inhouden?
-
iwan
- Contacteer:
inhouden?
Halo,
Ik heb het gevoel dat als ik een constante snelheid rijd vanaf ca 70 km hij af en toe inhoud.
Net het gevoel of je over moet naar je reserve, alleen dan niet zo extreem.
het zijn ook maar korte momentjes als ie een beetje inhoud.
Hebben jullie een tip? hij heeft wel een tijd stil gestaan!
Gr,
iwan
Ik heb het gevoel dat als ik een constante snelheid rijd vanaf ca 70 km hij af en toe inhoud.
Net het gevoel of je over moet naar je reserve, alleen dan niet zo extreem.
het zijn ook maar korte momentjes als ie een beetje inhoud.
Hebben jullie een tip? hij heeft wel een tijd stil gestaan!
Gr,
iwan
-
ReeF
- Contacteer:
Re: inhouden?
Carb of Injectie ?
[edit]
Heb t al gezien, een Carb dus, volgens mij heb je m nog niet zo lang toch ?
Als je m met meer dan garantie tot de uitgang hebt gekocht zou ik ff terug gaan en m na laten kijken.
In het andere geval zou je de carbs kunnen sjecken op vuil afzetting in vlotterkamers.
Kijk ff in de Howto's bij los schrikken vlotternaalden voor wat meer uitleg over de vlotterkamers.
[edit]
Als je m met meer dan garantie tot de uitgang hebt gekocht zou ik ff terug gaan en m na laten kijken.
In het andere geval zou je de carbs kunnen sjecken op vuil afzetting in vlotterkamers.
Kijk ff in de Howto's bij los schrikken vlotternaalden voor wat meer uitleg over de vlotterkamers.
Proud member of the Adventure Chaptor
-
iwan
- Contacteer:
Maar goed,
IK heb hem particulier gekocht, en die man heeft hem een tijd niet gebruikt.
Was ook te zien!!!
Maar als ik gewoon gas geef en door trek heb ik daar geen last van... ik zal eens naar de cab kijken en het schrikken van de vlotternaald.
Bedankt,
iwan
-
ReeF
- Contacteer:
Ik heb terug gelezen in je eerdere posts, in het jaartal wat je noemde waren er nog geen Injectie modellen 
Proud member of the Adventure Chaptor
-
jorrin76
Plus je vermeld...net of je over moet naar je reserve.....
Wij injecties hebben geen kraantje

Wij injecties hebben geen kraantje
Wat gij niet wil dat u geschied,......ach zoek t uit !!!
-
BlackbirdRAY
- Contacteer:
jorrin76 schreef:Plus je vermeld...net of je over moet naar je reserve.....
Wij injecties hebben geen kraantje![]()
wij met de carb ook niet.
-
Markos
- Contacteer:
-
Albert
- Contacteer:
BlackbirdRAY schreef:jorrin76 schreef:Plus je vermeld...net of je over moet naar je reserve.....
Wij injecties hebben geen kraantje![]()
wij met de carb ook niet.
Jawel!
Groeten Albert
Lidnummer #160
Lidnummer #160
-
BlackbirdRAY
- Contacteer:
Waar zit bij een carb het kraantje dan?
-
Motorpsycho
- Contacteer:
Onder de tank 
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer
Blackbird onderdelen KLIK hier
-
BlackbirdRAY
- Contacteer:
Ik haal mijn tank er nooit af. Ik dacht dat het om het kraantje ging om op reserve te zetten ik ga tanken als het lampje gaat branden.Motorpsycho schreef:Onder de tank
-
Motorpsycho
- Contacteer:
Kraantje heeft ook geen reserve stand. Alleen maar open en dicht voor als de tank gedemonteerd moet worden.
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer
-
iwan
- Contacteer:
Heren,
Ik gaf dit puur als voorbeeld bij een andere motor of ( vroeger, onze brommer....)
Ik heb ook geen reservere op mijn BB, er gaat netjes een lampje branden......
Ik gaf dit puur als voorbeeld bij een andere motor of ( vroeger, onze brommer....)
Ik heb ook geen reservere op mijn BB, er gaat netjes een lampje branden......
-
jorrin76
hmmm kijk dat de carbs een kraantje hadden wist ik....dat het geen reservestand heeft dat wist ik dan weer niet.....weer wat geleerd
Wat gij niet wil dat u geschied,......ach zoek t uit !!!
-
iwan
- Contacteer:
ReeF schreef:Carb of Injectie ?
[edit]
Oke, ik ga de vlotterkamers even leeg laten lopen, bij de How To staat een erg duidelijke uitleg waar ik wel wat mee kan.
-
rich
- Contacteer:
Even een flesje forte carb cleaner er in te koop bij de betere motorzaak.iwan schreef:ReeF schreef:Carb of Injectie ?
[edit]
Oke, ik ga de vlotterkamers even leeg laten lopen, bij de How To staat een erg duidelijke uitleg waar ik wel wat mee kan.
-
iwan
- Contacteer:
nou ik ben afgelopen weekend naar de Ardennen gewest en we hebben veel gereden. Wat rijd hij verder lekker zeg, zo makkelijk& zo snel
Hij blijft echter inhouden. het gebeurt tussen de 3000 en 5000 toeren, en als ik dan 1 constaste snelheid rij in diverse versnellingen. Op het moment dat ik gas geef is het gelijk weg en schiet de motor onder me kont weg........
IK had ook 1x toen ik 160 reed in zijn 6 en toen er even vandoor wilde gaan dat hij niet wilde. hij beelf hnagen op de 160, ik schakel terug naar ze 5 en hij schiet weg en toen naar ze 6 en ging hij wel door........
Ik hoor roepen sproeiers vergroten?....... of een dyno kit? ( weet niet wat dat is)
Ik heb carb reiniger gebruikt en de vlotter leeg laten lopen voordat we naar de Ardennen gingen.
Ik heb inmiddels wel open uitlaten, maar met de orginele was het ook......
Graag jullie tips.
Hij blijft echter inhouden. het gebeurt tussen de 3000 en 5000 toeren, en als ik dan 1 constaste snelheid rij in diverse versnellingen. Op het moment dat ik gas geef is het gelijk weg en schiet de motor onder me kont weg........
IK had ook 1x toen ik 160 reed in zijn 6 en toen er even vandoor wilde gaan dat hij niet wilde. hij beelf hnagen op de 160, ik schakel terug naar ze 5 en hij schiet weg en toen naar ze 6 en ging hij wel door........
Ik hoor roepen sproeiers vergroten?....... of een dyno kit? ( weet niet wat dat is)
Ik heb carb reiniger gebruikt en de vlotter leeg laten lopen voordat we naar de Ardennen gingen.
Ik heb inmiddels wel open uitlaten, maar met de orginele was het ook......
Graag jullie tips.
-
Motorpsycho
- Contacteer:
Met de open uitlaten is het waarschijnlijk erger geworden of niet 
Mijn advies K&N filter, dynojet sproeier/naalden setje aanschaffen en die Bird is even lekker afstellen op een testbank. De dip die jij omschrijft zal je niet meer voelen en je motor zal nog veel soepeler en sneller rijden![biker :]](./images/smilies/Icon%20Biker.gif)
Mijn advies K&N filter, dynojet sproeier/naalden setje aanschaffen en die Bird is even lekker afstellen op een testbank. De dip die jij omschrijft zal je niet meer voelen en je motor zal nog veel soepeler en sneller rijden
-
iwan
- Contacteer:
ja dat gevoel heb ik wel dat het met de open iets erger geworden is. Maar nog snellerrrrr, ik wist nu al niet wat me gebeurde ......... ( groot verschil met me GSXR uit 1985
)
bedoel je met die dip toen ik 160 reed of noem je het een dip als hij ook inhoud tussen de 3 & 5000 toeren.....
