Heb jij al eens een schuiver meegemaakt?

De locatie voor Off-topic, slapgelul, moppen en filmpjes.

Heb jij al eens een schuiver meegemaakt?

Ja, gelukkig alleen met schade aan de motor.
31
37%
Ja, de motor stuk en had zelf toen ook letsel.
28
33%
Nee, gelukkig nog nooit mee gemaakt.
25
30%

Totaal aantal stemmen: 84

RiRoJ
Contacteer:

Bericht door RiRoJ » di mei 30, 2006 12:23 pm

Syllie Thing schreef:
RiRoJ schreef:
Syllie Thing schreef:Ja Turbo-tje, er zitten een paar ouwe gebakkies tussen.
RiRoJ rijd thuis ook op een ander mobiel.
Hier het bewijs Afbeelding
Als je goed kijkt herken je Syllie Thing. Wanneer we met de BOC gaan rijden probeer ik haar altijd een beetje op te kalafateren. Tot op heden wel gelukt maar daar gaat heel veeeeeeel tijd inzitten. Heb inmiddels haar huis tot bijna rolstoelvriendelijk kunnen maken. Opritje geregeld voor in de tuin om met de rolstoel boven te komen. Aanrecht verlaagd zodat ze zittend haar werk kan doen etc. Ben nog lang niet klaar maar gaat de goede kant op
Zo zie je maar dat zijn ogen ook al hard achteruit gaan.
Nu ben ik nog zijn maatje, maar binnenkort wordt het toch deze
Afbeelding
Het enige waar ik geen grip op heb is haar mentale gesteldheid. Op zich is ze niet gevaarlijk (behalve bij volle maan) maar je moet zo opletten. Ze herkent bijna niemand meer, is regelmatig in de war en door haar Alzheimer vergeet ze ook regelmatig te trillen (heeft ook Parkinson). De enige lol die je dan wel hebt is dat je haar zelf de paaseieren kan laten verstoppen.

Op zich is ze niet kwaad. Los van het feit dat ze regelmatig en op onverwachtte tijden moet plassen (vraag maar aan de groep Caradoc van de laatste rit) en dat ze een zwakke maag heeft (kan je ook aan hun vragen) is het wel uit te houden. Vind het alleen jammer dat niemand op de 'Te koop' advertentie op marktplaats reageert. Twintig euro inclusief rollator, kunstheup, gehoorapparaat, glazen oog, houten poot en catheter is dat toch niet duur. Overigens op het houten poot zit nog 3 maanden garantie. Iemand van het BOC interesse????

RAGS
Contacteer:

Bericht door RAGS » di mei 30, 2006 1:19 pm

RiRoJ schreef:
Syllie Thing schreef:
RiRoJ schreef:
Als je goed kijkt herken je Syllie Thing. Wanneer we met de BOC gaan rijden probeer ik haar altijd een beetje op te kalafateren. Tot op heden wel gelukt maar daar gaat heel veeeeeeel tijd inzitten. Heb inmiddels haar huis tot bijna rolstoelvriendelijk kunnen maken. Opritje geregeld voor in de tuin om met de rolstoel boven te komen. Aanrecht verlaagd zodat ze zittend haar werk kan doen etc. Ben nog lang niet klaar maar gaat de goede kant op
Zo zie je maar dat zijn ogen ook al hard achteruit gaan.
Nu ben ik nog zijn maatje, maar binnenkort wordt het toch deze
Afbeelding
Het enige waar ik geen grip op heb is haar mentale gesteldheid. Op zich is ze niet gevaarlijk (behalve bij volle maan) maar je moet zo opletten. Ze herkent bijna niemand meer, is regelmatig in de war en door haar Alzheimer vergeet ze ook regelmatig te trillen (heeft ook Parkinson). De enige lol die je dan wel hebt is dat je haar zelf de paaseieren kan laten verstoppen.

Op zich is ze niet kwaad. Los van het feit dat ze regelmatig en op onverwachtte tijden moet plassen (vraag maar aan de groep Caradoc van de laatste rit) en dat ze een zwakke maag heeft (kan je ook aan hun vragen) is het wel uit te houden. Vind het alleen jammer dat niemand op de 'Te koop' advertentie op marktplaats reageert. Twintig euro inclusief rollator, kunstheup, gehoorapparaat, glazen oog, houten poot en catheter is dat toch niet duur. Overigens op het houten poot zit nog 3 maanden garantie. Iemand van het BOC interesse????
:-_

Maar met jouw is alles goed? :lol:

Turbo-tje
Contacteer:

Bericht door Turbo-tje » di mei 30, 2006 1:24 pm

Hakuna schreef:
Maar met jouw is alles goed? :lol:
:-_ :-_ :-_ :-_ :-_ :-_
Oog om oog...TAND door de lip!

Syllie Thing
Contacteer:

Bericht door Syllie Thing » di mei 30, 2006 2:52 pm

Hij zegt niet eens dat ik een dikke kont heb.
Nou........, dat wordt weer een lekker weekend!!!!!!!!!!!!!!

PikiPikiKubwa
Contacteer:

Bericht door PikiPikiKubwa » di mei 30, 2006 2:55 pm

1e keer vriend net zijn rijbewijs schrikt knijpt even in zijn rem op een net opnieuw gestoffeerde weg met grind en gaat onderuit met max 20km per uur waardoor ik al direct boven op hem zat. Lichte schade standaard werk :-x

2e keer koekblik door roodlicht in Utrecht waar je niets kan aan zien komen opgetrokken zag wat in mijn rechterooghoek en daar was de klap en veel schade Suzuki GT500 :shock:

3e keer lage snelheid in Maarssenbroek in een bocht op een plaatje hardboard en niet gezien tot deze in mijn lichtbundel te voorschijn kwam en eerste reactie shit tweede reactie waarom lig ik hier oh... ja.... veel krasschade's en een toerkuipje wat zijn eigen weg had gekozen en door een kokeblikje aan gruzelementen werd gereden. 8)

4e keer eigen stomme schuld verjaardagen nog altijd hilariteit om dat op te halen. Nieuwe Suzuki GS750 week oud geparkeerd op de kade daaronder lag een speedboot - daar waren we mee weg geweest. Niet meer kickstarten dus vol trots op mijn 750 gestapt getracht te starten maar deze stond in zijn versnelling en verdween samen met bestuurder in de onderliggende speedboot. Schade een gebroken achterlicht en lichte deukjes in de 4- uitlaten waar de moter nog even balanceerde op de kademuur. Vanaf dat moment weet ik ook hoeveel een moter weegt om deze vanuit de boot te moeten tillen op een kademuur met 8 personen. Eigen schuld dacht nog ik zet hem in de versnelling want hij staat dicht op een kade. :oops:

5e keer nieuwe brommer een Goldwing aangereden op de Amsterdamse straatweg door een grote gele bus vol met mensjes. Had mij even over het hoofd gezien toen ik stil stond voor het rode stoplicht. Moter totalloss en even een paar maanden therapie om mijn rug wat te verstevigen want weinig ruggegraat meer. :cry:

6e keer ( hopelijk niet meer ) :D

Evelakes
Contacteer:

Bericht door Evelakes » di mei 30, 2006 3:58 pm

2 keer.

1986 met de CB 500 .
Een rijksweg waar een langzaamrijdende tractor voor een lange stoet
zorgde. Op tegemoet komende rijbaan komt een motorrijder aan.
We geven elkaar een signaal en ik begin van achter de stoet in te
halen. Was bijna bij de tractor totdat de auto achter de tractor besloot
in te halen, en dan ga je met 80 km/u onderuit, want de auto schepte
me van opzij (waarschijnlijk dode hoek). Gevolg hemel aarde hemel aarde
hemel aarde grasveld.
Gelukkig alleen wat blauwe plekken en motor alleen een schaafwondje
op de uitlaatpoort.

1991 met de VFR 750.

Op de postbank nam een auto in een blinde bocht een inhaalpoging
om een fietser voorbij te gaan. En ik was de gelukkige die de bocht
net in ging op de andere weghelt. Gevolg uitwijken en het mulle heide
zand in. Zijpaneel kapot en ellendeling doorgereden :evil:

dus valt nog wel mee! 8)

Blackmagic
Contacteer:

Bericht door Blackmagic » di mei 30, 2006 10:02 pm

Van de 38 stemmers die tot nu toe hebben gestemd, heeft zo'n twee derde een schuiver/ongeval meegemaakt. Dat is best veel.......
Als dit een beetje de afspiegeling is van het landelijk gemiddelde dat valt er voor ons motor rijders nog veel te zeggen over veilig rijden, en veilig thuis komen.

ReeF
Contacteer:

Bericht door ReeF » di mei 30, 2006 10:06 pm

Blackmagic schreef:Van de 38 stemmers die tot nu toe hebben gestemd, heeft zo'n twee derde een schuiver/ongeval meegemaakt. Dat is best veel.......
Als dit een beetje de afspiegeling is van het landelijk gemiddelde dat valt er voor ons motor rijders nog veel te zeggen over veilig rijden, en veilig thuis komen.
Mwah, je zou pas conclusies kunnen trekken als:

1- Je een vergelijk maakt met bv auto bestuurders
2- Je onderscheid maakt in oorzaak (schuld / geen schuld)

De enige conclusie's die ik op basis van deze voorlopige uitslag durf te trekken zijn:

1- Er lijken inderdaad maar 2 types motor rijder te zijn (diegene die al gevallen zijn en diegenen die nog moeten vallen)
2- We zijn een kwetsbare verkeersdeelnemert, maar dat wisten we al
Proud member of the Adventure Chaptor

MXXL
Contacteer:

Bericht door MXXL » di mei 30, 2006 10:10 pm

Maak dezelfde Poll met de vraag wie al eens een kleine of grote aanrijding heeft meegemaakt en je zal zien dat dat ook aardig oploopt!
Mijn grote trots: Anne Janine Lit
Mijn kleine trots: Inge Erika Lit

MXXL

Blackmagic
Contacteer:

Bericht door Blackmagic » di mei 30, 2006 10:17 pm

ReefeR schreef:
Blackmagic schreef:Van de 38 stemmers die tot nu toe hebben gestemd, heeft zo'n twee derde een schuiver/ongeval meegemaakt. Dat is best veel.......

De enige conclusie's die ik op basis van deze voorlopige uitslag durf te trekken zijn:

1- Er lijken inderdaad maar 2 types motor rijder te zijn (diegene die al gevallen zijn en diegenen die nog moeten vallen)
Sluit ik me wel bij aan Frank, en dat we kwetsbaar zijn daar kan je nu uit eigen ervaring over meepraten jammer genoeg. Ik trek ook nog geen conclusies, maar het feit is dat tweederde nu reeds op deze poll heeft aangegeven wel eens iets dergelijk meegemaakt te hebben, en sommigen zelfs meerdere keren. Natuurlijk automobilisten maken ook vaak brokken, maar zijn gewoon beter beschermd. Dus ik schrok toch een beetje van dit aantal. Echter het mag alle pret niet drukken, ik stap even vrolijk weer op de motor om heerlijk te genieten :!:, en maar hopen dat ik voorlopig niet bij die tweederde hoor.....

martin
Contacteer:

Bericht door martin » di mei 30, 2006 11:01 pm

Zoals het afgelopen weekend in Duitsland, neem ik mij iedere keer weer voor het wat rustiger aan te doen.Maar als ik dan die heerlijke wegen en bochten voor me heb,vergeet ik dat weer snel.En als ik dan weer thuis kom kijkt mijn vrouw eerst naar mijn banden en zegt, ik ben blij dat je weer heelhuids terug bent,en mijn klein zoon zegt opa ik heb je gemist. De volgende keer neem ik me weer voor het wat rustiger aan te doen. Motor maten komt dit je bekent voor :?:

RK
Contacteer:

Bericht door RK » di mei 30, 2006 11:08 pm

martin schreef:Zoals het afgelopen weekend in Duitsland, neem ik mij iedere keer weer voor het wat rustiger aan te doen.Maar als ik dan die heerlijke wegen en bochten voor me heb,vergeet ik dat weer snel.En als ik dan weer thuis kom kijkt mijn vrouw eerst naar mijn banden en zegt, ik ben blij dat je weer heelhuids terug bent,en mijn klein zoon zegt opa ik heb je gemist. De volgende keer neem ik me weer voor het wat rustiger aan te doen. Motor maten komt dit je bekent voor :?:
niet echt .......ik heb geen kleinzoon !? :lol: :lol: :lol:

W ' tz
Contacteer:

Bericht door W ' tz » di mei 30, 2006 11:10 pm

Damn! Wat een verhalen.....Gelukkig is mij tot nu toe een hoop ellende bespaart gebleven.

Aan de poll te zien heb ik als (beginnend!) motorrijder dus ongeveer 33,333% om géén brokken te maken.......da's nog best redelijk!

8)
!!!

DeBaas
Contacteer:

Bericht door DeBaas » di mei 30, 2006 11:26 pm

Ook hier een nare schuiver :(
3 jaar geleden op mijn WA verzekerde VFR750, in de Alpen....
Voorwiel verzette zich iets, onervaren motorrijder gooit been uit...., motor uit balans; schuiver....
Persoonlijk alleen leerschade (gelukkig was ik wijs genoeg ook boven de 30 graden mijn leer te dragen).
Motor toto.... :( :( :(

Afbeelding

Frank Switser

Bericht door Frank Switser » wo mei 31, 2006 3:17 pm

Twee op de drie is ruim beter dan het landelijk gemiddelde. Zeker als je het afzet tegen de ervaring van de leden met motorrijden. De meesten hebben heel wat kilometers achter de rug, in heel wat jaren.
Het landelijk gemiddelde over alle motorrijders ligt iets boven de 80%.

Fladder
Contacteer:

Bericht door Fladder » wo mei 31, 2006 3:54 pm

Blackmagic schreef:
ReefeR schreef:

Sluit ik me wel bij aan Frank, en dat we kwetsbaar zijn daar kan je nu uit eigen ervaring over meepraten jammer genoeg. Ik trek ook nog geen conclusies, maar het feit is dat tweederde nu reeds op deze poll heeft aangegeven wel eens iets dergelijk meegemaakt te hebben, en sommigen zelfs meerdere keren. Natuurlijk automobilisten maken ook vaak brokken, maar zijn gewoon beter beschermd. Dus ik schrok toch een beetje van dit aantal. Echter het mag alle pret niet drukken, ik stap even vrolijk weer op de motor om heerlijk te genieten :!:, en maar hopen dat ik voorlopig niet bij die tweederde hoor.....
Je moet de poll eens maken met betrekking tot de gewone fiets. Denk dat je dan ook het zelfde resultaat zult krijgen.

Raptor
Contacteer:

Bericht door Raptor » wo mei 31, 2006 4:55 pm

DeBaas schreef:Ook hier een nare schuiver :(
3 jaar geleden op mijn WA verzekerde VFR750, in de Alpen....
Voorwiel verzette zich iets, onervaren motorrijder gooit been uit...., motor uit balans; schuiver....
Persoonlijk alleen leerschade (gelukkig was ik wijs genoeg ook boven de 30 graden mijn leer te dragen).
Motor toto.... :( :( :(

Afbeelding
Hee zo een heb ik ook!!! :D :D :D
Afbeelding
Afbeelding
Een turbo is onmisbaar... AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

RayR
Contacteer:

Bericht door RayR » wo mei 31, 2006 8:45 pm

Ja, 1x met mijn Divje 600. en ik hoop ook de laatste keer.
Stomiteit was dat ik dacht dat het niet glad was toen er de dag ervoor ijzel was voorspeld.
Ik kwam 'smorgens buiten en er lag niets! (dacht ik)....totdat ik aan het einde van de straat met 10 km/u een rotonde(met een flinke boom erop) probeerde te nemen...Daar lag dus mooi ijs onder!!
Heeeeeeel erg raar als je motor volledig de andere kant op gaat dan jij wilt.
Ik heb staan vloeken en tieren...ben 3 keer zo rond mijn motor gelopen en hem in 1 beweging van de grond op z'n wieltjes laten stuiteren( ja, volgens mij kwam ie volledig los van de grond!)
Ik had niets, voelde niets....tot de volgende dag....toen kon ik geen van mijn armen meer bewegen, voor een week, van de spierpijn! :)
2 maanden later (na de lichte schade hersteld te hebben) kocht ik de zwarte BB van mijn broertje (Leon). Vanuit Den Bosch toen met z'n 4en op 2 BB's (Leon een splinter nieuwe en ik op die ik net van hem gekocht had.) naar huis gereden in de sneeuw(was niet voorspeld!). Had na de val niet meer gereden. Ik scheet bagger kan ik je vertellen, ik voelde hem steeds weer gaan. vanuit Den Bosch naar Zeist in 4 uur door 5cm sneeuw(blubber) op straat! We hebben elke parkeerplaats, McDonalds en tankstation gezien op die route. En maar blijven lachen en laks reageren naar de vrouwen achterop. Maar ondertussen had ik mijn broek vol.

Raymond

XX@nder
Contacteer:

Bericht door XX@nder » wo mei 31, 2006 10:14 pm

Twee schuivers en een aanrijding zonder te schuiven.

Mijn VFR heb ik drie dagen als ik langs een file voor een stoplicht ga. Van rechts komt een auto uit een uitrit net tussen twee vrachtauto's door de weg op. Als ik hem zie rem ik nog maar kets net van zijn portier af. Schade is een zere knie en €1900 kuipschade. De snelheid bij impact was ca 10 km/u, ik kwam met ca 30 aanrijden. Achteraf reed ik te ver op het midden van de weg. Als ik echt links had gereden was het wellicht beter afgelopen. Als hier een leerpunt is dan is het wel dat je naar links blikveld hebt maar niet naar rechts, rij dus zo ver mogelijk links langs een file.

Dezelfde VFR heb ik 13 dagen en de schade is nog niet hersteld als ik op de snelweg een vrachtauto tegenkom die van baan wisselt waar ik net aankom. De afstand is veel te kort om normaal te remmen. Het water komt met bakken uit de hemel en bij het remmen glijdt mijn achterwiel weg. Ik laat de rem los en rem opnieuw maar zie dat ik de trailer ga raken. In een reflex leg ik de motor neer die onder de bumper schuift. Zelf rol ik drie keer om en glij 150 tot 200 meter over het asfalt voor ik stil lig. Mijn motor is economisch total loss (maar rijdt wel weer rond) en zelf heb ik een pijnlijke knie. De dag erna heb ik overal spierpijn gehad. Dankzij nationale Nederlanden heeft het meer dan een jaar geduurd voor ik mijn geld kreeg, dit moest via de rechter gebeuren. Bij beide aanrijdingen was de tegenpartij bij NN verzekerd, hun conclusie na 2 aanrijdingen in 10 dagen was dat ik een brokkenpiloot was :!: Leerpunt is nationale nederlanden te boycotten.

De derde is een domme eigen fout. Ik rij van mijn werk naar huis over de waalbanddijk van Ochten naar Nijmegen. Even voor Nijmegen zit een bijna haakse bocht die ik vaak zeer snel genomen heb. Ik rij op mijn gemak maar zie halverwege dat ik de verkeerde lijn heb. In een paniekreactie ga ik remmen in plaats van sturen en platleggen. ik had die bocht makkelijk kunnen halen maar de reactie was gewoon fout. Onderaan de dijk ben ik overeind gekrabbeld en met behulp van een passant heb ik de motor op zijn wielen gezet (hij lag met de wielen naar boven op het schuine deel van de dijk, 240kg is dan echt veel). De top en zijkuip was geheel gebarsten en ook de kont had een flink gat. Een spiegel en het schakelpedaal was afgebroken. In zijn een ben ik naar huis gereden. Later heb ik fysiotherapie gekregen vanwege nekletsel, ik kon mijn nek amper draaien. Uiteindelijk is dit geheel verholpen. Leerpunt is een reactie bedenken wat je moet doen als een bepaalde situatie zich voordoet. Dit werkt echt!

W ' tz
Contacteer:

Bericht door W ' tz » vr jun 02, 2006 12:12 am

Frank,

Bedoel je dat 80% een schuiver (al dan niet met letsel) maakt?

Da´s wel heel veel.

Des te meer kijk ik uit naar mijn VRO1 cursus begin juli
!!!

Frank Switser

Bericht door Frank Switser » vr jun 02, 2006 5:00 pm

W ' tz schreef:Frank,

Bedoel je dat 80% een schuiver (al dan niet met letsel) maakt?

Da´s wel heel veel.

Des te meer kijk ik uit naar mijn VRO1 cursus begin juli
Ja, dat is precies wat ik bedoel.....
En een VRO of andere cursus is altijd aanbevelenswaardig!

The Doctor
Contacteer:

Bericht door The Doctor » vr jun 02, 2006 6:38 pm

Wat verstaan jullie eigenlijk onder een VRO cursus. Ik heb daar al meer over gelezen op het forum maar is mij onbekend?

Blackmagic
Contacteer:

Bericht door Blackmagic » vr jun 02, 2006 8:10 pm

philipXX schreef:Wat verstaan jullie eigenlijk onder een VRO cursus. Ik heb daar al meer over gelezen op het forum maar is mij onbekend?
VRO 1

De VRO 1 van de KNMV is de basis voor nog meer rijplezier. Door jarenlange ervaring, evalueren en door telkens de actuele ontwikkeling op motorgebied te verwerken is de VRO 1 niet meer weg te denken uit motorrijdend Nederland.

Deze opleiding wordt geroemd door zowel beginnende als ervaren motorrijders. Ook met vele jaren rijervaring ontdek je tijdens de VRO 1 dat een vervolgopleiding op je rijlessenheel nuttig is. Leerzaam en leuk om te doen! In een groep van maximaal acht personen krijg je een vol programma voor je kiezen, want de hele dag zal de VRO-docent je tips en trucs aan de hand doen. Je leert onder meer de volgende dingen: Reageren bij obstakels, beter remmen, plotseling uitwijken en rijden op een vervuild wegdek. Al deze handelingen gebeuren op een opgesloten circuit.

Om te zorgen dat je na deze dag alles voor je zelf nog een keer op een rijtje kunt zetten, krijg je aan het eind van de dag een uitgebreid naslagwerk mee.
Mentale training vormt ook een belangrijk onderdeel van de VRO 1, omdat je daarmee je overlevingskansen in noodsituaties aanmerkelijk kunt verhogen. Niet alleen wordt de reactietijd verkort, ook het vermogen om snel te beslissen wordt bevorderd. Je kan je individueel inschrijven, of je aanmelden met vrienden, relaties of leden van je motorclub.

VRO 2

Als je in het bezit bent van een VRO 1-certificaat kan je je aanmelden voor de VRO 2, die daar heel mooi op aansluit. Het verschil met de VRO 1 zul je snel merken, want de oefeningen vinden onder zwaardere omstandigheden plaats en de snelheden tijdens de oefeningen liggen hoger.

Net zoals bij de VRO 1 kun je ook deze cursus op elke motor volgen. We hopen je nog meer te kunnen leren over wat wel en niet met je motor kan. Waar liggen de grenzen voor jezelf en je motor? Er wordt getracht deze zaken vooral terug te koppelen naar reële verkeerssituaties.
Nieuwe onderdelen bij de VRO 2 zijn onder meer de waterbak, het rijden in de berm en een uitgebreide bochtentechniek. Bij de water- of aquaplanebank wordt het rijden onder slechte (weers-) omstandigheden - bijvoorbeeld in de regen - nagebootst.
Ook de techniek voor het ontwijken van een obstakel komt uitgebreid aan bod. De bermvlucht op hogere snelheid en het remmen in de bocht zijn eveneens typische oefeningen voor de VRO 2 cursist.
Aan het einde van de opleidingsdag wordt het hele circuit benut voor het trainen van een gevorderde bochtentechniek. Hierbij kun je onderdelen als het aansnijden en insteken van bochten in de praktijk toepassen. Kortom, een afwisselend en boeiend repertoire voor de veeleisende, geïnteresseerde motorrijder.

VRO 3

Motorrijders die optimaal willen leren sturen en remmen op hun eigen (super)sportmotor, doen de VRO 3, die bekend staat onder de noemer ‘sportief en snel’. Om een goede basis voor deze cursus te hebben, is het aan te bevelen om eerst een VRO I te volgen, maar dat is niet verplicht.

Uit onderzoek is gebleken dat veel sportieve rijders de mogelijkheden en rijeigenschappen van hun motorfiets niet of onvoldoende kennen. Dat komt enerzijds omdat de moderne sportmotor in staat is om zeer hoge prestaties te leveren als het gaat om acceleratie, topsnelheid, stuureigenschappen en remcapaciteit. Aan de andere kant ontbreekt het vaak aan ervaring en kunde om er daadwerkelijk gebruik van te kunnen maken. De VRO 3 is echter géén racecursus, maar richt zich op het aanleren en trainen van een goede motorbeheersing. Je leert op een hoger niveau te rijden en om te gaan met hogere snelheden.

Voor het optimale rijden - en dus genieten - op een sportieve machine heb je de juiste zithouding en een perfecte stuur- en kijktechniek nodig. Die aspecten worden o.a. scherp beoordeeld bij de lange slaloms. Tijdens de remtrainingen komt met name de voorrem aan bod en leer je ook bij hogere snelheid hoe je een maximale remvertraging kunt bereiken. Verder ga je noodstops maken en oefen je het onverwacht uitwijken in een snelle bocht. Je leert ook het tijdig herkennen en inschatten van bochten, bijvoorbeeld waar er geremd moet worden en waar het gas er weer op kan. De instructeurs maken hierbij gebruik van sportieve Suzuki motoren die voorzien zijn van de nieuwste type Bridgestone-banden. Heel bewust is gekozen om tijdens de VRO 3 met meerdere cursisten te rijden, zodat je leert om rekening te houden met andere motorrijders in een groep.
Deelname aan de VRO 3 kan alleen in motorkleding die voldoende bescherming biedt, waarbij de voorkeur naar een leren overall of combi uitgaat.

Faster
Contacteer:

Bericht door Faster » vr jun 02, 2006 10:21 pm

Ik ben 8 maanden geleden gevallen met een gangetje van +/-20KM/U,
Ik zag een auto wat laat van rechts komen, kneep te hard de rem in , reed toevallig op een drempel en ik was de bocht al aan het maken.

motor schade;
-kuip kapot
-zijscherm kapot
-kuipruitje kapot
-spiegel kapot
-dinamo deksel bekrast
-uitlaat bekrast
-voor spatbord bekrast

letsel;
-midden hands beentje gebroken, waardoor een botje naar buiten stak (open beenbreuk).
-knie open geschaafd.

Aan mijn hand kun je nog steeds zien dat ik gevallen ben.

ReeF
Contacteer:

Bericht door ReeF » vr jun 02, 2006 10:24 pm

faster schreef:Ik ben 8 maanden geleden gevallen met een gangetje van +/-20KM/U,
Ik zag een auto wat laat van rechts komen, kneep te hard de rem in , reed toevallig op een drempel en ik was de bocht al aan het maken.

motor schade;
-kuip kapot
-zijscherm kapot
-kuipruitje kapot
-spiegel kapot
-dinamo deksel bekrast
-uitlaat bekrast
-voor spatbord bekrast

letsel;
-midden hands beentje gebroken, waardoor een botje naar buiten stak (open beenbreuk).
-knie open geschaafd.

Aan mijn hand kun je nog steeds zien dat ik gevallen ben.
:shock: tjemig, dan prijs ik mij gelukkig na mijn schuiver van vorige week :!:
Proud member of the Adventure Chaptor

Plaats reactie