------------------------------
De advertentie:
------------------------------
Aangeboden:
iPod Touch 1G 32GB incl. Leather Case
Prijs: € 160,00
iPod Touch 1G 32GB inclusief een Noreve Leather Case (t.w.v. €40,-). De iPod is nog zo goed als nieuw omdat deze altijd in de Leather Case heeft gezeten. De achterkant is nagenoeg krasvrij en het scherm is volledig krasvrij. Wordt verkocht zonder enige accessoires, dus ook geen USB-kabel, oortjes of een doosje.
Al snel kreeg hij reactie!
Geachte,
Ik zal graag willen weten wat de conditie van uw object en de uiteindelijke
prijs die u verkoopt het, antwoord terug. bedankt
Deze reactie is afkomstig van;
Naam: demanncls15
E-mailadres: demanncls15@gmail.com
Waarop mijn zoon terugschrijft:
Conditie is nog zeer goed, vooral omdat deze anderhalf jaar oud is. Er zitten op de voorkant totaal géén krasjes, en de achterkant misschien een paar hele kleine.
De uiteindelijk prijs, zoals deze ook op marktplaats staat, is 160 euro.
En weer erg snel een (bijzondere) reactie:
Op 13 april 2010 14:04 schreef Deman Nicolaas <dmnncls@gmail.com> het volgende:
Bedankt voor uw antwoord, ik ben ok met de prijs, ging ik u om dit
item te verzenden naar mijn vrouw op school, en het pakket van de post
als cadeau. het totale bedrag te betalen ben je nu is (€ 160 + € 30 =190) voor de verzendkosten. U kunt nu geef me je bankrekening en je
volledige naam, dus ik kan de betaling te doen, indien mogelijk
vandaag Bedankt.
Waarop mijn zoon mij er maar eens bij haalde met de vraag wat hij hier mee moest, kado verpakking enzo?. Enfin, onderstaande reactie verstuurd.
Sent: dinsdag 13 april 2010 16:16
To: Deman Nicolaas
Subject: Re: Reactie op uw advertentie: iPod Touch 1G 32GB incl. Leather Case
Beste Deman,
Bent u in de gelegenheid om het op te komen halen? Een iPod Touch verstuur ik liever niet per post. Uiteraard kan ik het verzekerd voor u verzenden maar mocht er ondanks de verzekerde verzending toch iets mis gaan met de iPod dan is dit uw risico.
Indien u toch de voorkeur geeft aan verzending per post, dan kunt u het bedrag van €190,- aan mij overboeken op het volgende gironummer:
gironummer: blabla
ten name van: ……
Na ontvangst van het bedrag stuur ik de iPod Touch als verzekerde verzending in kado verpakking naar u toe. Wilt u mij uw adresgegevens toe sturen?
Met vriendelijke groeten,
Waarop een nog mooiere reactie van onze vriend komt…
Van: Deman Nicolaas <dmnncls@gmail.com>
Datum: 14 april 2010 10:37
Onderwerp: Re: Reactie op uw advertentie: iPod Touch 1G 32GB incl. Leather Case
Aan:
i have just made the payment now, you can check your email box. Kindly go to the post office and ship the items out through TPG Express mail, Internationaal Pakket Plus / Global Pack,, and get back
to me or my bank with all the shipment details (tracking number) .
shipping information below
.................................
Name: F.O Tayo
Address: . No 6 kodesho street,Arinola Book shop .
City:Ikeja
State: Lagos.
Country: Nigeria 23401
Telephone number.2347031183598
En nu een nog mooiere formele email van de UniCredit Bank, compleet met officiële logo’s …….
From: UniCredit Bank Money Transfer® <Unipaydirect@europe.com>
Date: 2010/4/14
Subject: *** Deman Nicolaas has sent you an Auction Payment with UniCredit Bank Transaction ID: U593G429987628B ***
Dear,
Deman Nicolaas just sent you money with UniCredit Bank.
Congratulations !!! .You have an Instant Bank Transfer for auction Payment of €190.00 EUR from Deman Nicolaas (demanncls15@gmail.com) via UniCredit bank Auction Payment for your auction item ( iPod Touch 1G 32GB).This payment has been successfully processed and has been Approved. Details of the transaction is provided bellow :
Blablabla etc…
En vervolgens ook nog eens een formele email van Marktplaats inclusief Marktplaats logo’s waarin wordt aangegeven hoe betrouwbaar deze verkoper is…….
Van: marktplaatshelpline@consultant.com
Datum: April 15, 2010 13:24:49 GMT+02:00
Aan:
Onderwerp: Notic MC 715: Marktplaats adviseren om Ship.Message van Marktplaats
eachte Marktplaats ® gebruiker.
Dit bericht is afkomstig van Marktplaats.
We hebben grondig onderzocht de betaling voor post door Marktplaats Lid: "Deman Nicolaas" betreffende transactie post # iPod Touch 1G 32GB . Deze transactie is in orde en de rechtsorde. U ontvangt het geld zo snel als u de verzending van de tracking nummer aan UniCredit Bank Overschrijving Klantenservice E-mail (Unipaydirect@europe.com). Deze transactie is niet frauduleus en u bent verzekerd van de kwaliteit van de dienstverlening. We raden u aan het object direct (als gevolg van UniCredit Bank Transfer-beleid) als uw betaling is bevestigd door ons. Veiligheid is van cruciaal belang op Marktplaats.
We maken gebruik van gepatenteerde technologie - en voortdurend innoveren - om ervoor te zorgen dat uw transacties veilig zijn. Daarnaast Marktplaats heeft meer dan 1000 mensen over de hele wereld gewijd aan houden Marktplaats rekeningen veilig, en stoppen van online criminelen. En we werken met Internet Service Providers (ISP's) wereldwijd te uitgeschakeld frauduleuze websites zo snel mogelijk.
Marktplaats's Fraud Investigation-team is zeer ervaren in de preventie van fraude. Verschillende leden van het team zijn voormalige wetshandhavingsfunctionarissen met uitgebreide ervaring in de bestrijding van online fraude. Marktplaats fraude onderzoeksteam richt zich op: het opsporen en voorkomen van fraude voordat deze plaatsvindt, opsporing van fraude in het proces Verzachtende verlies, fraude toch gebeurt, Concrete informatie aan rechtshandhaving in de wereld te helpen stoppen met het plegen van deze online-fraude.
arktplaats bescherming van de afnemer.
Dank u voor het lezen van deze nota. Ik hoop dat u uw stem laten horen vandaag.
Met vriendelijke groet,
Gelieve Als u vragen hebt over dit onderwerp, neem dan contact met ons op marktplaatshelpline@consultant.com
Je wordt verondersteld om terug te keren naar ons in de komende 24-48 uur na ontvangst van dit bericht. Ook zorgvuldig Merk op dat als u ervoor kiest te negeren ons verzoek, u laat ons geen andere keuze dan tijdelijk opschorten van uw account, zodat u de vrijstelling van het gebruik van een van de Marktplaats diensten.
Bedankt.
Marktplaats ®
Copyright © 1999-2009 Marktplaats.nl. Alle rechten voorbehouden.
Home | Help en Contact | Forum | Voorwaarden en Privacybeleid | Veilig handelen | Site map | Over Marktplaats.nl
Marktplaats B.V. heeft deze e-mail naar u gestuurd. Op dit adres wordt u op de hoogte gehouden van
nieuws, productwijzigingen en promoties van Marktplaats.nl. Indien u hier geen prijs op stelt, klik dan hier .
Het kan 14 dagen duren voordat uw aanvraag is verwerkt. Raadpleeg het Privacybeleid en de Gebruiksvoorwaarden.
Alle rechten voorbehouden. Vermelde handelsmerken en merknamen zijn het eigendom van de betreffende rechthebbenden.
Nu moet je voor de aardigheid eens het email adres dmnncls@gmail.com ingeven in Google… De vuile stink Nigeriaan…
Ik denk dat ik hem een originele handgemaakte baksteen met roze strik voorzien van een versgedraaide oerhollandse hondedrol in kadoverpakking ga toesturen waarna ik het tracking nummer aan zijn bank doorgeef zodat hij de €190 kan overboeken…