vreemde kuren
-
BXBXB
- Contacteer:
vreemde kuren
Hallo bird lovers,
Wellicht kunnen jullie mij helpen met het volgende probleem:
Ik heb een bird uit '98 reeds 3 mnd in mijn bezit. Voor de zekerheid heb ik hem helmaal na laten kijken en de Bird een beurt gegeven. Hierbij is het alarm verwijderd omdat deze een storing gaf. Verder is alles nagekeken en ververst.
Alles liep goed tot gisteravond. Op de snelweg begonnen mijn tellers heen en weer te slaan en even later viel de motor uit. Meteen naar de vluchtstrook. Al rijdend de startknop ingedrukt en de bird startte weer. De rest van de avond zonder problemen door Leiden gereden. Wel bleek dat mijn klok gereset was dus de stroom is er helemaal af geweest. Dezelfde avond naar huis en na het tanken startte hij wel maar kreeg er geen beweging in. Als ik gas gaf begon ie te tikken. Na ongeveer 3 min. deed alles het weer normaal en reed ik weg.
Weet iemand welke vogelzieke mijn Bird heeft??
Ik heb soort gelijke gevallen op de site bekeken maar ben er niet helemaal zeker van of mijn probleem hier al staat. Ik lees veel over een membraam maar omdat mijn stroom ook is uitgevallen denk ik dat er iets anders aan de hand is.
Bedankt voor het lezen van dit lange en ingewikkelde verhaal.
Mijn dank is enorm als iemand met een diagnose komt.
BvD BXBXB
Wellicht kunnen jullie mij helpen met het volgende probleem:
Ik heb een bird uit '98 reeds 3 mnd in mijn bezit. Voor de zekerheid heb ik hem helmaal na laten kijken en de Bird een beurt gegeven. Hierbij is het alarm verwijderd omdat deze een storing gaf. Verder is alles nagekeken en ververst.
Alles liep goed tot gisteravond. Op de snelweg begonnen mijn tellers heen en weer te slaan en even later viel de motor uit. Meteen naar de vluchtstrook. Al rijdend de startknop ingedrukt en de bird startte weer. De rest van de avond zonder problemen door Leiden gereden. Wel bleek dat mijn klok gereset was dus de stroom is er helemaal af geweest. Dezelfde avond naar huis en na het tanken startte hij wel maar kreeg er geen beweging in. Als ik gas gaf begon ie te tikken. Na ongeveer 3 min. deed alles het weer normaal en reed ik weg.
Weet iemand welke vogelzieke mijn Bird heeft??
Ik heb soort gelijke gevallen op de site bekeken maar ben er niet helemaal zeker van of mijn probleem hier al staat. Ik lees veel over een membraam maar omdat mijn stroom ook is uitgevallen denk ik dat er iets anders aan de hand is.
Bedankt voor het lezen van dit lange en ingewikkelde verhaal.
Mijn dank is enorm als iemand met een diagnose komt.
BvD BXBXB
-
Ankertje
- Contacteer:
- Ti-BB
- Contacteer:
-
RK
- Contacteer:
-
Frank Switser
Ik denk ook meteen aan de spanningsregelaar, maar als jij meteen weer kan starten nadat de stroom is uitgevallen lijkt mij dat niet. Bij een defecte spanningsregelaar lopt je accu leeg, en valt er ook niet meer te starten......
Het lijkt eerder op een kortsluiting in de bedrading en/of een schakelaar. Maar dat verklaart weer niet waarom de toerenteller op en neer ging....
In elk geval is de spanningsregelaar heel simpel te vinden en te controleren. Gebruik de zoekfunctie hier op het forum, en je leest er alles over.....
Het lijkt eerder op een kortsluiting in de bedrading en/of een schakelaar. Maar dat verklaart weer niet waarom de toerenteller op en neer ging....
In elk geval is de spanningsregelaar heel simpel te vinden en te controleren. Gebruik de zoekfunctie hier op het forum, en je leest er alles over.....
-
MMZ
- Contacteer:
-
rich
- Contacteer:
-
BXBXB
- Contacteer:
-
BXBXB
- Contacteer:
Bedankt voor je snelle reactie en het welkom heten. Er staat echt veel geschreven over de Bird en zijn techniek. Ik heb vandaag direct een andere spanningsregelaar gekocht en erop gezet. Degene die erop zat was veel te klein en was mbv een ring vast aan het frame gezet. de regelaar de erop zat is een type SH633-12. Ga nog ff op het net kijken voor welke fiets deze is.FilaMenT schreef:Spanningsregelaar lijkt stuk.
Daar is hier al veel op geschreven kijk maar eens even rond.
Maar welkom op ons forum en veel plezier met en van ons.
Gr,
Mark.
ik hoop dat de problemen zijn verholpen.
Bedankt
een blije bird
BXBXB
-
DiFoglio
- Contacteer:
-
rich
- Contacteer:
-
mr.blackbird
- Contacteer: