klussen, prutsen of gewoon lekker bezig zijn....

Laat hier je modificatie's zien en/of beschrijf ze.
DiFoglio
Berichten: 109
Lid geworden op: ma okt 29, 2007 1:33 pm
Contacteer:

klussen, prutsen of gewoon lekker bezig zijn....

Bericht door DiFoglio » di jul 29, 2008 11:23 pm

Hoi hoi mede bird rijders

Hier een heel verhaal over mijn blackbird van begin tot heden. Ik doe dit omdat ik met veel plezier op het forum lees hoe velen op dit forum hun bird opknappen en verpersoonlijken.

Het kan toch allemaal raar lopen als je een Bird aanschaft. Toen ik de motor kocht wist ik dat het een weer en wind fiets was geweest maar vond ik het belangrijker dat het bouwjaar '01 of later was. Gelet op mijn budget werd het deze motor, het weer zat erin maar er zat ook een nieuwe tandwielset + ketting, nieuwe remschijven + blokken en uiteraard beurtje bij :).

In de weken volgend op de aankoop heb ik originele honda zijkoffers gemonteerd en ietwat later vond een Zumo zijn weg naar mijn Bird :D :D :D
In de daarop volgende maanden heb ik nog het volgende gedaan:
- uitlaten vervangen door blue flame pijpen en weer terug naar standaard ivm rondje duitsland
- hugger monteren van Pyramid
- andere remlichtunit met geintegreerde knipperlichten
- achterknippers eraf
- opzoeken wat dat fi probleem is (2 lange knippers, 3 korte = Faulty oxygen sensor heating element.)
En daarna weer gespaard voor datgene wat ik mogelijk noodzakelijk ging vinden.... Het rijden is geweldig om te doen (en dan zit ik bij lange na nog niet op de grens) maar het sleutelen (of kijken hoe mensen mij helpen ;)) is eigenlijk ook een grote funfactor in deze hobby!!!

Nu anderhalf jaar later (+/- 14.000 k.m.) werd het tijd voor een nieuwe achterband en een kleine beurt waarbij ook nog steeds het fi-probleem verholpen moet worden.
De achterband (Dunlop Roadsmart) heb ik bij AFS gehaald en laten monteren. Hier kreeg ik gelijk het nieuws dat mijn remschijven in hoog tempo aan het slijten waren :? achter was ie bijna op, voor nog 50% (zo uit mijn hoofd). Ter plaatse heeft Frank de remblokken achter vervangen door een betere versie en nu zou ik toch nog wat langer met de remschijf achter moeten kunnen doen :D.

Het eerste wat op mijn verlanglijstje stond was een setje hyperpro veren en met stip op twee stond betere verlichting (tot op heden zit nog geen van beide erop :me stupid: ). Ik had mijn oog wel op meer zaken laten vallen zoals giles tooling vario bars, rvs remleidingen/koppelingsleiding, een ander schroefje voor de zumo, spiegelverbreders, andere kuipruit, power commander + filter & dynorun, mogelijk ander zadel, reflecterende stickers voor op de koffers en safetylights maar vond dat toch minder belangrijk. (en er moet toch wat te wensen over blijven...)

Het veiligheidsschroefje van de zumo begon me al redelijk snel behoorlijk te irriteren, in het donker klooien om het los te draaien :? . Hier heb ik dus ook snel een vervangend exemplaar voor besteld.

De spiegelverbreders had ik al een tijdje in huis en op een gegeven moment stond ik daar weer lekker in de schuur te klooien met de verbreders. Ze zitten er standaard op en het zicht naar achter is .... nou ja, het is er nu wel!

Door het ongeval van Roodkapje kon ik zijn variobars en rvs leidingen overnemen, half juni had ik deze huis :D Het had welliswaar geen prioriteit maar ik vond het mooi meegenomen. (aangezien hier vaak “geheimpjes” zijn vertel ik lekker niet wie ik hiervoor benaderd heb....)
En als je daar toch gezellig staat te praten met Roodkapje en Evelakes dan krijg je gelijk allemaal tips van de heren (waarvoor dank!). Evelakes had o.a. een tip voor mijn fi-probleem en tezamen bedachten ze een oplossing voor mijn topkofferprobleem. Roodkapje had nl. nog een topkofferplaat liggen en volgens de heren zou het mogelijk moeten zijn om deze op een andere plaat te schroeven die aan het frame van mijn originele kofferset wordt verbonden. Aangezien ik echter deze zomer ivm andere bezigheden aan de motor/huis weinig tijd meer over heb wordt dit een lange baan project om dit op te lossen.

Het bleef echter niet bij een topkofferplaat ik ging ook naar huis met handvatverwarming :) mooie plaatjes voor op de de vloeistofbakkies op het stuur, héééééél veel schroefjes en nu ben ik nog e.e.a. vergeten te noteren. Een hele bups met spullen dus die t.z.t. hun weg gaan vinden naar mijn motor.

Donderdag gaat mijn motor weg voor een kleine beurt en laat ik gelijk een K&N lucht + oliefilter plaatsen en worden de remblokken voor vervangen.

Een kleine 2 weken later heb ik weer een “geheimpje” waar ik erg naar uitkijk gelet op het weekendje motorrijden wat daarop volgt :]
Met kleine stapjes tegelijk wordt mijn Bird steeds persoonlijker :D

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Bericht door Evelakes » wo jul 30, 2008 6:36 am

heerlijk he zo'n cluppie. Met elkaar voor elkaar. -:^

BBMW
Berichten: 2547
Lid geworden op: do mei 25, 2006 7:41 pm
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Bericht door BBMW » wo jul 30, 2008 6:46 am

Ik zeg: goed bezig. Je mist alleen nog een BOC lidmaatschap om je Mods compleet te maken :wink:
BBMW / BOC Ondersteuning


The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem.

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Bericht door YO » wo jul 30, 2008 7:27 am

BB Peet schreef:Ik zeg: goed bezig. Je mist alleen nog een BOC lidmaatschap om je Mods compleet te maken :wink:
:^

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » wo jul 30, 2008 7:29 am

:^

Dat kan eigenlijk niet he :D
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Medic-XX
Berichten: 2455
Lid geworden op: za jun 30, 2007 8:56 am
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Bericht door Medic-XX » wo jul 30, 2008 7:42 am

:^[]

Lekker bezig nu het fel begeerde stickertje nog en inschrijven voor 21 sep.

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Bericht door Ankertje » wo jul 30, 2008 8:15 am

MedicXX schreef::^[]

Lekker bezig nu het fel begeerde stickertje nog en inschrijven voor 21 sep.
Idd. Dan gaat je verhaal nog meer spreken. Laat eens wat zien.
Verder leuk verhaal.

:idea:
Laatst gewijzigd door Ankertje op wo jul 30, 2008 10:17 am, 1 keer totaal gewijzigd.
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Blackmetal
Berichten: 1389
Lid geworden op: di aug 01, 2006 10:23 pm
Locatie: betuwe

Bericht door Blackmetal » wo jul 30, 2008 10:01 am

BB Peet schreef:Ik zeg: goed bezig. Je mist alleen nog een BOC lidmaatschap om je Mods compleet te maken :wink:
:y .....scherp gezien Peet :lol:
Afbeelding .

DiFoglio
Berichten: 109
Lid geworden op: ma okt 29, 2007 1:33 pm
Contacteer:

Bericht door DiFoglio » wo jul 30, 2008 4:38 pm

BB Peet schreef:Ik zeg: goed bezig. Je mist alleen nog een BOC lidmaatschap om je Mods compleet te maken :wink:
Het (nog) niet lid zijn van de BOC had/heeft voor mij goede redenen.
(Ik wil deze post best wel verwijderen als niet BOC-lid :wink: )
Laat ik het erop houden dat ik géén niet-actief BOC-lid wil zijn maar hier in de toekomst niet onwelwillend tegenover sta!


MedicXX schreef::^[]

Lekker bezig nu het fel begeerde stickertje nog en inschrijven voor 21 sep.
Deze reply had ik al voorzien maar jullie zullen geduld moeten hebben. De motor is net weggebracht (mooi excuus) en...en...en... verder gewoon geduld hebben dus :!: Ik zal wel braaf als de motor terug is foto's maken, het uploaden en plaatsen daar moet ik tzt eens rustig voor gaan zitten (bij een adhd-type als ik lukt dat echter bijna nooit :wink: :oops: )

ennuh.... dat inschrijven voor 21 september, als ik kan dan ben ik van de partij maar daar heb ik nu echt nog geen zicht op.... :-x
Met kleine stapjes tegelijk wordt mijn Bird steeds persoonlijker :D

RK
Berichten: 3128
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 9:39 pm
Locatie: XX-city
Contacteer:

Bericht door RK » wo jul 30, 2008 7:14 pm

leuk verhaal en idd wat piccies erbij maakt het compleet ... succes :wink: :D

DiFoglio
Berichten: 109
Lid geworden op: ma okt 29, 2007 1:33 pm
Contacteer:

Bericht door DiFoglio » wo jul 30, 2008 10:52 pm

Ik heb even gezocht en had zowaar een foto van mijn eerste mods (koffers, zumo-houder én het resultaat van mijn virtuele verfkwast) 8)


Afbeelding

Voor de rest zullen jullie toch echt moeten wachten Tong

Nu alleen nog even mijn nickname wijzigen van Silver_Bird :arrow: DiFoglio
Met kleine stapjes tegelijk wordt mijn Bird steeds persoonlijker :D

Duke
Berichten: 63
Lid geworden op: zo okt 21, 2007 11:48 pm
Locatie: Baarle-Hertog (B)
Contacteer:

Bericht door Duke » wo jul 30, 2008 11:44 pm

Leuk verhaal, mooie Bird! Ik ben wel lid van BOC, maar rijd ook zonder stickertje. Is mij nooit duidelijk geworden dat dit ook bij lidmaatschap hoort... Hoe kom je daar dan aan? :?: :?: :?:
Trouwens, mijn Bird is ook heel persoonlijk, hij is nl. van '97 en hartstikke origineel! Net zo leuk.... :red

Blackmetal
Berichten: 1389
Lid geworden op: di aug 01, 2006 10:23 pm
Locatie: betuwe

Bericht door Blackmetal » do jul 31, 2008 12:03 am

Duke schreef:Ik ben wel lid van BOC, maar rijd ook zonder stickertje. Hoe kom je daar dan aan? :?: :?: :?:
Lees dit; http://blackbirdownersclub.eu/phpBB3/vi ... t=stickers maar eens :wink:
Laatst gewijzigd door Blackmetal op do jul 31, 2008 12:04 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding .

DiFoglio
Berichten: 109
Lid geworden op: ma okt 29, 2007 1:33 pm
Contacteer:

Bericht door DiFoglio » do jul 31, 2008 12:04 am

:oops: :oops: :oops: ik ben het stickertje ergens in de schuur kwijtgeraakt :oops: :oops: :oops: en ook "nog" geen BOC-lid :wink:
Ik heb mijn stickertje bij Frank Switser van AFS Motorparts gehaald maar omdat ik het tijdelijk even niet kan vinden zit er een Rizla Burn It logo opgeplakt op het moment (nééééééé, nu geen foto van!)

En ach, mijn bird was standaard al top (afgezien van het ontbreken van koffers) maar ik wilde deze toch net iets persoonlijker maken in de loop der tijd... (nooit gedacht toen ik de Bird kocht m.u.v. Hyperpro aanschaf en dat zit er nou dus nog niet op :oops: )

ennuh, jij hebt (denk ik) kuipgaas op een plaats waar ik het niet zal plaatsen ivm luchtstroom...... maar ik vindt dat er stiekem toch wel erg mooi eruit zien :wink:
Met kleine stapjes tegelijk wordt mijn Bird steeds persoonlijker :D

DiFoglio
Berichten: 109
Lid geworden op: ma okt 29, 2007 1:33 pm
Contacteer:

Bericht door DiFoglio » di aug 05, 2008 6:25 pm

Laatste mod tot op heden (nadat ik ergens anders een opmerking van Reefer had gelezen die me gelijk over de streep trok :oops: :wink: :idea: )

ReefeR schreef:Wat je je volgens mij moet afvragen is of alle info die je hier reeds hebt opgedaan en wellicht nog gaat doen voor jou die 15 Euro lidgeld waard is :wink:

Ik ben nu dus ook officieel BOC-lid :D


Eerdaags ook een weekendje weg met mijn meisje dus dan zullen er ook actuele foto's van de Bird op het forum verschijnen :!: (maar wel met standaarduitlaten ivm Duitsland)
Laatst gewijzigd door DiFoglio op di aug 05, 2008 8:21 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Met kleine stapjes tegelijk wordt mijn Bird steeds persoonlijker :D

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Bericht door Ankertje » di aug 05, 2008 6:37 pm

Je krijgt vanzelf een heel nieuwe toegezonden samen met je lidmaatschapskaart.

