Tank Ontroesten

Hier kan je al je technische vragen en advies kwijt.
Plaats reactie
Toni

Tank Ontroesten

Bericht door Toni » vr feb 05, 2010 12:10 pm

Hallo ik heb een vraagje over het ontroesten van de tank.
Ben in september met mijn '97 bb bij Tovami in Goes geweest. Echt een aanrader, zoals al eerder door anderen beschreven op het forum, dank daarvoor :D Tijdens het aanpassen van de carbs waren er wat roestdeeltjes te zien. Ruud adviseerde mij de tank een keer leeg te maken, een paar dagen te laten drogen, zodat het water eruit is.
Nu lees ik op het internet dat er een simpele manier is om je tank te ontroesten. Dit kun je doen door natuurazijn te mengen met water, verhouding circa 70/30 en de tank helemaal afvullen.
Deze 2 tot 4 weken laten staan en daarna ruim spoelen met water, de laatste keer heet water en daarna de tank goed laten drogen.

Heeft iemand hier ervaring mee, ben zelf een leek op technisch gebied, dus graag zou ik jullie mening lezen?

Groet Toni

Evelakes
Contacteer:

Re: Tank Ontroesten

Bericht door Evelakes » vr feb 05, 2010 12:39 pm

De CBF van mijn vriendin heeft het ook is een euvultje van die Honda's probleem is dat de coating ook is aangetast en schoonmaken met azijn/water is maar
een tussenoplossing. Vaak moet je de binnen kant weer voorzien van een nieuwe epoxy coating als de tank erg is aangetast. Daarbij moet je eerst de oude coating
verwijderen anders krijg je geen hechting. Kijk maar eens op Tank Cure.
http://www.tankcure.com/voorbehandel.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Is best wel prijzig. 65 euro voor een set.
Als de aangeslagen plekken niet behandeld worden zal de zuurstof binnen de korste keren weer roest gaan vormen met het aanwezige vocht/condenswater , daar ontkom je niet aan..

Als het erg is zou ik opzoek gaan naar een 2ehands tank die zijn er zat op diverse veilingsites.

Dirko
Contacteer:

Bericht door Dirko » vr feb 05, 2010 10:38 pm

Je kan ook een setje Kreeem tank repair aanschaffen bij elk egrotere Motorzaak wel te krijgen en of te bestellen zijn ook 3 flacons, 1 voor de schoonmaak, 1 voor de ontvetting en de laatste is om een soort te met van kunstof binnesok te creeren je maakt dus eigenlijk een tank in een tank en ik kan zeggen uit ervaring het werkt goed . als je er mee bezig gaat alle dueren en ramen die je maar hebt open zetten , want het is een chemisch goedje en stink als een bunzing

Suc 6

Dirk
Een Wheely overkomt je!!!!!............ Toch

Het kan altijd harder!!

Evelakes
Contacteer:

Bericht door Evelakes » za feb 06, 2010 10:25 am

Afbeelding
of
red-kote
Afbeelding

Toni

Bericht door Toni » ma feb 08, 2010 10:15 pm

Allen bedankt voor jullie reacties :D , hier kan ik mee verder, zal binnenkort beginnen aan deze klus, nu de verhuizing bij mij achter de rug is kan ik weer aandacht besteden aan mijn bird. Die staat al maanden onaangeraakt in de garage, nu wel lekker bij de c.v. :lol:

Mr. Blue
Contacteer:

Bericht door Mr. Blue » di feb 09, 2010 8:10 am

Helemaal goed Toni, nu nog even betalend lid worden en dan kun je bij nog veel meer info omtrent de Bird.
http://www.blackbirdownersclub.eu/lid%20worden.html

Toni

Bericht door Toni » wo feb 10, 2010 10:43 pm

Al vaak gedacht maar nooit aktie ondernomen om betalend lid te worden, nu wel, aanmeldform verzonden.
Goed opgemerkt Mr. Blue :idea:

Ankertje
Contacteer:

Bericht door Ankertje » do feb 11, 2010 10:41 am

Toni schreef:Al vaak gedacht maar nooit aktie ondernomen om betalend lid te worden, nu wel, aanmeldform verzonden.
Goed opgemerkt Mr. Blue :idea:
En ontvangen. :D

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Plaats reactie