do's en dont's voor een blackbird.
-
tritus
- Contacteer:
do's en dont's voor een blackbird.
Ik wil me even voorstellen op dit forum
Niet voor zomaar een rede maar in verband met de verkoop van m'n TL1000s en nog belangrijker voor de aankoop van een honda blackbird! Echt een wereld van verschil deze motor. Zo ruw en bruut zoals mijn TL loopt, zo mooi soepel loopt de Blackbird.
Het gaat trouwens om een rode van 1998 met 45.000 op de teller. Vandaag opgehaald in groningen wat ongeveer 200 km van mijn huis is (Valburg tussen Arnhem en Nijmegen). Op de terugweg heb ik meteen de vuurdoop gehad want de regen kwam met bakken uit de lucht. Ik heb er dus ook niet echt mee kunnen spelen, maar de eerste indruk is erg prettig.
Nu wil ik dus aan jullie experts vragen of er nog aandachts puntjes zijn voor een compleet orginele blackbird. Misschien zijn er ook wel optische aanpassingen die eigenlijk "moeten".
Laat maar eens wat horen!
Tritus
Niet voor zomaar een rede maar in verband met de verkoop van m'n TL1000s en nog belangrijker voor de aankoop van een honda blackbird! Echt een wereld van verschil deze motor. Zo ruw en bruut zoals mijn TL loopt, zo mooi soepel loopt de Blackbird.
Het gaat trouwens om een rode van 1998 met 45.000 op de teller. Vandaag opgehaald in groningen wat ongeveer 200 km van mijn huis is (Valburg tussen Arnhem en Nijmegen). Op de terugweg heb ik meteen de vuurdoop gehad want de regen kwam met bakken uit de lucht. Ik heb er dus ook niet echt mee kunnen spelen, maar de eerste indruk is erg prettig.
Nu wil ik dus aan jullie experts vragen of er nog aandachts puntjes zijn voor een compleet orginele blackbird. Misschien zijn er ook wel optische aanpassingen die eigenlijk "moeten".
Laat maar eens wat horen!
Tritus
-
Ankertje
- Contacteer:
Re: do's en dont's voor een blackbird.
Welkom Tritus. Veel plezier hier en met ons.
Kijk eens lekker rond op ons forum. Je zal veel info kunnen vinden waar je wat aan hebt.
Een must wil ik je geven. Zet er andere vering onder.
Gr,
Mark.

Kijk eens lekker rond op ons forum. Je zal veel info kunnen vinden waar je wat aan hebt.
Een must wil ik je geven. Zet er andere vering onder.
Gr,
Mark.
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....
Kayak.
Kayak.
-
blackbird97
Welkom hier mate.
En wat de BB betreft, er zijn een tweetal dingen die "brak" kunnen zijn..
Dat is je nokkenaskettingspanner (moooi scabble woord trouwens...
) en de spanningsregelaar.
Verder schijnt een hyperpro veren set het rijgedrag nog beter te maken ( ben er ook voor aan het sparen).
Kan ff niks meer verzinnen.
Tot ziens bij een van de treffens dit jaar.
En wat de BB betreft, er zijn een tweetal dingen die "brak" kunnen zijn..
Dat is je nokkenaskettingspanner (moooi scabble woord trouwens...
Verder schijnt een hyperpro veren set het rijgedrag nog beter te maken ( ben er ook voor aan het sparen).
Kan ff niks meer verzinnen.
Tot ziens bij een van de treffens dit jaar.
-
tritus
- Contacteer:
Bedankt voor jullie reactie,
Maarre, hoe weet ik of de nokkenaskettingspanner of de spanningsregelaar stuk zijn? Wat de vering betreft, ik ga eerst maar eens wennen aan deze motor voordat ik aan de vering ga sleutelen.
Ik heb al wel een paar mooie blanke knipperlichten gezien voor in de spiegels. is misschien wel een leuke eerste update. dan naartuurlijk nog de achterknippers met eventueel het achterlicht
Maarre, hoe weet ik of de nokkenaskettingspanner of de spanningsregelaar stuk zijn? Wat de vering betreft, ik ga eerst maar eens wennen aan deze motor voordat ik aan de vering ga sleutelen.
Ik heb al wel een paar mooie blanke knipperlichten gezien voor in de spiegels. is misschien wel een leuke eerste update. dan naartuurlijk nog de achterknippers met eventueel het achterlicht
- YO
- Contacteer:
Welkom Tritus,
Veel plezier met ons en met je bird en op het forum en mss tot ziens op een treffen.

Veel plezier met ons en met je bird en op het forum en mss tot ziens op een treffen.

-
Motorpsycho
- Contacteer:
Welkom op ons forum
Veel plezier hier en met je
Zo als al geschreven kijk lekker rond op het forum en je kan meer info vinden dan je eigenlijk wil
Veel plezier hier en met je
Zo als al geschreven kijk lekker rond op het forum en je kan meer info vinden dan je eigenlijk wil
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer
Blackbird onderdelen KLIK hier
Blackbird onderdelen KLIK hier
-
blackbird97
Geloof me, dat hoor je wel...Ratelend geluid in de kop.tritus schreef:Bedankt voor jullie reactie,
En als de spanningsregelaar stuk gaat merk je dat ook wel. Motor loopt dan niet meer en je accu is gekookt.
Verder is het een perfect BEEST!
Er is BULTEN info te vinden omtrent alles en nog wat wat de BB betreft.
En een berichtje is zo geplaatst als je wat wilt weten wat er niet staat.
-
bluewolf
Definitely andere uitlaten er onder gooien. origineel klinkt het echt als een thomos.
-
tritus
- Contacteer:
Ik heb altijd al een thomos willen hebben dus nu heb ik een Blackbird en een Thomos!!!
Nee, geintje. Een andere uitlaat staat ook nog op mn verlanglijstje, maar mn portomonee is een beetje leeg en ik moet ook nog op vakantie, dus dat zal wel iets voor volgend seizoen worden. Mn tl1000s had ook laser sportdempers zonder db killers. Echt een geweldig geluid! Dit naaimachine geluid is dus wel even wennen.
Nee, geintje. Een andere uitlaat staat ook nog op mn verlanglijstje, maar mn portomonee is een beetje leeg en ik moet ook nog op vakantie, dus dat zal wel iets voor volgend seizoen worden. Mn tl1000s had ook laser sportdempers zonder db killers. Echt een geweldig geluid! Dit naaimachine geluid is dus wel even wennen.
-
tritus
- Contacteer:
Kun je het trouwens met een voltmeter niet gewoon meten of je spannings regelaar goed werkt? Alleen waar en hoe meet ik dit, bij de accu? en wat is een goede waarde? Ik weet dat een accu rond de 14 volt moet zitten.
-
Ankertje
- Contacteer:
De laadspanning hoort 14.2 volt te zijn.
De klemspanning aan de accu als de motor even uit staat is dan ca 12.6 volt.

De klemspanning aan de accu als de motor even uit staat is dan ca 12.6 volt.
Kayak.
Kayak.
-
Thijs
- Contacteer:
Welkom op dit super gezellige forum.
Valt overigens wel op dat er meer mensen hiero zijn, die de overstap van een TL 1000 S naar een BB maken.
Valt overigens wel op dat er meer mensen hiero zijn, die de overstap van een TL 1000 S naar een BB maken.

-
M.E.B.
- Contacteer:
hoi Tritus,
welkom hier....
gr, michel
welkom hier....
gr, michel
-
Mr. Blue
- Contacteer:
Welkom tritus
Op dit forum van prettig gestoorden.
Op dit forum van prettig gestoorden.
-
KeobNepo
- Contacteer:
En een 'hugger' is ook wel handig. Deze zit er standaard niet op. Ik moet er ook nog één op plaatsen (nog ff aan het zoeken).
Dat ding beschermt je schokbreker, zodat deze minder gevoelig zal zijn voor slijtage door vuil.
Hyperpro idd, daar ben ik ook voor aan het sparen.
Welkom op HET forum!
Dat ding beschermt je schokbreker, zodat deze minder gevoelig zal zijn voor slijtage door vuil.
Hyperpro idd, daar ben ik ook voor aan het sparen.
Welkom op HET forum!
a.k.a. Has

-
Evelakes
- Contacteer:
Welkom tritus,
ohh je wqont dicht in de buurt!
Zumo is een goede aanwinst, indien die je nog niet hebt.
Goede banden zie zoekfunctie forum, wat ligt er nu onder..
Hyperpro is een must, je zult merken in lange doordraaiers gaat die dijnen en bij vluchtheuvels ect. gaat die zoeken bij inveren, bij hard remmen zit die ook
gelijk onder in de veren waardoor die wel eens onderuit kan gaan.
ohh je wqont dicht in de buurt!
Zumo is een goede aanwinst, indien die je nog niet hebt.
Goede banden zie zoekfunctie forum, wat ligt er nu onder..
Hyperpro is een must, je zult merken in lange doordraaiers gaat die dijnen en bij vluchtheuvels ect. gaat die zoeken bij inveren, bij hard remmen zit die ook
gelijk onder in de veren waardoor die wel eens onderuit kan gaan.
-
bluewolf
Oja en welkom trouwens, nog niet gezegd
Je spanningsregelaar zit trouwens recht in het kontdeel, achter die opening daar, dat koellichaam.
Je spanningsregelaar zit trouwens recht in het kontdeel, achter die opening daar, dat koellichaam.
-
tritus
- Contacteer:
fototje van mn rode blackbird

-
Ankertje
- Contacteer:
Mooie fiets. Nu jezelf nog even aanmelden voor een BOC lidmaatschap en je hoort er helemaal bij.

Kayak.
Kayak.
-
jorrin76
Welkom.....
Do`s and dont`s..........ga niet onderuit das de belangerijkste denk ik...
Veel plezier met je bird en het het tuningvirus slaat vanzelf toe en hard ook..succes daarmee
Do`s and dont`s..........ga niet onderuit das de belangerijkste denk ik...
Veel plezier met je bird en het het tuningvirus slaat vanzelf toe en hard ook..succes daarmee
Wat gij niet wil dat u geschied,......ach zoek t uit !!!
-
tritus
- Contacteer:
Ik rij nu ongeveer 10 jaar en ben nog nooit onderuitgegaan. Dat wou ik ook zo houden! In ieder geval is dit een leuk forum!
-
bluewolf
Hee jij hebt zwarte wielen
ruilen, ik heb zilvere

-
Blackmetal
Beter de hele motor zwart spuitenbluewolf schreef:Hee jij hebt zwarte wielenruilen, ik heb zilvere
![]()
Ohja...Welkom tritus en veel plezier op je
-
tritus
- Contacteer:
Nee de zwarte wielen blijven! Ook makkelijker met schoonmaken. Ik heb ooit een cbr600f2 gehad met witte wielen dat was echt een ramp met poetsen. Die heb ik dan ook later zwart gepoedercoat.
Nu we het toch over de wielen hebben. De wielen van mijn Blackbird hebben wat krassen en beschadigingen, terwijl de rest van de motor er echt goed uit ziet. ook bij een andere blackbird die ik heb gezien is het me opgevallen dat de wielen best wel beschadigd waren. Is er een zwakkere lak gebruikt???
Nu we het toch over de wielen hebben. De wielen van mijn Blackbird hebben wat krassen en beschadigingen, terwijl de rest van de motor er echt goed uit ziet. ook bij een andere blackbird die ik heb gezien is het me opgevallen dat de wielen best wel beschadigd waren. Is er een zwakkere lak gebruikt???
-
Ankertje
- Contacteer:
Dan heeft er iemand een wiel uitgehaald die niet weet hoe dat moet. Lullig maar waar.
De remklauwen passen maar net tussen de remschijf en de velg. Je moet een beetje oppassen met het de en monteren.

De remklauwen passen maar net tussen de remschijf en de velg. Je moet een beetje oppassen met het de en monteren.
Kayak.
Kayak.