Je POI´s komen ook naar je toe.

Verder heel erg welkom en veel plezier met ons.

Gr,

Mark.

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

DiFoglio
Berichten: 109
Lid geworden op: ma okt 29, 2007 1:33 pm
Contacteer:

Bericht door DiFoglio » di aug 05, 2008 6:42 pm

@ filament

en alvast vriendelijk bedankt :!:
Met kleine stapjes tegelijk wordt mijn Bird steeds persoonlijker :D

DiFoglio
Berichten: 109
Lid geworden op: ma okt 29, 2007 1:33 pm
Contacteer:

Re: klussen, prutsen of gewoon lekker bezig zijn....

Bericht door DiFoglio » ma aug 11, 2008 4:38 pm

Zojuist terug van een rondje :] Huize Dirko.

Van de vele BOC-leden die dank verdienen voor het "verpersoonlijken" van mijn Bird gaat nu toch wel erg veel dank uit naar Dirko (en ook naar Rhino die de PC en PUIG geleverd heeft :D ik ben blij met de onderdelen, minder blij met de reden van verkoop :-x ).

Na een stevig ritje snelweg (want ik wilde er op tijd zijn en had geen pauze/benzinestop ingepland....) werd ik gastvrij ontvangen en werd de motor klaargezet. De heer des huizes heeft vervolgens op mooie wijze de PowerCommander geinstalleerd, de o2-killer én het PUIG ruitje :D . Het ziet er allemaal toppie uit (hoewel ik heeeel blond de camera van mijn vriendin was vergeten op te halen & mee te nemen :| ) Terwijl hij toch bezig was merkte hij het e.e.a. op en heeft ie gelijk de olie gecontroleerd en het e.e.a. van olie voorzien (heerlijk zo'n vette contactsleutel :wink: ).

Zelf heb ik ter plaatse alleen mijn ^:^ stickert erop geplakt maar daar was ik dan ook erg tevreden over :y

Op weg naar huis merkte ik dat ik nu tot hogere snelheden mijn navigatie kon verstaan, de motor toch op de één of andere manier beter/soepeler reed en ook niet onbelangrijk, hij liep zuiniger :P . Ik mocht "helaas" ook constateren dat ik ipv zo af en toe nu stelselmatig veels te hard reed :think: :+: :xx :jj

Beetje jammer dat ik mijn aansluiting van mijn koptelefoon nu toch echt heb gesloopt maar dan heb ik van de week weer wat te doen als ik de nieuwe speakers erin bouw :idea:

Dirko, hartelijk bedankt voor de goede service en de gastvrijheid! zelf had ik het niet gekund en nu weet ik ook waarom het zo af en toe lijkt alsof er een bak spijkers in mijn blok is gegooid |( .....

Morgen tijd voor de volgende mod en dan doe ik woensdag nog een rondje naar XX-city 8)

Het leven is mooi, het rijden op de terugweg nog mooier als heen en ik kan niet wachten op mijn mods van morgen, overmorgen en volgende week......)
Laatst gewijzigd door DiFoglio op ma aug 11, 2008 5:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Met kleine stapjes tegelijk wordt mijn Bird steeds persoonlijker :D

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: klussen, prutsen of gewoon lekker bezig zijn....

Bericht door Ankertje » ma aug 11, 2008 5:31 pm

Allemaal aardige gasten die BOCers :D


:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Dirko
Berichten: 1946
Lid geworden op: zo mei 28, 2006 8:44 pm
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: klussen, prutsen of gewoon lekker bezig zijn....

Bericht door Dirko » ma aug 11, 2008 9:10 pm

Ik zeg graag gedaan , en kom nog es aan!!!

Ook leuk om iemand te leren ketting te smeren !
Een Wheely overkomt je!!!!!............ Toch

Het kan altijd harder!!

DiFoglio
Berichten: 109
Lid geworden op: ma okt 29, 2007 1:33 pm
Contacteer:

Re: klussen, prutsen of gewoon lekker bezig zijn....

Bericht door DiFoglio » ma aug 11, 2008 9:16 pm

Dirko schreef:Ik zeg graag gedaan , en kom nog es aan!!!

