Hallo allemaal
-
tinuske
Hallo allemaal
Weer een nieuw lid van bij de club.
Ik rijd sinds september vorig jaar een titanium BB uit 97.
Heb er inmiddels al 23.000 km op zitten.
Nu wat problemen met de brandstoftoevoer bij hoge toeren. Ik heb inmiddels op het forum gevonden dat dit waarschijnlijk een kapot membraampje is.
Verder gaat mijn stuur slaan als ik hem los laat bij 80 km/uur. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Er zit geen speling op mijn balhoofd en de banden zijn al vernieuwd.
Behalve dat een superfijne motor. Ik ben er heel gelukkig mee. Rijdt ook een stuk beter dan mijn vorige motor, een goldwing 1000 uit 1974.
Ik kom binnenkort zeker eens kijken op een toerritje, ben benieuwd.
Groeten,
Tinuske
Ik rijd sinds september vorig jaar een titanium BB uit 97.
Heb er inmiddels al 23.000 km op zitten.
Nu wat problemen met de brandstoftoevoer bij hoge toeren. Ik heb inmiddels op het forum gevonden dat dit waarschijnlijk een kapot membraampje is.
Verder gaat mijn stuur slaan als ik hem los laat bij 80 km/uur. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Er zit geen speling op mijn balhoofd en de banden zijn al vernieuwd.
Behalve dat een superfijne motor. Ik ben er heel gelukkig mee. Rijdt ook een stuk beter dan mijn vorige motor, een goldwing 1000 uit 1974.
Ik kom binnenkort zeker eens kijken op een toerritje, ben benieuwd.
Groeten,
Tinuske
-
ReeF
- Contacteer:
Welkom Tinuske, veel forum plezier hier !
Als je al nieuwe banden hebt en balhoofdlager is ok, zou ik me kunnen bedenken dat de voorband niet of niet juist geballanceerd is. Het is zelfs met gebruik van een topkoffer niet normaal dat je stuur slaat bij loslaten aan 80km pu.
Ik zie je snel op een meeting of rit !
De volgende rit is meteen een mooie (ik kan het weten) in de Ardennen op 20augustus.
Hier staat de info: CLICK
Als je al nieuwe banden hebt en balhoofdlager is ok, zou ik me kunnen bedenken dat de voorband niet of niet juist geballanceerd is. Het is zelfs met gebruik van een topkoffer niet normaal dat je stuur slaat bij loslaten aan 80km pu.
Ik zie je snel op een meeting of rit !
De volgende rit is meteen een mooie (ik kan het weten) in de Ardennen op 20augustus.
Hier staat de info: CLICK
Proud member of the Adventure Chaptor
-
Ankertje
- Contacteer:
-
PikiPikiKubwa
- Contacteer:
- YO
- Contacteer:
-
Frank Switser
-
tinuske
- YO
- Contacteer:
Metzeler Roadtec Z6 of Michelin Pilot Road.tinuske schreef:Frank heeft er verstand van!!!!! Het zijn inderdaad BT020-banden. Ik wil de volgende keer iets harders proberen. Ik rijd elke dag 85 km woon-werk en heb eigenlijk iedere 3 maanden een nieuwe achterband nodig. Iemand suggesties??
Hartelijk dank trouwens voor het warme welkom. Leuk.
-
Frank Switser
Iets harders dan de BT020 bestaat niet (voor onze motor).tinuske schreef:Frank heeft er verstand van!!!!! Het zijn inderdaad BT020-banden. Ik wil de volgende keer iets harders proberen. Ik rijd elke dag 85 km woon-werk en heb eigenlijk iedere 3 maanden een nieuwe achterband nodig. Iemand suggesties??
Uit alle tests komt deze als zijnde de band die de meeste kilometers haalt. Maar als ik ga rekenen:
5 x 85km = 425km per week
3 maanden = 13 weken
Dan zou jij 5525km met een BT020 achterband doen? Dat is echt te weinig! Vrijwel iedereen haalt 8 tot 12 duizend kilometer met deze achterband. Controleer jij de bandenspanning wel goed? Deze zou 2.9 Bar voor en achter moeten zijn....
Daarnaast zou het kunnen zijn dat jouw schokbrekers/vorkpoten niet goed zijn. Is dat nog standaard? In dat geval zou jemet een setje Hypepro veren aanmerkelijk meer kilometers uit je band kunnen halen. Daarnaast stuurt en remt hij ook veel beter. Voorvorkolie zou ook elke 2 jaar vervangen moeten worden.
Zowel de banden als de veren kan ik je zeer goedkoop leveren (zie mijn website hieronder....).
-
tinuske
-
Motorpsycho
- Contacteer:
Welkom op onze fora
tinuske. Veel plezier hier en tot ziens op een treffen of rit

Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer
Blackbird onderdelen KLIK hier
Blackbird onderdelen KLIK hier
-
RiRoJ
- Contacteer:
tinuske schreef:Frank heeft er verstand van!!!!! Het zijn inderdaad BT020-banden. Ik wil de volgende keer iets harders proberen. Ik rijd elke dag 85 km woon-werk en heb eigenlijk iedere 3 maanden een nieuwe achterband nodig. Iemand suggesties??
kan het aan je rijstijl liggen. Boven 140 km slijten die krengen erg hard. Snel wegtrekken wil ook wel eens helpen om hem plat te krijgen. Weet niet of het wegdek niet de oorzaak zou kunnen zijn. Neem op advies van Frank maar de juiste band (desnoods bij AFS). Kan die meteen de garantie geven dat dit je niet meer overkomt.
WELKOM BIJ DE B.O.C. De club van en voor idioten (BB idioten wel te verstaan) en veel plezier met ons. Kan af en toe een beetje masochistisch zijn, daar moet je wel tegen kunnen.
RiRoJ
-
Man in Black-Bird
- Contacteer:
welkom
Godgloeiende!!!
TINUSKE veel fun en veilige km op je BB
en tot ziens op een meeting en of tourrit
gr MiBB
en tot ziens op een meeting en of tourrit
gr MiBB
Laatst gewijzigd door Man in Black-Bird op do aug 03, 2006 2:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Peter XX
- Contacteer:
-
Aiki
- Contacteer:
-
snowy
- Contacteer:
-
The Doctor
- Contacteer:
-
Henny
- Contacteer:
Hallo welkom bij de club,
zelf nog niet zo langbij de club, maar gezellig, goed forum etc.
wat betreft het trillen in het stuur dat heb ik ook. bij 80 en bij 75 is het helemaal weg.
vooriel opnieuw laten balanceren, nog niet helemaal weg.
voorwiel los en balhoofd gecontrolleerd voelde goed aan.
voorband dunlop sportmax, achter metzeler sporttech M1.
ik moet nog terug naar de dealer zodat deze het zelf kan ervaren. het is niet veel maar toch hoort het niet.
als het weg is laat ik de oplossing wel weten.
henny
zelf nog niet zo langbij de club, maar gezellig, goed forum etc.
wat betreft het trillen in het stuur dat heb ik ook. bij 80 en bij 75 is het helemaal weg.
vooriel opnieuw laten balanceren, nog niet helemaal weg.
voorwiel los en balhoofd gecontrolleerd voelde goed aan.
voorband dunlop sportmax, achter metzeler sporttech M1.
ik moet nog terug naar de dealer zodat deze het zelf kan ervaren. het is niet veel maar toch hoort het niet.
als het weg is laat ik de oplossing wel weten.
henny
-
XXviking
- Contacteer:
-
RK
- Contacteer: