De info die je hier hebt gekregen is al meer waard dan de kosten van een lidmaatschap.
inhouden?
-
Ankertje
- Contacteer:
Re: inhouden?
Hier http://www.blackbirdownersclub.eu/lid%20worden.html" onclick="window.open(this.href);return false; lees je alles over het lidmaatschap.
De info die je hier hebt gekregen is al meer waard dan de kosten van een lidmaatschap.

De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....
Kayak.
Kayak.
-
hajuti
- Contacteer:
Hallo,
Mijn ervaring met inhouden.
Ik heb een 97 met 60000km. Had last van inhouden met 5000 rpm in de zes (150-160km/h). Eerste keer naar de garage en commentaar was "motor loopt goed", zou aan de ketting kunnen liggen. Ik ga ervan uit dat de professional het weet en geef toestemming de ketting en tandwielen te vervangen. Daarbij ook nog even nieuwe achterband erop. Onderdelen: Bridgestone BT021(Euro174) en Kettingkit Ho(euro 259,-) en 1,5 uur arbeidsloon a euro 62,50. Totaal Euro 527,-
Overigens kan je in Duitsland een ingenieur inhuren voor dat uurloon, maar dat terzijde.
Ik ga weer naar het werk en probleem is niet opgelost. Ik heb toen ook nog Forte Motopower 1 en 2(samen Euro 25,-) in de tank gegooid om carburateurs en kleppen te reinigen. Dit gaf geen verbetering.
Na 1000km weer terug naar garage en vandaag motor weer afgehaald. monteur heeft de motor in Duitsland op de snelweg gereden en vertelde dat de motor slecht liep. Vooral dat 5000rpm gebied waar ik mijn problemen ondervond. Inhouden bij acceleratie.
Nu bleek er een merkloos luchtfilter in te zitten (vernieuwd 4000km geleden) en carburateurs smerig. Ultrasoon bad(euro25,-) en nieuw origineel luchtfilter(Euro 53,74) gemonteerd. Arbeidsloon 2 uur. Totaal factuur Euro 203,-
Grappig was dat ik mijn tank gevuld had en er ongeveer 40 km mee gereden was voordat deze in de garage kwam. Ik kreeg de motor terug met 211 km op de dagteller. Tank bijna in de reserve. Monteur was ermee naar huis gereden.
Is niet erg als de motor maar weer goed loopt. Ik ga de snelweg op en moet politiewagen voorlaten. Geluk bij een ongeluk zal ik maar zeggen
De motor loopt wel beter naar mijn gevoel, maar de grote test moet nog komen bij langdurig rijden met 5000rpm. Ik zal een update doen als het probleem zich weer voordoet.
grt Hans
Mijn ervaring met inhouden.
Ik heb een 97 met 60000km. Had last van inhouden met 5000 rpm in de zes (150-160km/h). Eerste keer naar de garage en commentaar was "motor loopt goed", zou aan de ketting kunnen liggen. Ik ga ervan uit dat de professional het weet en geef toestemming de ketting en tandwielen te vervangen. Daarbij ook nog even nieuwe achterband erop. Onderdelen: Bridgestone BT021(Euro174) en Kettingkit Ho(euro 259,-) en 1,5 uur arbeidsloon a euro 62,50. Totaal Euro 527,-
Overigens kan je in Duitsland een ingenieur inhuren voor dat uurloon, maar dat terzijde.
Ik ga weer naar het werk en probleem is niet opgelost. Ik heb toen ook nog Forte Motopower 1 en 2(samen Euro 25,-) in de tank gegooid om carburateurs en kleppen te reinigen. Dit gaf geen verbetering.
Na 1000km weer terug naar garage en vandaag motor weer afgehaald. monteur heeft de motor in Duitsland op de snelweg gereden en vertelde dat de motor slecht liep. Vooral dat 5000rpm gebied waar ik mijn problemen ondervond. Inhouden bij acceleratie.
Nu bleek er een merkloos luchtfilter in te zitten (vernieuwd 4000km geleden) en carburateurs smerig. Ultrasoon bad(euro25,-) en nieuw origineel luchtfilter(Euro 53,74) gemonteerd. Arbeidsloon 2 uur. Totaal factuur Euro 203,-
Grappig was dat ik mijn tank gevuld had en er ongeveer 40 km mee gereden was voordat deze in de garage kwam. Ik kreeg de motor terug met 211 km op de dagteller. Tank bijna in de reserve. Monteur was ermee naar huis gereden.
Is niet erg als de motor maar weer goed loopt. Ik ga de snelweg op en moet politiewagen voorlaten. Geluk bij een ongeluk zal ik maar zeggen
De motor loopt wel beter naar mijn gevoel, maar de grote test moet nog komen bij langdurig rijden met 5000rpm. Ik zal een update doen als het probleem zich weer voordoet.
grt Hans
A clean desk is a sign of a sick mind
-
Ankertje
- Contacteer:
Als je hem bij Ruud Frederiks in Goes had gebracht had je nu goed lopende motor gehad en heel veel geld over gehouden denk ik.

De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....
Kayak.
Kayak.
- YO
- Contacteer:
En ik zou nog ff die 160 km. benzine die ze hebben opgestookt in mindering laten brengen op je rekening. 
-
Motorpsycho
- Contacteer:
FilaMenT schreef:Als je hem bij Ruud Frederiks in Goes had gebracht had je nu goed lopende motor gehad en heel veel geld over gehouden denk ik.
Absoluut waar. De dip die omschreven wordt is exact de dip waar alle carburateur Birds last van hebben. Afstellen op een dynobank met dynojet sproeier, naalden en K&N filter is de enige remedie
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer
Blackbird onderdelen KLIK hier
Blackbird onderdelen KLIK hier
-
hajuti
- Contacteer:
Vandaag Duitse autobahn met 180kmh steeds nog trek, rem, trek, rem(afwisselend) op constant toerental. Hetzelfde had ik ook bij 5000 rpm constant.
Kent iemand dit verhouden van de motor ? Ik bedoel dat trek, rem afwisselend ? Ik weet niet goed hoe te omschrijven maar het lijkt wel binair 1,0,1,0,1,0...in zekere regelmaat om de seconde.... Dit moet toch ook te verhelpen zijn zonder K&N luchtfilter en dynojet naalden en sproeiers? De motor moet toch normaal kunnen lopen met origineel luchtfilter en schone carburateur ?
met vriendelijke groet,
Hans
Kent iemand dit verhouden van de motor ? Ik bedoel dat trek, rem afwisselend ? Ik weet niet goed hoe te omschrijven maar het lijkt wel binair 1,0,1,0,1,0...in zekere regelmaat om de seconde.... Dit moet toch ook te verhelpen zijn zonder K&N luchtfilter en dynojet naalden en sproeiers? De motor moet toch normaal kunnen lopen met origineel luchtfilter en schone carburateur ?
met vriendelijke groet,
Hans
-
Dirko
- Contacteer:
Meten is weten!!, maar je kan natuurlijk ook nog een poos zo door gaan rijden en testen net zolang tot je er sjagreinig van wordt, of je volgt alle handvaten die je zijn aangereikt op , en rijdt naar Goed zet hem o een bank kijkt wat er loos is laat hem afstellen en je gaat als een happy camer naar huis toe , zo zou ik het doen in elk gevalhajuti schreef:Vandaag Duitse autobahn met 180kmh steeds nog trek, rem, trek, rem(afwisselend) op constant toerental. Hetzelfde had ik ook bij 5000 rpm constant.
met vriendelijke groet,
Hans
Een Wheely overkomt je!!!!!............ Toch
Het kan altijd harder!!
Het kan altijd harder!!
-
Evelakes
- Contacteer:
zoals al betaamd maak een afspraak in goes dan heb je zeker alles uitgesloten, wat ook kan is dat je membraam in je brandstof filter/tank kleine scheurtjes heeft en daardoor niet helemaal
vacuum zuigt, of je vacuum slang niet helemaal zuiver is, maar vooralsnog meten is weten.
vacuum zuigt, of je vacuum slang niet helemaal zuiver is, maar vooralsnog meten is weten.
-
hajuti
- Contacteer:
Goed,
Goes is wel een heel erg eind uit de buurt. Misschien gewoon accepteren dat brommer zo loopt. Heb er immers geen last van bij normale snelheden. Acceleren gaat gewoon goed.
Iemand een tip voor zelfde mogelijkheid tot goed meten/afstellen in Limburg of brabant ?
mvg Hans
Goes is wel een heel erg eind uit de buurt. Misschien gewoon accepteren dat brommer zo loopt. Heb er immers geen last van bij normale snelheden. Acceleren gaat gewoon goed.
Iemand een tip voor zelfde mogelijkheid tot goed meten/afstellen in Limburg of brabant ?
mvg Hans
- YO
- Contacteer:
Beste Hans,hajuti schreef:Goed,
Goes is wel een heel erg eind uit de buurt.
Nou en? Dan ben je een dag kwijt naar Goes.
Tovami is de expert op BB gebied EN je hebt nog eens 10% korting (mits je een BOCpas hebt.) op de aldaar aangeschafte onderdelen. (niet de runs)
Dus je lidmaatschap heb je er dan weer uit!!
En trouwens, je hebt al poen geinvesteerd en dat heb ook niet geholpen.
Voor dat geld had je al lang klaar kunnen zijn kerel.
We hebben toch duidelijke antwoorden gegeven op dit forum.
Ga nou maar gewoon naar Goes.
ik zou zeggen, maak er een mooie rit van en geniet op de weg terug..
en wordt ook maar lid voor die 15,-- want dat scheelt je echt duiten.
check dit.: http://blackbirdownersclub.eu/phpBB3/vi ... ?f=4&t=669" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Blacky
- Contacteer:
Natuurlijk. In Stein zit Peter Spanjer. Is een bekend om zijn motorkennis, heeft al het test apparatuur (Dus ook complete testbank). Kun je zo binnenlopen, en kost advies kost niks.
Zelfs vernoemd in "motorfreaks" zie snelkoppeling.
http://www.motorfreaks.nl/2004/test-apr ... -r-17.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier de snelkoppeling van Peter zijn zaak.
http://www.motorservicespanjer.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
groet.
Cas
Zelfs vernoemd in "motorfreaks" zie snelkoppeling.
http://www.motorfreaks.nl/2004/test-apr ... -r-17.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier de snelkoppeling van Peter zijn zaak.
http://www.motorservicespanjer.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
groet.
Cas
hajuti schreef:Goed,
mvg Hans
-
iwan
- Contacteer:
Ik ga donderdag naar Goes, ik moet er wel een stukje voor rijden maar heb daar geen moeite mee op mijn BB
Ik had me ruim 2 weken geleden aangemeld als lid? maar heb nog geen reactie gehad...........
Ik ga donderdag naar Ruud en zou graag van de korting gebruik maken...
Groet,
iwan
Ik had me ruim 2 weken geleden aangemeld als lid? maar heb nog geen reactie gehad...........
Ik ga donderdag naar Ruud en zou graag van de korting gebruik maken...
Groet,
iwan
-
hajuti
- Contacteer:
Een ietwat late update, dus waarschijnlijk deed het toch niet zo'n pijn 
Bij de Honda dealer(Tempo Zweirat Treff) in Kaldenkirchen(net over de grens bij Venlo) een recalibration set laten plaatsen. Monteur wist meteen wat het was, totale kosten 345 euro. Motor loopt uitstekend in het gehele toeren gebied.
Specificaties calibration set:
http://www.fam-timmerman.nl/BB/calibration_set.pdf
grt Hans
Bij de Honda dealer(Tempo Zweirat Treff) in Kaldenkirchen(net over de grens bij Venlo) een recalibration set laten plaatsen. Monteur wist meteen wat het was, totale kosten 345 euro. Motor loopt uitstekend in het gehele toeren gebied.
Specificaties calibration set:
http://www.fam-timmerman.nl/BB/calibration_set.pdf
grt Hans