Hulp gevraagd
-
Pasje72
- Contacteer:
Hulp gevraagd
Ik heb een Blackbird uit 97. Vandaag wilde ik een stukje gaan rijden maar mijn bird wilde niet meer starten. Een week of 3 geleden nog aan de lader gehangen.Dus maar even de startkabels uit de auto gehaald en hiermee de bird gestart. Ik zag meteen dat mijn toerenteller niet werkte maar dacht, eerst rijden, dat probleem los ik later wel op. Tijdens het rijden zag ik dat de snelheidsmeter en toerenteller soms wel werkten. Ik dacht, geen risico's nemen en terug naar huis, maar dat viel niet mee. Bij meer dan 4000 toeren begon de bird te knallen en te stotteren. Ik ben toen met een gangetje van 70 Km/uur naar huis gereden. Bij thuiskomst de bird uitgezet en geprobeerd te starten maar dat ging niet meer. Meteen een meter erbij gepakt en gemeten dat de accuspanning 9 volt is. Toen de bird met startkabels gestart en weer gemeten. Stationair geeft ie 12,5 volt, bij 4000 toeren ca. 14,7 volt, en als ik hoger in de toeren ga, geeft de meter zelfs 17,8 volt aan.En bij hogere toerentallen begint de bird weer te stotteren en te knallen. Kan het zijn dat mijn spanningsregelaar defect is ? Ik denk sowiezo dat mijn accu defect is. Kan iemand mij adviseren wat nu te doen ? En is het kostbaar zo'n regelaar ?
-
Frank Switser
Re: Hulp gevraagd
Inderdaad een typisch voorbeld van een spanningsregelaar. Met 17V is je accu ook vrijwel zeker aan gort (in elk geval is hij er niet beter van geworden).
Ik stuur je een PM met uitleg.....
Ik stuur je een PM met uitleg.....
-
MMZ
- Contacteer:
YEP spanningsregelaar
-
Evelakes
- Contacteer:
spanning regelaar varieerd tussen de 60 en 100 euro afhankelijk van waar je hem koopt let er wel op dat je
niet die platte koopt maar met koelribben kijk ook even of de connector niet verbrand is van binnen.
oude regelaar (orgineel)

verbeterde versie

niet die platte koopt maar met koelribben kijk ook even of de connector niet verbrand is van binnen.
oude regelaar (orgineel)
verbeterde versie

-
martin
- Contacteer:
Laat meteen je dynamo ook even doormeten.
Meestal is het een combinatie, regelaar, dynamo en accu.
Meestal is het een combinatie, regelaar, dynamo en accu.
-
Motorpsycho
- Contacteer:
Ik weet dat Nico v/d Kuinder goedkoop is met zijn spanningsregelaar's. Ik weet niet waar je woont maar, opsturen doen ze niet moeilijk over
Hier vind je zijn telefoonnummer
En er staat ook ergens op het forum omschreven hoe je, je dynamo kan doormeten dacht ik
Suc6
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer
Blackbird onderdelen KLIK hier
Blackbird onderdelen KLIK hier
-
Pasje72
- Contacteer:
Bedankt voor de tips !! Ik ga ermee aan de slag, laat nog weten hoe het afloopt.
-
MMZ
- Contacteer:
DT-tje heeft er eentje liggen.
Een goede met koelribben!! Die als ik t me goed herinner slechts 1000 km mee heeft gereden.
Kijk ff op de lijst wat die moet kosten. Volgens mij € 50
Een goede met koelribben!! Die als ik t me goed herinner slechts 1000 km mee heeft gereden.
-
Evelakes
- Contacteer:
die past niet dt°tje heeft een injectie toch??Miep Miep Zoeffff schreef:DT-tje heeft er eentje liggen.
pasje een 97
-
MMZ
- Contacteer:
KLopt, maar volgens mij is er iets van de bedrading aangepast. Ik dacht dat de pooltjes gelijk waren.
Ik zal vanmiddag ff kijken.
-
Dt-tje
Miep Miep Zoeffff schreef:KLopt, maar volgens mij is er iets van de bedrading aangepast. Ik dacht dat de pooltjes gelijk waren.
Maar ik verkoop m niet los, lieverd
Hoort bij t blok.
- MarcB
- BOC Bestuur

- Contacteer:
Dt-tje schreef:Miep Miep Zoeffff schreef:KLopt, maar volgens mij is er iets van de bedrading aangepast. Ik dacht dat de pooltjes gelijk waren.
Maar ik verkoop m niet los, lieverd![]()
Hoort bij t blok.
Nah, neem je toch het blok er gelijk bij voor die €50,-
MarcB / BOC Bestuur / Webmaster
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk
Met een slechte lens maak je betere foto's dan met een goede die je niet hebt...
Met een slechte lens maak je betere foto's dan met een goede die je niet hebt...
-
Pasje72
- Contacteer:
Vandaag nieuwe spanningsregelaar geplaatst en een nieuwe accu. Dus Frank, jij had helemaal gelijk, de accu was ook defect. Na een nacht onder lading deed de oude accu het nog wel maar na 2 dagen was hij weer leeg. Maar goed, de Bird rijdt weer en de spanning is nu ook goed. Dynomo nagemeten en gaf 70 volt.
Bedankt voor jullie tips.
Bedankt voor jullie tips.
-
Frank Switser
Mooi dat het opgelost is!
Ik heb sterk de indruk dat het aantal problemen met de boordelectronica stijgt, waarschijnlijk verklaard door het verouderen van ons motorenpark. Maar ik zie en hoor de laatste tijd ook dezelde problemen bij de andere Japanse merken......
Ik heb sterk de indruk dat het aantal problemen met de boordelectronica stijgt, waarschijnlijk verklaard door het verouderen van ons motorenpark. Maar ik zie en hoor de laatste tijd ook dezelde problemen bij de andere Japanse merken......
-
jorrin76
Ook ik ben aan de beurt nu !
Nog niet alles na kunnen meten...maar stationair gaf hij 13.5 volt vergeten te meten op toeren.
als ik het contact uitzette en de fan was nog aan zag je hem binnen een paar tellen naar 8 volt aflopen.
Ik denk de accu, tis psv rekening nog mijn 1ste (bird is van 2004) en ik ben de hele winter aan het rijden geweest.
Waar kan ik de spanningsregelaar meten het beste meten en welke waarde moet hij geven ?
Zal hem wel even aan de druppelladder hangen om te kijken of ik hem dan kan starten.
Lekkere timing...was net aan een ritje begonnen en stond op de veerpont en maakte contact, fan sprong aan en klikkerdeklikkerdeklik.
Nog niet alles na kunnen meten...maar stationair gaf hij 13.5 volt vergeten te meten op toeren.
als ik het contact uitzette en de fan was nog aan zag je hem binnen een paar tellen naar 8 volt aflopen.
Ik denk de accu, tis psv rekening nog mijn 1ste (bird is van 2004) en ik ben de hele winter aan het rijden geweest.
Waar kan ik de spanningsregelaar meten het beste meten en welke waarde moet hij geven ?
Zal hem wel even aan de druppelladder hangen om te kijken of ik hem dan kan starten.
Lekkere timing...was net aan een ritje begonnen en stond op de veerpont en maakte contact, fan sprong aan en klikkerdeklikkerdeklik.
Wat gij niet wil dat u geschied,......ach zoek t uit !!!
-
Pasje72
- Contacteer:
Ik heb zelf een Bird uit '97 dus ik weet niet of de waardes gelijk zijn als van een bird uit '04. Er is hier vast wel iemand op dit forum die dit weet.
Ondertussen heb je misschien hier wat aan : http://www.carlsalter.com/motorcycle-manuals.asp
Ondertussen heb je misschien hier wat aan : http://www.carlsalter.com/motorcycle-manuals.asp
-
jorrin76
Bij het gasgeven kwam er een waarde van rond de 14.5 V maximaal dus ik denk echt met een kapotte accu te maken te hebben.....ik ben aan het bidden....jorrin76 schreef:Ook ik ben aan de beurt nu !![]()
![]()
Dinsdag even aan de lader en dan starten (dat werkte net ook) en dan langs de dealer rijden voor een nieuwe en een checkup....
-
jorrin76
Yep.....t was de accu ( was de eerst originele accu nog dus 5 jaar oud)
Spanningsmeter was ok (ook nog de eerste)
En Dynamo was ook ok (ja ook deze)
Dus ik ben nu gewoon aan het bidden dat deze nog een tijd meegaan !!!! (bid wat af tegenwoordig)
Maar al met al ...hij doet t weer !!! Vandaag weer heerlijk op t motortje naar t werk !
Spanningsmeter was ok (ook nog de eerste)
En Dynamo was ook ok (ja ook deze)
Dus ik ben nu gewoon aan het bidden dat deze nog een tijd meegaan !!!! (bid wat af tegenwoordig)
Maar al met al ...hij doet t weer !!! Vandaag weer heerlijk op t motortje naar t werk !
-
Barry
- Contacteer:
Mooi weer, bird starten, geen kik... Heb em aan een auto gehangen met startkabels, maar zelfs dat blijkt ie niet genoeg te krijgen om aan te slaan. Snap er niets van, denk eerder dat het aan de auto c.q. startkabels ligt, aangezien mijn spanningsregelaar en accu pas nog zijn vervangen.

-
Barry
- Contacteer:
Even een kwartiertje opladen was voldoende. Heb net lekker een kleine 100km probleemloos gereden. Heerlijk 
- MarcB
- BOC Bestuur

- Contacteer:
Heb hetzelde ooit meegemaakt. Uiteindelijk bleken de startkabels ook rot te zijn wat je aan de buitenkant er niet aan af zag....Barry schreef:Mooi weer, bird starten, geen kik... Heb em aan een auto gehangen met startkabels, maar zelfs dat blijkt ie niet genoeg te krijgen om aan te slaan. Snap er niets van, denk eerder dat het aan de auto c.q. startkabels ligt, aangezien mijn spanningsregelaar en accu pas nog zijn vervangen.![]()
![]()
![]()
MarcB / BOC Bestuur / Webmaster
-
newborn
- Contacteer:
Hey MarcB,
ik lees regelmatig de waarschuwing om niet te starten met behulp van een auto-accu omdat deze een te zwaar amperage zou hebben en daarmee je kleine motor-accu een lelijke opdonder zou kunnen bezorgen.
Of is dat wellicht overdreven?
ik lees regelmatig de waarschuwing om niet te starten met behulp van een auto-accu omdat deze een te zwaar amperage zou hebben en daarmee je kleine motor-accu een lelijke opdonder zou kunnen bezorgen.
Of is dat wellicht overdreven?
-
Pasje72
- Contacteer:
Ik heb net een nieuwe accu geplaatst en wat ik als advies van de motorzaak meekreeg is dat het beter is de accu aan een druppellader te hangen. Mocht je toch direct willen rijden kan het geen kwaad de Bird met een autoaccu te starten maar niet de motor van de auto laten draaien. Een autoaccu heeft voldoende capaciteit om de Bird te starten zonder dat de motor van de auto loopt. Ook ik heb gevraagd of hierdoor de accu geen opdonder krijgt en ze vertelden mij dat een autoaccu welliswaar meer capaciteit heeft maar dat deze het vermogen afgeeft waarom gevraagd wordt, het maakt dus niet uit als deze zwaarder is.
-
martin
- Contacteer:
Daar hebben ze dus helemaal gelijk inPasje72 schreef:Ik heb net een nieuwe accu geplaatst en wat ik als advies van de motorzaak meekreeg is dat het beter is de accu aan een druppellader te hangen. Mocht je toch direct willen rijden kan het geen kwaad de Bird met een autoaccu te starten maar niet de motor van de auto laten draaien. Een autoaccu heeft voldoende capaciteit om de Bird te starten zonder dat de motor van de auto loopt. Ook ik heb gevraagd of hierdoor de accu geen opdonder krijgt en ze vertelden mij dat een autoaccu welliswaar meer capaciteit heeft maar dat deze het vermogen afgeeft waarom gevraagd wordt, het maakt dus niet uit als deze zwaarder is.