blackbird wil niet goed lopen? weer KNUDDE!!!!
-
antwan
- Contacteer:
blackbird wil niet goed lopen? weer KNUDDE!!!!
Beste medebirds,
Ik heb het volgende probleem, mijn bird wil maar niet goed lopen. Ik heb hem nu een jaar en heeft altijd goed gelopen hij was superdirect op het gas als een kanon ging nooit geen problemen. Tot voor 2 maanden geleden begon hij te stotteren en liep nog maar op 3 poten tenminste dat leek zo. Dus motor op laten halen door liemers motoren in lathum. De mannen zijn er al heel lang mee bezig geweest om hem weer te laten lopen. En hij loopt idd maar ze krijgen hem niet goed hij blijft inhouden. Zodra ik het gas open trek reageert hij te traag, dit duurt soms wel een paar seconden, en dan in 1 keer komt i, het is nog link ook nog omdat ik niet weet wanneer hij oppakt. Bij liemers hebben ze alles gedaan wat ze moeten doen, alles is schoon en goed afgesteld, nieuwe gasklepsensor luchtfilter is vervangen kleppen staan perfect carburateurs synchroon gesteld, en ultrasoon gereinigd. Noem het maar op. Maar ze kunnen het niet vinden. Dit is niet om liemers slecht te maken, want de mannen hebben hun best gedaan maar toch zien ze iets over het hoofd, terwijl ze daar zeggen dat alles goed staat afgesteld. Ik kan dit niet geloven of accepteren, zeker met een rekening waar je U tegen zegt, een rib uit je lijf. Dus nu de vraag wie o wie heeft er een idee, of wellicht het zelfde probleem gehad. Ik heb hiervoor de cbr 1000f gehad 3 stuks in totaal en nooit geen problemen mee gehad. Dus ik verbaas me behoorlijk over dit probleem. Jullie suggesties zijn welkom.
Alvast bedankt.
Ik heb het volgende probleem, mijn bird wil maar niet goed lopen. Ik heb hem nu een jaar en heeft altijd goed gelopen hij was superdirect op het gas als een kanon ging nooit geen problemen. Tot voor 2 maanden geleden begon hij te stotteren en liep nog maar op 3 poten tenminste dat leek zo. Dus motor op laten halen door liemers motoren in lathum. De mannen zijn er al heel lang mee bezig geweest om hem weer te laten lopen. En hij loopt idd maar ze krijgen hem niet goed hij blijft inhouden. Zodra ik het gas open trek reageert hij te traag, dit duurt soms wel een paar seconden, en dan in 1 keer komt i, het is nog link ook nog omdat ik niet weet wanneer hij oppakt. Bij liemers hebben ze alles gedaan wat ze moeten doen, alles is schoon en goed afgesteld, nieuwe gasklepsensor luchtfilter is vervangen kleppen staan perfect carburateurs synchroon gesteld, en ultrasoon gereinigd. Noem het maar op. Maar ze kunnen het niet vinden. Dit is niet om liemers slecht te maken, want de mannen hebben hun best gedaan maar toch zien ze iets over het hoofd, terwijl ze daar zeggen dat alles goed staat afgesteld. Ik kan dit niet geloven of accepteren, zeker met een rekening waar je U tegen zegt, een rib uit je lijf. Dus nu de vraag wie o wie heeft er een idee, of wellicht het zelfde probleem gehad. Ik heb hiervoor de cbr 1000f gehad 3 stuks in totaal en nooit geen problemen mee gehad. Dus ik verbaas me behoorlijk over dit probleem. Jullie suggesties zijn welkom.
Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door antwan op vr dec 24, 2010 3:13 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
-
A.S.Kroese
- Contacteer:
Re: blackbird wil niet goed lopen?????
Mogenlijk een lek in het vacuum?
Kan zijn dat ie niet genoeg vacuum creeert om te voorzien in de brandstof.
Je benzine kraan werkt nl met vacuum. als de slangen niet goed dichten kun je hier een probleem mee krijgen.
Toevallig heeft mijn vader dit probleem gehad bij de ST1100 Pan European.
Andres evt. Throttle Position Sensor oftwel gasklepsensor na laten kijken. Deze zit links op de reeks carburateurs bij cylinder 1.
Die staat in directe verbinding met de ECM, mogelijk dat de ECM verkeerde info binnen krijgt.
Meer kan ik me nu even niet bedenken.
Succes met zoeken.
Kan zijn dat ie niet genoeg vacuum creeert om te voorzien in de brandstof.
Je benzine kraan werkt nl met vacuum. als de slangen niet goed dichten kun je hier een probleem mee krijgen.
Toevallig heeft mijn vader dit probleem gehad bij de ST1100 Pan European.
Andres evt. Throttle Position Sensor oftwel gasklepsensor na laten kijken. Deze zit links op de reeks carburateurs bij cylinder 1.
Die staat in directe verbinding met de ECM, mogelijk dat de ECM verkeerde info binnen krijgt.
Meer kan ik me nu even niet bedenken.
Succes met zoeken.
Ook last van multipupiloptomie bij vol gas wegrijden?
-
antwan
- Contacteer:
dank voor je snelle reactie,
de slang zit goed die had ik al bekeken.
gasklepsensor hebben ze vervangen voor een nieuwe, deze was defect volgens de heren. maar ben er niets mee opgeschoten. maar heb hem wel betaald. pffff
groetjes.
de slang zit goed die had ik al bekeken.
gasklepsensor hebben ze vervangen voor een nieuwe, deze was defect volgens de heren. maar ben er niets mee opgeschoten. maar heb hem wel betaald. pffff
groetjes.
-
Ankertje
- Contacteer:
Een lek opsporen in het membraam van de vacuumbediende benzinekraan kost niet zo heel veel hoor.
Dat is waarschijnlijk het probleem.
Laat die mannen er even naar kijken en je het geld van het onnodige sleutelen aan je terug betalen.

Dat is waarschijnlijk het probleem.
Laat die mannen er even naar kijken en je het geld van het onnodige sleutelen aan je terug betalen.
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....
Kayak.
Kayak.
-
Albert
- Contacteer:
-
cock
- Contacteer:
idd.. effe het membraam van de benzine kraan controleren
een dag niet gelachen een dag niet geleefd
-
Evelakes
- Contacteer:
revisiekit (membraam) zijn niet zo duur en bij je dealer te bestellen of te monteren.
-
antwan
- Contacteer:
Heren dank voor de reacties,
het membraam? het zal toch niet zo zijn dat ze dit over het hoofd zien. na dagen lang sleutelen.
het membraam? het zal toch niet zo zijn dat ze dit over het hoofd zien. na dagen lang sleutelen.
-
Dirko
- Contacteer:
Het heeft er alle schijn van komt regelmatig voor als je een nieuwe besteld is deze ook gemodificeerd met een xtra aluminium busje erbij die ervoor moet zorgen dat er een stop zit op het uitzetten van jet vacuum rubber, als ze het eerst willen tesgten dan kunnnen ze ook het membraam eruithalen zodat de kraan een constante directe flow heeft , niet zo laten want als je vlotter dan es bliijft hangen heb je je blok vol benzine.
Als je vacuum rubber gescheird is , en dit hoeft maar marginaal te zijn dan is er dus te weinig onderdruk om de benzinen aan te zuigen en worden de vlotterkamers sneller leeggetrokken dan dat ze vol kunnen lopen, ik zou het zeker tegen ze zeggen dat ze dat moeten gaan controleren, mocht het wle zo zijn dat het daar aan ligt zullen ze de rekening zeker aan moeten passen , er is toch ook nog zoiets als no Cure no Pay toch??
Als je vacuum rubber gescheird is , en dit hoeft maar marginaal te zijn dan is er dus te weinig onderdruk om de benzinen aan te zuigen en worden de vlotterkamers sneller leeggetrokken dan dat ze vol kunnen lopen, ik zou het zeker tegen ze zeggen dat ze dat moeten gaan controleren, mocht het wle zo zijn dat het daar aan ligt zullen ze de rekening zeker aan moeten passen , er is toch ook nog zoiets als no Cure no Pay toch??
Een Wheely overkomt je!!!!!............ Toch
Het kan altijd harder!!
Het kan altijd harder!!
-
Albert
- Contacteer:
Laat ze anders eerst dit topic doorlezen...
Je hoort wel vaker dat mensen op een forum meer kennis hebben over een bepaald type motor dan een universeele zaak.
Je hoort wel vaker dat mensen op een forum meer kennis hebben over een bepaald type motor dan een universeele zaak.
Groeten Albert
Lidnummer #160
Lidnummer #160
-
antwan
- Contacteer:
Dat lijkt er wel op ja!!!Albert schreef:Laat ze anders eerst dit topic doorlezen...
-
Dirko
- Contacteer:
[quote="vugt"]als er echt niemand het oplossen kan ,hier op forum en de motorzaak, wil ik er wel naarkijken moet je motor even brengen en laten staan zodat ik op mijn gemak kan gaan meten,lijkt me leuk probleempje maar snap niet dat er niemand is bij deze grote club die er verstand van heeft en je wil helpen , hoe oud is de motor wat heeft hij gelopen wat is er algedaan en wat is er precies vern.loopt hij nu wel op 4 cilinders
Heb je iets gemonteerd ?
groeten jw v V[/quote
Het is nogal een rare insinuatie dat er niemand is die er verstand van heeft in deze club , en vooral door gezegd iemand die er nog zo kort bij is als U zelf , er staan toch mensen genoeg hierboven die een eventuele oplossing aangedragen hebben en er ook al pb kontakt is geweest tussen diverse mensen.
Dus graag de mensen hier in hun waarde laten, en es met zinvolle antwoorden komen ipv dit zulk rare antwoorden
Dirk
Heb je iets gemonteerd ?
groeten jw v V[/quote
Het is nogal een rare insinuatie dat er niemand is die er verstand van heeft in deze club , en vooral door gezegd iemand die er nog zo kort bij is als U zelf , er staan toch mensen genoeg hierboven die een eventuele oplossing aangedragen hebben en er ook al pb kontakt is geweest tussen diverse mensen.
Dus graag de mensen hier in hun waarde laten, en es met zinvolle antwoorden komen ipv dit zulk rare antwoorden
Dirk
Het kan altijd harder!!
Het kan altijd harder!!
-
Ankertje
- Contacteer:
Even ter kleuring:
Het probleem is nog geen 7 uur geleden gepost en het is zondag.
We kunnen hier veel. Echter, Superman is geen lid van de BOC

Het probleem is nog geen 7 uur geleden gepost en het is zondag.
We kunnen hier veel. Echter, Superman is geen lid van de BOC
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....
Kayak.
Kayak.
-
Motorpsycho
- Contacteer:
Dirko schreef:Het is nogal een rare insinuatie dat er niemand is die er verstand van heeft in deze club , en vooral door gezegd iemand die er nog zo kort bij is als U zelf , er staan toch mensen genoeg hierboven die een eventuele oplossing aangedragen hebben en er ook al pb kontakt is geweest tussen diverse mensen.vugt schreef:als er echt niemand het oplossen kan ,hier op forum en de motorzaak, wil ik er wel naarkijken moet je motor even brengen en laten staan zodat ik op mijn gemak kan gaan meten,lijkt me leuk probleempje maar snap niet dat er niemand is bij deze grote club die er verstand van heeft en je wil helpen , hoe oud is de motor wat heeft hij gelopen wat is er algedaan en wat is er precies vern.loopt hij nu wel op 4 cilinders
Heb je iets gemonteerd ?
groeten jw v V
Dirk
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer
Blackbird onderdelen KLIK hier
Blackbird onderdelen KLIK hier
-
antwan
- Contacteer:
Bouwjaar 1997
10500 km gelopen ja ja echt waar, jaren stilgestaan. Heeft hem geen goed gedaan. Toen ik hem kocht was hij helemaal dood.
Toen ook alles gereinigd en afgesteld.
Verder is hij helemaal origineel.
Hij is van top tot teen getest op de testbank en volgens de heren is hij goed afgesteld.
Ik zeg van niet. Want ik voel dat hij inhoudt als ik het gas open trek komt hij een fractie later, soms veel later. Wat er inmiddels is gedaan staat in mijn 1e bericht meer kan bijna niet.
Maar goed ik ben geen monteur.
Groetjes.
10500 km gelopen ja ja echt waar, jaren stilgestaan. Heeft hem geen goed gedaan. Toen ik hem kocht was hij helemaal dood.
Toen ook alles gereinigd en afgesteld.
Verder is hij helemaal origineel.
Hij is van top tot teen getest op de testbank en volgens de heren is hij goed afgesteld.
Ik zeg van niet. Want ik voel dat hij inhoudt als ik het gas open trek komt hij een fractie later, soms veel later. Wat er inmiddels is gedaan staat in mijn 1e bericht meer kan bijna niet.
Maar goed ik ben geen monteur.
Groetjes.
-
Dirko
- Contacteer:
Aha het is een 97er , daar is ook een modificatie op de carbs voor geweest wegens inhouden!. SprOeiers moeten dan aangepast worden. Ik zal je vanavond wel een pB Sturen hoe en wat. Zit nu op of foon te tikken en dat is beSt onhandig:@
Het kan altijd harder!!
Het kan altijd harder!!
-
A.S.Kroese
- Contacteer:
Misschien wel handig om dan geleik een Tovamikit te instaleren. Heb ik ook gedaan icm. een K&N filter.Aha het is een 97er , daar is ook een modificatie op de carbs voor geweest wegens inhouden!. SprOeiers moeten dan aangepast worden. Ik zal je vanavond wel een pB Sturen hoe en wat. Zit nu op of foon te tikken en dat is beSt onhandig:@
Toen merkte ik ook geleik verschil.
Carburateurs werden daarna opnieuw gesynchroniseerd, Co waarde werd ook aangepast.
Resultaat: machine krijgt een beter mengsel over het volledige toerenbereik.
Wederom, veel succes.
Ook last van multipupiloptomie bij vol gas wegrijden?
-
antwan
- Contacteer:
Dirko schreef:Aha het is een 97er , daar is ook een modificatie op de carbs voor geweest wegens inhouden!. SprOeiers moeten dan aangepast worden. Ik zal je vanavond wel een pB Sturen hoe en wat. Zit nu op of foon te tikken en dat is beSt onhandig:@
Modificatie!! dat wisten de heren van liemers mij ook te vertellen maar dan voor de gasklepsensor, deze hebben ze ook vervangen, volgens mij ook niet geholpen.
Er is toen ,in 97 een terugroep actie geweest en dat betreft dus de sensor. aldus liemers.
Groet.
-
antwan
- Contacteer:
Ja dat wil ik graag, maar heb mega veel kosten gemaakt. dus ff wachten PFFF.A.S.Kroese schreef:Misschien wel handig om dan geleik een Tovamikit te instaleren. Heb ik ook gedaan icm. een K&N filter.Aha het is een 97er , daar is ook een modificatie op de carbs voor geweest wegens inhouden!. SprOeiers moeten dan aangepast worden. Ik zal je vanavond wel een pB Sturen hoe en wat. Zit nu op of foon te tikken en dat is beSt onhandig:@
Toen merkte ik ook geleik verschil.
Carburateurs werden daarna opnieuw gesynchroniseerd, Co waarde werd ook aangepast.
Resultaat: machine krijgt een beter mengsel over het volledige toerenbereik.
Wederom, veel succes.
-
Dirko
- Contacteer:
Gasklepsensor komt mij niet bekend voor als modificatire maar het kan, de modificatie van de sproeiers is geen uitgebreide recall actie geweest alleen de mensen die er last van hadden konden kosteloos dit laten doen , en de motoren van mensen die het toen niet vernomen hebben zijn dus ook niet gedaanantwan schreef:Dirko schreef:Aha het is een 97er , daar is ook een modificatie op de carbs voor geweest wegens inhouden!. SprOeiers moeten dan aangepast worden. Ik zal je vanavond wel een pB Sturen hoe en wat. Zit nu op of foon te tikken en dat is beSt onhandig:@
Modificatie!! dat wisten de heren van liemers mij ook te vertellen maar dan voor de gasklepsensor, deze hebben ze ook vervangen, volgens mij ook niet geholpen.
Er is toen ,in 97 een terugroep actie geweest en dat betreft dus de sensor. aldus liemers.
Groet.
Als ik tijd en zijn heb zal ik vanavond ff uitzoeken hoe het ook maar weer zat volgens mij was het iets van de binnenste sproeiers naar buiten en in de biunnenste kwam 5 nummers groter in zoiets was het. aar als je BB het voor die tijd goed heeft gedaan altijd dan hou ik het voorloprig nog bij het membraan van de kraan!!
Het kan altijd harder!!
Het kan altijd harder!!
-
Baksteen
- Contacteer:
Jawel hoor, maar ik heb een schuilnaam aangenomen hier, wil d'r niet zo mee te koop lopenFilaMenT schreef:Even ter kleuring:
We kunnen hier veel. Echter, Superman is geen lid van de BOC![]()
-
Blackmetal
Doet de motor dat in het gehele toerenbereik, of alleen maar bij een laag toerentalantwan schreef:Zodra ik het gas open trek reageert hij te traag, dit duurt soms wel een paar seconden, en dan in 1 keer komt i, het is nog link ook nog omdat ik niet weet wanneer hij oppakt.
-
antwan
- Contacteer:
in het gehele toerenbereik!!Blackmetal schreef:Doet de motor dat in het gehele toerenbereik, of alleen maar bij een laag toerentalantwan schreef:Zodra ik het gas open trek reageert hij te traag, dit duurt soms wel een paar seconden, en dan in 1 keer komt i, het is nog link ook nog omdat ik niet weet wanneer hij oppakt.
-
antwan
- Contacteer:
Re: blackbird wil niet goed lopen? Sproeiers verv en opgelost!!
Hiep hoi. Opgelost sproeiers vervangen en klaar. Dirk bedankt!!!
- HHBBXX
- Contacteer:
Super! Wat een top club hebben we hier bij elkaar
Het valt mij iedere keer weer op dat er bij vragen en problemen direct veel reactie komt om onduidleijkheden weg te nemen en problemen op te lossen.
Dus:
Nog even om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen:
En de rekeningen? Heb je daar nog iets mee kunnen doen/van terug gekregen?
Veel rijplezier
Het valt mij iedere keer weer op dat er bij vragen en problemen direct veel reactie komt om onduidleijkheden weg te nemen en problemen op te lossen.
Dus:
Nog even om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen:
En de rekeningen? Heb je daar nog iets mee kunnen doen/van terug gekregen?
Veel rijplezier
Youth is not a time of life... It's a state of mind