Groeten,
Michiel
Groeten,
Michiel
Barend schreef:Ik heb hetzelfde probleem bij een koude start.
Heb mijn BB2001 sinds 3 weken.
Heb jij ondertussen duidelijk wat het euvel was?