Hier een heel verhaal over mijn blackbird van begin tot heden. Ik doe dit omdat ik met veel plezier op het forum lees hoe velen op dit forum hun bird opknappen en verpersoonlijken.
Het kan toch allemaal raar lopen als je een Bird aanschaft. Toen ik de motor kocht wist ik dat het een weer en wind fiets was geweest maar vond ik het belangrijker dat het bouwjaar '01 of later was. Gelet op mijn budget werd het deze motor, het weer zat erin maar er zat ook een nieuwe tandwielset + ketting, nieuwe remschijven + blokken en uiteraard beurtje bij
In de weken volgend op de aankoop heb ik originele honda zijkoffers gemonteerd en ietwat later vond een Zumo zijn weg naar mijn Bird
In de daarop volgende maanden heb ik nog het volgende gedaan:
- uitlaten vervangen door blue flame pijpen en weer terug naar standaard ivm rondje duitsland
- hugger monteren van Pyramid
- andere remlichtunit met geintegreerde knipperlichten
- achterknippers eraf
- opzoeken wat dat fi probleem is (2 lange knippers, 3 korte = Faulty oxygen sensor heating element.)
En daarna weer gespaard voor datgene wat ik mogelijk noodzakelijk ging vinden.... Het rijden is geweldig om te doen (en dan zit ik bij lange na nog niet op de grens) maar het sleutelen (of kijken hoe mensen mij helpen
Nu anderhalf jaar later (+/- 14.000 k.m.) werd het tijd voor een nieuwe achterband en een kleine beurt waarbij ook nog steeds het fi-probleem verholpen moet worden.
De achterband (Dunlop Roadsmart) heb ik bij AFS gehaald en laten monteren. Hier kreeg ik gelijk het nieuws dat mijn remschijven in hoog tempo aan het slijten waren
Het eerste wat op mijn verlanglijstje stond was een setje hyperpro veren en met stip op twee stond betere verlichting (tot op heden zit nog geen van beide erop
Het veiligheidsschroefje van de zumo begon me al redelijk snel behoorlijk te irriteren, in het donker klooien om het los te draaien
De spiegelverbreders had ik al een tijdje in huis en op een gegeven moment stond ik daar weer lekker in de schuur te klooien met de verbreders. Ze zitten er standaard op en het zicht naar achter is .... nou ja, het is er nu wel!
Door het ongeval van Roodkapje kon ik zijn variobars en rvs leidingen overnemen, half juni had ik deze huis
En als je daar toch gezellig staat te praten met Roodkapje en Evelakes dan krijg je gelijk allemaal tips van de heren (waarvoor dank!). Evelakes had o.a. een tip voor mijn fi-probleem en tezamen bedachten ze een oplossing voor mijn topkofferprobleem. Roodkapje had nl. nog een topkofferplaat liggen en volgens de heren zou het mogelijk moeten zijn om deze op een andere plaat te schroeven die aan het frame van mijn originele kofferset wordt verbonden. Aangezien ik echter deze zomer ivm andere bezigheden aan de motor/huis weinig tijd meer over heb wordt dit een lange baan project om dit op te lossen.
Het bleef echter niet bij een topkofferplaat ik ging ook naar huis met handvatverwarming
Donderdag gaat mijn motor weg voor een kleine beurt en laat ik gelijk een K&N lucht + oliefilter plaatsen en worden de remblokken voor vervangen.
Een kleine 2 weken later heb ik weer een “geheimpje†waar ik erg naar uitkijk gelet op het weekendje motorrijden wat daarop volgt

stickert erop geplakt maar daar was ik dan ook erg tevreden over