Het is nieuw voor mij dus vandaar dat ik het zo vraag.
Wat zijn de kosten een beetje van dat wat je op noemt?
K&N luchtfilter, is dat een specifieke? en waar bestel ik die
Dyno setje. waar kan ik die het beste bestellen
En dat afstellen, waar wat en hoe duur
Bedankt alvast voor je reactie..... maar denk je dat het dan allemaal voorbij is
bedoel je met die dip toen ik 160 reed of noem je het een dip als hij ook inhoud tussen de 3 & 5000 toeren.....
Het is nieuw voor mij dus vandaar dat ik het zo vraag.
Wat zijn de kosten een beetje van dat wat je op noemt?
K&N luchtfilter, is dat een specifieke? en waar bestel ik die
Dyno setje. waar kan ik die het beste bestellen
En dat afstellen, waar wat en hoe duur
Bedankt alvast voor je reactie..... maar denk je dat het dan allemaal voorbij is
-
Motorpsycho
- Contacteer:
Normaal gesproken heeft een standaard carb. Bird een dip tussen de 5 en 6000 rpm. Dat is dus in elke versnelling.
Waar woon je dan kunnen we je een goede zaak (tuning center) aanraden waar ze je uitstekend kunnen informeren.
Waar woon je dan kunnen we je een goede zaak (tuning center) aanraden waar ze je uitstekend kunnen informeren.
-
iwan
- Contacteer:
In Utrecht, maar als het scheelt of ergens beter is wil ik er wel een stukje voor rijden...
Dus als ik het snap kun je dat het beste even laten doen, omdat ze hem dan gelijk goed afstellen........
En die luchtfilter, doe ik dat vooraf.............. scheelt dat misschien inj de kosten.
Want ik heb werkelijk geen idee wat de kosten zijn van alles
Dus als ik het snap kun je dat het beste even laten doen, omdat ze hem dan gelijk goed afstellen........
En die luchtfilter, doe ik dat vooraf.............. scheelt dat misschien inj de kosten.
-
Motorpsycho
- Contacteer:
iwan schreef:In Utrecht, maar als het scheelt of ergens beter is wil ik er wel een stukje voor rijden...
Als je het echt goed wil laten doen, zou ik je willen adviseren om naar Ruud Fredriks Dynojet B.V te gaan. Ze zitten in Goes, wel een eindje rijden maar dat is op een Bird nooit erg
Dat K&N filter kan je wel van te voren kopen maar kan je beter meenemen om het daar te laten monteren. Je motor zal met open uitlaten en een K&N filter echt veel te schraal lopen wat in het ergste geval tot motorschade kan lijden. Het filterhuis moet er toch af dus daar worden geen extra kosten voor gerekend.
Hier kan je wat meer lezen over mijn afstel sessie
-
iwan
- Contacteer:
Waar bestel ik K&N filter....... , ik zag dat Ruud deze ook had?
Maar scheelt het elders meer?
Is K&N een merk?
( stomme vragen hé?)
Is K&N een merk?
( stomme vragen hé?)
-
Ankertje
- Contacteer:
En als je hier een hier betalend lid wordt krijg je bij Ruud korting op je filter.iwan schreef:Waar bestel ik K&N filter....... , ik zag dat Ruud deze ook had?
Is K&N een merk?
( stomme vragen hé?)
En stomme vragen bestaan niet
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....
Kayak.
Kayak.
-
iwan
- Contacteer:
en wat is de korting en wat kost het lidmaatschap enzenz. want het geldpotje is een keertje leeg......FilaMenT schreef:En als je hier een hier betalend lid wordt krijg je bij Ruud korting op je filter.iwan schreef:Waar bestel ik K&N filter....... , ik zag dat Ruud deze ook had?
Is K&N een merk?
( stomme vragen hé?)
En stomme vragen bestaan niet![]()