Ook leuk om iemand te leren ketting te smeren !
:shh :oops: :? doe ik zo mijn best...... |( |( Maar bedankt voor de wijze les (en het smeren van mijn ketting)

Leer je me volgende keer hoe ik em moet poetsen en in de was zet :() .......
Met kleine stapjes tegelijk wordt mijn Bird steeds persoonlijker :D

DiFoglio
Berichten: 109
Lid geworden op: ma okt 29, 2007 1:33 pm
Contacteer:

Re: klussen, prutsen of gewoon lekker bezig zijn....

Bericht door DiFoglio » di aug 12, 2008 9:18 pm

Vandaag weer een mod toegevoegd....
"s-ochtends vroeg naar Alphen gereden en eerst ffe met Bas van Hyperpro staan ouwehoeren. Nadat de motor die hij nog op de brug had staan klaar was mocht de mijne erop :D en begon hij te werken terwijl ik mijn traditionele 5 kwartier in een uur aan het ouwehoeren was.... (ik kwam trouwens voor HyperPro vering en een nieuwe conische balhoofdlager)

Terwijl Bas lekker aan het werk was kwam RiRoJ nog langs met zijn motor en daar ook even mee staan ouwehoeren, op zijn motor gezeten om te kijken hoe die zat en vervolgens weer snel naar binnen (de druppels vielen me toen iets te hard).

Bas was het opgevallen dat mijn schijven lekker smerig waren dus ik heb de gaatjes in de schijven weer in de originele grootte gemaakt dmv een boortje in de hand en voorzichtig het vuil eruit slopen :mrgreen: Het zag er na afloop weer top uit (Bas zijn werkbank was daarentegen behoorlijk smerig :-_ ).

Daarna werd ik al snel door RiRoJ aan het werk gezet :wink: en zat ik braaf op de grond mijn voorpoten schoon te poetsen voor zover dat na alle steenslag nog mogelijk was. Ieder ander dingetje wat hij zag werd voorzien van de opmerking zou je dat ook niet schoonmaken en daar ging ik weer. Al met al waren we met z'n drieën lekker aan het klussen en heb ik een gezellige ochtend/middag gehad! Bas vroeg zich wel af of ik door het terrein had gereden, zoveel zand en zooi had hij nog nooit op een schokdemper gezien (en ik had nog wel braaf een hugger gemonteerd :roll: ) maar gelukkig kreeg hij alle vuil eraf en werkte het schroefje nog :D , gelijk weer een mooi moment voor RiRoJ om te zeggen, zou je dat ook niet ffe schoonmaken..... Bedankt hoor Rick, door jouw pushen ziet mijn motor er nu beter uit en weegt ie kilo's minder gelet op het vuil wat eraf is gehaald :wink:
Toen kwam het grote moment dat Bas klaar was met mijn Bird en heb ik een kort proefritje gemaakt...... Mijn reactie was: sloop er maar weer af die zooi, ik kom nu op veel hogere snelheid de bochten uit en dat gaat me mijn roze papiertje kosten :doh: :wink: Natuurlijk besloten het zo te laten en met een grijns van oor tot oor naar AFS gereden voor een nieuwe voorband, een nieuwe CCT (Dirko, bedankt voor de tip dattie vervangen moest) én wat remvloeistof voor de zekerheid. De hendel kon ik al ver inknijpen maar het werd toch echt te gortig.... Het resultaat van Hyperpro voor mij was nl. dat ik nu lekkerder reed, maar ook belangrijk, durfde te remmen, het voelt allemaal nu zo vertrouwd aan, ik snap niet dat ik het zo lang heb uitgesteld :oops: :!: :!: :!:

Bij Frank toch voor de zekerheid de schijven nog maar een keer nagemeten en die motten toch ook op korte termijn vervangen worden :twisted: :twisted: Eikels van ^&#%$@^%^ (ik noem de naam niet want Dirko levert als monteur van een ander filliaal TOP-werk af!). 15.000 K.M. en dan een complete set schijven naar zijn gort, dat stond toch echt niet in de planning :-x :cry:

De schijven moet ik dus op korte termijn maar inplannen (zal waarschijnlijk niet gaan lukken voor a.s. weekend) maar eerst nog een rondje XX-City morgen! Eens kijken of de Doc mij daar kan voorzien van iets moois (wat de postbode vandaag braaf, volgens dwingende instructie op de voordeur, bij de overburen heeft afgeleverd).

Voorlopig niets geks meer (m.u.v. schijven én een nog vaststaande afspraak in Brabant ergens volgende week) en dan toch maar een keer mijn eerste BOC-ritje gaan maken :!: Ben benieuwd hoe de Bird zich gaat gedragen komend weekend in de Eiffel. Aan de banden, vering, de mod van morgen of het benzineverbruik kan het i.i.g. niet meer liggen.

XX-City, here i come

(door het rondje AFS + Wijchen heb ik wel gelijk de nodige k.m.'s gereden om de balhoofdlager deze week nog te laten controleren bij Bas :D )
Laatst gewijzigd door DiFoglio op di aug 12, 2008 9:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Met kleine stapjes tegelijk wordt mijn Bird steeds persoonlijker :D

Blackmetal
Berichten: 1389
Lid geworden op: di aug 01, 2006 10:23 pm
Locatie: betuwe

Re: klussen, prutsen of gewoon lekker bezig zijn....

Bericht door Blackmetal » di aug 12, 2008 9:27 pm

DiFoglio schreef: 15.000 K.M. en dan een complete set schijven naar zijn gort, dat stond toch echt niet in de planning :-x :cry:
:shock: :shock: :shock: Hoe krijgen ze dat voor elkaar :?: .... |(
Afbeelding .

DiFoglio
Berichten: 109
Lid geworden op: ma okt 29, 2007 1:33 pm
Contacteer:

Re: klussen, prutsen of gewoon lekker bezig zijn....

Bericht door DiFoglio » di aug 12, 2008 9:29 pm

Blackmetal schreef:
DiFoglio schreef: 15.000 K.M. en dan een complete set schijven naar zijn gort, dat stond toch echt niet in de planning :-x :cry:
:shock: :shock: :shock: Hoe krijgen ze dat voor elkaar :?: .... |(

Hele heftige remblokken monteren :cry: :-x :?
Met kleine stapjes tegelijk wordt mijn Bird steeds persoonlijker :D

DiFoglio
Berichten: 109
Lid geworden op: ma okt 29, 2007 1:33 pm
Contacteer:

Re: klussen, prutsen of gewoon lekker bezig zijn....

Bericht door DiFoglio » wo aug 13, 2008 8:33 pm

Vandaag vertrokken in de regen naar XX-City, ik was er al eerder geweest en kwam Evelakes al wachtend voor de deur tegen :D (ik was mooi op tijd dus wellicht herkende hij het typische blue-flame geluid :violin: ).

Na een bakje koffie + lekkers zijn we naar mijn Bird gegaan en trok ik de tas met goodies open.... Mooie xenon-verlichting waar Evelakes meteen raad mee wist! Het nodige werd er vanaf gehaald en bij het openen van de doosjes bleek dat ik gelukkig de kleine .... (ffe de naam vergeten) had waardoor het monteren iets makkelijker ging :P . E.e.a. zat er bijzonder snel op en na een opmerking over een iets te los tellerkastje kwamen daar nog wat schroefjes tussen. We hebben daarna nog even gepraat over de BOC en natuurlijk onze eigen persoontjes. Na een toppie lunch nog wat poi's ivm rondje Duitsland en een goede tip voor mijn eeuwige draadbreukprobleem.

Ik heb dan ook zojuist heerlijk zitten klooien met mijn nieuwe speakertjes en krimpkousjes, het zit nu mega-stevig :D en het geluid klonk weer zoals het hoorde! Dank dus voor de tip.

Lekker kort verhaaltje nu maar ik ga de Blue Flames er vanaf slopen en het mooie PUIG-ruitje gaat er ook weer vanaf. Ik heb zo'n vermoeden dat daardoor de zumo telkens veels te laat reageert op koerswijzigingen. Al snel 20 á 30 meter verschil tussen waar ik rij (of af ben geslagen) en daar waar de Zumo meent dat ik ben. (Helaas werkte de hogere RamMount niet, weer wat euro's lichter maar beter geprobeerd en niet geslaagd als helemaal niet geprobeerd)

Evelakes topwerk en bedankt (ik heb nog een donker plekje gezocht maar overal waar ik reed was het licht :idea: )
Met kleine stapjes tegelijk wordt mijn Bird steeds persoonlijker :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten