98-er blok vervangen door 97-er ??
-
the Warrior
- Contacteer:
98-er blok vervangen door 97-er ??
Hoi,
Heb enige tijd geleden een zwarte schadevogel gekocht met de bedoeling om deze op te knappen en mee te gaan rijden waarna ik mijn FZR1000 te koop wil aanbieden. De motor is een 98-er met valschade, kuip links en rechts, dempers, kontje,tank en ook het blok heeft de val niet goed doorstaan, heeft een groot gat in carter (links) en afgebroken krukastap. Gelukkig kon ik diverse spullen nog dezelfde dag bij verschillende slopers kopen waaronder een blok van een 97-er met ook nog eens 30.000 km minder. Leek mij een goede deal. Vandaag heb ik het blok eronder gehangen en kom tot de ontdekking dat er toch wel wat verschillen zijn. Andere waterpomp, lucht in uitlaat systeem ontbreekt, en het 97-er blok heeft een soort sensor welke zich bevind tussen thermostaathuis en oliedruksensor, het 98-er blok heeft deze niet. Wat is dit voor sensor en kan ik deze gewoon vergeten? Heb namelijk geen stekker aan mijn 98-er kabelboom om erin te prikken. Waarom is de waterpomp en thermostaat van de types na 97 zo anders, waren er problemen met de 97-er types?
Heeft iemand ervaring met het bovenstaande en eventueel advies?
Ook zoek ik nog wat onderdelen voor deze zwarte vogel, kontstuk wat om de buddy heen loopt, alle "binnen"kuip delen, koppelingdrukstuk welke op het voorkettingwiel deksel zit en nog wat klein spul.
Alvast bedankt.
Groeten,
Peter
Heb enige tijd geleden een zwarte schadevogel gekocht met de bedoeling om deze op te knappen en mee te gaan rijden waarna ik mijn FZR1000 te koop wil aanbieden. De motor is een 98-er met valschade, kuip links en rechts, dempers, kontje,tank en ook het blok heeft de val niet goed doorstaan, heeft een groot gat in carter (links) en afgebroken krukastap. Gelukkig kon ik diverse spullen nog dezelfde dag bij verschillende slopers kopen waaronder een blok van een 97-er met ook nog eens 30.000 km minder. Leek mij een goede deal. Vandaag heb ik het blok eronder gehangen en kom tot de ontdekking dat er toch wel wat verschillen zijn. Andere waterpomp, lucht in uitlaat systeem ontbreekt, en het 97-er blok heeft een soort sensor welke zich bevind tussen thermostaathuis en oliedruksensor, het 98-er blok heeft deze niet. Wat is dit voor sensor en kan ik deze gewoon vergeten? Heb namelijk geen stekker aan mijn 98-er kabelboom om erin te prikken. Waarom is de waterpomp en thermostaat van de types na 97 zo anders, waren er problemen met de 97-er types?
Heeft iemand ervaring met het bovenstaande en eventueel advies?
Ook zoek ik nog wat onderdelen voor deze zwarte vogel, kontstuk wat om de buddy heen loopt, alle "binnen"kuip delen, koppelingdrukstuk welke op het voorkettingwiel deksel zit en nog wat klein spul.
Alvast bedankt.
Groeten,
Peter
-
MXXL
- Contacteer:
Zijn het allebei wel carburateur blokken of is jouw 98-er al een MY99 met een injectieblok? Dat zou de verschillen verklaren, ik kan met niet voorstellen dat ze de blokken na 1 jaar al ingrijpend gaan veranderen, zeker niet omdat de blokken geen problemen hadden.
Mijn grote trots: Anne Janine Lit
Mijn kleine trots: Inge Erika Lit
MXXL
Mijn kleine trots: Inge Erika Lit
MXXL
-
the Warrior
- Contacteer:
hoi mxxl,
Zijn allebei carb.bloken. Ook hierin zit verschil tussen beide bouwjaren. De 98-er heeft het al eerder genoemde verse lucht in de uitlaat syteem (weet de honda afkorting even niet meer) en hiertoe gaat er ook van de carb's een slangetje naar de regelklep op het kleppendeksel, ook dit is dus niet aanwezig op de 97-er.
gr.
Peter
Zijn allebei carb.bloken. Ook hierin zit verschil tussen beide bouwjaren. De 98-er heeft het al eerder genoemde verse lucht in de uitlaat syteem (weet de honda afkorting even niet meer) en hiertoe gaat er ook van de carb's een slangetje naar de regelklep op het kleppendeksel, ook dit is dus niet aanwezig op de 97-er.
gr.
Peter
-
The Doctor
- Contacteer:
kijk eens op deze site
www.2dehands.be
Hier staat normaal een schadebird op in onderdelen met heel goedkope prijzen
www.2dehands.be
Hier staat normaal een schadebird op in onderdelen met heel goedkope prijzen
-
Motorpsycho
- Contacteer:
Ik heb een '97 BB en daar een '98 blok onder gemonteerd. Al die problemen die jij omschrijft ben ik echt niet tegen gekomen
Het moeten 2 exact de zelfde motorblokken zijn
Het moeten 2 exact de zelfde motorblokken zijn
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer
Blackbird onderdelen KLIK hier
-
Dirko
- Contacteer:
Ik weet het niet zeker maar als ik het zo lees kunnen de verschillen wel es ziten tussen een Europees blok en een Canadees of USA blok . daar zitten vaak van die systemen op voor het "recycelen" van de uitlaatgassen.
Hier zoude de verschillen tussen de blokken wel es kunnen zitten denk ik .
Een Wheely overkomt je!!!!!............ Toch
Het kan altijd harder!!
Het kan altijd harder!!
-
rich
- Contacteer:
Dirko schreef:Ik weet het niet zeker maar als ik het zo lees kunnen de verschillen wel es ziten tussen een Europees blok en een Canadees of USA blok . daar zitten vaak van die systemen op voor het "recycelen" van de uitlaatgassen.
-
Motorpsycho
- Contacteer:
Dirko schreef:Ik weet het niet zeker maar als ik het zo lees kunnen de verschillen wel es ziten tussen een Europees blok en een Canadees of USA blok . daar zitten vaak van die systemen op voor het "recycelen" van de uitlaatgassen.
Kan haast niet anders dan dat wat jij omschrijft juist is. Ik had er nog niet bij stil gestaan
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer
-
the Warrior
- Contacteer:
Dit lijkt me inderdaad een aannemelijke verklaring, had ik nog niet bij stilgestaan. Ook op mijn kentekenbewijs zag ik dat de datum eerste toelating niet gelijk is aan die van eerste afgifte in nederland. Bedankt dus voor deze logische verklaring van een dorpsgenoot.Dirko schreef:Ik weet het niet zeker maar als ik het zo lees kunnen de verschillen wel es ziten tussen een Europees blok en een Canadees of USA blok . daar zitten vaak van die systemen op voor het "recycelen" van de uitlaatgassen.
Blijft nog wel het feit dat ik me afvraag wat de functie is van de sensor welke dus wel op het nederlandse 97-er blok zit en niet op mijn import 98. (Heb trouwens wel gewoon een km teller dus import ws uit Canada en niet de states.) Deze sensor (als dit het is) zou dan op alle nederlandse birds moeten zitten, misschien weet iemand hier wat van. Is een inschroef zeskant wartel met een bruin kunststof 1-polige stekker welke vlak naast de koelwater inlaat aan de onderkant van het cilinderblok geschroefd zit. Heb wel een shopmanual maar is ook van de uitvoering van mijn 98 blok, dus met alle eerder genoemde verchillen. Kan het iets te maken hebben met het starten van de radiatorfan??
groeten,
Peter
-
rich
- Contacteer:
-
Frank Switser
-
langen
De gaten zitten in zijn vorige blok he kerel!!!Burtonman schreef:Als er gaten in zitten gelijk de zwetserse kees, komt die uut zwetserland
En die was uut holland!!! Ook kees natuurlijk....
@the warrior,
Als je nu toch uit hetzelfde dorp bent dan Dirko.
Misschien net zo handig eens daarnaartoe te gaan om het eens te bespreken????
Die keël kent er wat van hoor!!!
If you got nothing decent to say!!!
SHUT THE F*** UP WILL YA!!!
SHUT THE F*** UP WILL YA!!!
-
the Warrior
- Contacteer:
Heb naar aanleiding van tips op dit forum een beetje rond gesurfd op diverse onderdelen sites: riva,ronayers,mrcycles.com en op alle fiches wordt melding gemaakt van de "air suction valve"op het kleppendeksel evenals de "air cut valve assy"op de carburateurs. Al deze dingen heb ik dus wel op de 98-er en niet op de 97-er. De bewuste sensor lijkt mij na het bestuderen van de fiches de "knocksensor" deze heb ik dus wel op de 97-er maar had deze weer niet op de 98-er
Denk dat ik alle veranderingen maar gewoon negeer en gewoon zorg dat er zo snel mogelijk weer een zwarte vogel de straat op kan. Zie wel wat wel/niet gaat werken.
Laat het jullie wel weten mochten er nog meer verassingen zich voordoen.
groeten,
Peter
Denk dat ik alle veranderingen maar gewoon negeer en gewoon zorg dat er zo snel mogelijk weer een zwarte vogel de straat op kan. Zie wel wat wel/niet gaat werken.
Laat het jullie wel weten mochten er nog meer verassingen zich voordoen.
groeten,
Peter
-
Dirko
- Contacteer: