Deze komt waarschijnlijk uit Duitsland (100pk grens?)
Wie weet hoe en waarmee ik 'em kan ombouwen naar een 120 Kw?
Want ik wil 'em het liefst houden.
Is hier een complete kit voor te koop of moet alles los besteld worden?
Help
Inderdaad zal Dirko het wel wetenMan in Black-Bird schreef:Injectie of Carb en bj van de BB ?? stuur een PM aan Dirko die zal zeker een oplossing hebben voor je KW probleem !!
vgr MiBB
Aan de linkerzijde op het frame net onder de tank zit dan een wit stickertje waar op staat dat hij 72 KW heeft.Arno71 schreef:Wat zijn de visuele kenmerken van zo'n "geknepen" uitvoering buiten de papieren, als die er al bij zijn?
Frank Switser schreef:Ik heb precies hetzelfde gehad met een Belgische BB.
Dit injectiemodel is alleen maar naar vol vermogen te brengen door een een andere ECU-unit (computer) in te zetten. Daarnaast is deze gekoppeld aan de HISS (Honda Ignition Security System) in het slot en de sleutels. Dat is vrij simpel op te lossen door de chip in de sleutels om te wisselen voor degene die bij de ECU hoort.
Dus als je een tweedehands ECU weet te vinden met de bijbehorende sleutels is het interessant. Zonder sleutel dus niet!
In totaal ben je ongeveer 15 minuten bezig met deze modificatie.
Heb je een carburatiemodel, dan ben je goedkoper uit.
Er zijn aleen wat aanpassingen aan de carburateurs en de luchtinlaat. Een goede tuner kan dit voor je oplossen (o.a. MWS in Almere heeft er al een paar gedaan).
Heb je nog vragen, neem dan even contact op. Succes ermee!
Man in Black-Bird schreef:Injectie of Carb en bj van de BB ?? stuur een PM aan Dirko die zal zeker een oplossing hebben voor je KW probleem !!
vgr MiBB
Voor zover ik weet hoef je dan niets aan de computer te doen....micobraxx schreef:Hoi Frank,
Dus als ik het goed begrijp is m'n BB carb. alleen met een carburator modificatie aan te passen?
Of moet hiervan ook de computer aangepast?
Groeten Mico.
Ik heb nog originele hoofdsproeiers liggen. (145)MXXL schreef:Als het een carb is dan is de aanpassing simpel, in de rubberenblokken tussen de kop en de carbs zitten metalen ringen, deze moet je verwijderen, vervolgens moet je de hoofdsproeiers vervangen door de originele waardes, dat is de enige aanpassing voor een carb fiets
YO schreef:Ik heb nog originele hoofdsproeiers liggen. (145)MXXL schreef:Als het een carb is dan is de aanpassing simpel, in de rubberenblokken tussen de kop en de carbs zitten metalen ringen, deze moet je verwijderen, vervolgens moet je de hoofdsproeiers vervangen door de originele waardes, dat is de enige aanpassing voor een carb fiets
En je woont om de hoek.
Maar zoals ik vanmorgen al tegen je zei: Ritje Tovami in Goes, koop de Dynojet Kit incl. K&N filter voor 330,-- incl. de afstelling door professionals.
Bij een carubateur model moet je eerst een laptop achterop binden! dan heeft hij ook een computerFrank Switser schreef:Voor zover ik weet hoef je dan niets aan de computer te doen....micobraxx schreef:Hoi Frank,
Dus als ik het goed begrijp is m'n BB carb. alleen met een carburator modificatie aan te passen?
Of moet hiervan ook de computer aangepast?
Groeten Mico.
micobraxx schreef:Cool,
Dan valt het allemaal nog erg mee.
Zal ik stakjes FF langswippen of komt 't vandaag niet goed uit![]()
Dan gaan we in het voorjaar wel naar Goes, Samen![]()
![]()
Groeten micobraxx
YO schreef:
Ik heb nog originele hoofdsproeiers liggen. (145)
En je woont om de hoek.
Maar zoals ik vanmorgen al tegen je zei: Ritje Tovami in Goes, koop de Dynojet Kit incl. K&N filter voor 330,-- incl. de afstelling door professionals.
Waarschijnlijk zijn niet alleen de sproeiers, maar ook de naalden aangepast (zoals Mark ook al noemt).micobraxx schreef:Thanx YO!
Voor de originele sproeiers.
De aluminium plaatjes waren er zo uit![]()
Wat is je vraag? Je geeft zelf een antwoord......JaBo schreef:Hoe zit het met een duitse carb model.
In duitsland geven ze op 118 kw of 160 pk.
Nederland 164/152 PK en 112 kwJaBo schreef:In nederland hebben ze 164 pk en 121 kw
In duistland praten ze over 160 pk en 118 kw??
Is toch een verschil van 4 pk en ca 3 kw.
Ik vraag me dus af waar dit vandaan komt.
Soms kom ik in duitsland ook 150 pk tegen.
Die van mij is import Duitsland en het kentekenbewijs vermeldt idd. 118 KW.JaBo schreef:Hoe zit het met een duitse carb model.
In duitsland geven ze op 118 kw of 160 pk.
PS .... Het is niet pk én kw .......... 1 kw = +/- 1,34 pkSuper-Bird schreef:Nederland 164/152 PK en 112 kwJaBo schreef:In nederland hebben ze 164 pk en 121 kw
In duistland praten ze over 160 pk en 118 kw??
Is toch een verschil van 4 pk en ca 3 kw.
Ik vraag me dus af waar dit vandaan komt.
Soms kom ik in duitsland ook 150 pk tegen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast