Verlagen

Hier kan je al je technische vragen en advies kwijt.
Plaats reactie
DG
Contacteer:

Verlagen

Bericht door DG » wo jan 10, 2007 7:32 pm

Ik ben een ex bezitter van een blackbird, vorig jaar een ongelukje gehad en helaas fataal voor mijn moto. :evil:
Nu ben ik al een jaar aan het zoeken voor een andere maar die blackbird blijft maar terugkomen als favoriet.
Nu ben ik niet al te groot(1.72) en vond de bird wat te hoog en lang gebouwd. Ik kon juist met beentjes aan de grond en had nogal wat druk op de polsen. Zijn er verlagingssets in de handel en wat zouden die ongeveer kosten? Behalve de clip ons van de vfr zijn er nog andere?

Greetz

Mr. Blue
Contacteer:

Re: Verlagen

Bericht door Mr. Blue » wo jan 10, 2007 7:49 pm

DG schreef:Ik ben een ex bezitter van een blackbird, vorig jaar een ongelukje gehad en helaas fataal voor mijn moto. :evil:
Nu ben ik al een jaar aan het zoeken voor een andere maar die blackbird blijft maar terugkomen als favoriet.
Nu ben ik niet al te groot(1.72) en vond de bird wat te hoog en lang gebouwd. Ik kon juist met beentjes aan de grond en had nogal wat druk op de polsen. Zijn er verlagingssets in de handel en wat zouden die ongeveer kosten? Behalve de clip ons van de vfr zijn er nog andere?

Greetz
MarcB heeft over clipons een erg mooie reportage gepost.
Doe er je voordeel mee.

Afbeelding

Excuses voor het plaatje
Laatst gewijzigd door Mr. Blue op wo jan 10, 2007 9:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Marty Blackbird
Contacteer:

Bericht door Marty Blackbird » wo jan 10, 2007 7:56 pm

Heb je al overwogen om het zadel aan te laten passen.. Ik heb dat ooit laten doen voor 50 Euries.. De stuurhelften van Gillis Tooling zijn duur (rond de 360 Euro geloof ik), maar je kunt ze helemaal naar jouw wensen instellen.

stanley
Contacteer:

Bericht door stanley » wo jan 10, 2007 8:13 pm

Ik ben 1.70 hoog heb inmiddels mijn tweede BB en blijf met 1 been aan de grond, meer is niet nodig het is dat ik zo af en toe met de achterrem moet remmen anders kom ik dat been wel thuis laten :roll: :roll: :roll:

newborn
Contacteer:

Bericht door newborn » wo jan 10, 2007 8:55 pm

Hyperpro in Werkendam heeft voor veel typen motoren verlagingssets. Ben niet zeker of ze die ook voor de Blackbird hebben.

Bij hen heb ik de CBR600F van mijn vrouw laten verlagen. Dat hebben ze vakkundig gedaan. Zowel voor als achter lager gezet en met behoud van de goede stuureigenschappen.

The Doctor
Contacteer:

Bericht door The Doctor » wo jan 10, 2007 8:57 pm

DG schreef:Ik ben een ex bezitter van een blackbird, vorig jaar een ongelukje gehad en helaas fataal voor mijn moto. :evil:

Greetz
Mail eens naar Witte. Ik weet niet van waar in Belgie jij bent maar wij zijn uit den Limburg. Ik denk dat ie nog kleiner is dan u. Hij heeft zijn BB lager laten leggen. Hij kan u verder helpen.

Faster
Contacteer:

Bericht door Faster » wo jan 10, 2007 9:25 pm

Ik wil hem misschien voor wat lager.

ReeF
Contacteer:

Bericht door ReeF » wo jan 10, 2007 11:39 pm

faster schreef:Ik wil hem misschien voor wat lager.
Gewoon wat lucht laten weglopen :roll:
Proud member of the Adventure Chaptor

Frank Switser

Bericht door Frank Switser » wo jan 10, 2007 11:41 pm

Ik verkoop zowel de Hyperpro verlagingssets, als ook de Bagster zadels. Deze kunnen verlaagd worden uitgevoerd, waardoor de veer- en stuurkwaliteiten hetzelfde blijven. Dat is bij een verlagingsset NIET het geval. Je veranderd namelijk het linksysteem, en wat erger is, ook de grondspeling.
Vooral de voorkant omlaag brengen is een redelijk gevaarlijke actie! Het is in standaard configuratie al redelijk makkelijk de kuip aan de grond te rijden, en met een verlagingsset gemonteerd lig je er zo af.....

rich
Contacteer:

Bericht door rich » do jan 11, 2007 8:56 am

Vorkpoten iets meer door de kroonplaat laten steken :idea:

Frank Switser

Bericht door Frank Switser » do jan 11, 2007 9:45 am

rich schreef:
Ik zou dat niet doen met standaard veren (zoals boven reeds omschreven). Je houdt echt te weinig bodemspeling over, en je loopt het risico dat bij een forse hobbel of kuil je spatbord tegen de claxon aanslaat.

rich
Contacteer:

Bericht door rich » do jan 11, 2007 10:26 am

Frank Switser schreef:
rich schreef:
Ik zou dat niet doen met standaard veren (zoals boven reeds omschreven). Je houdt echt te weinig bodemspeling over, en je loopt het risico dat bij een forse hobbel of kuil je spatbord tegen de claxon aanslaat.
Tja dan zit er niets anders op dan op de volgend meeting zijn benen wat op te rekken :lol:

Gregor
Contacteer:

Bericht door Gregor » do jan 11, 2007 6:05 pm

philipXX schreef:

Greetz
Mail eens naar Witte. Ik weet niet van waar in Belgie jij bent maar wij zijn uit den Limburg. Ik denk dat ie nog kleiner is dan u. Hij heeft zijn BB lager laten leggen. Hij kan u verder helpen.
Hij heeft hem terug hoger laten leggen :shock: neems maar contact met hem op. Misschien kan je ze overkopen :wink:

Gregor
Contacteer:

Bericht door Gregor » do jan 11, 2007 6:08 pm

voorbandj 60 leggen.... wordt wel heel nerveus. Geeft ook veel druk op de polsen :cry: l egt zich wel vanzelf in de bocht
Zelf neem ik de volgende terug een 70. :lol:

stanley
Contacteer:

Bericht door stanley » do jan 11, 2007 6:14 pm

Aan de voorkant kan je best 1cm zakken, maakt het sturen in bochten ook nog wat scherper en je kan zelfs nog een wheely maken maar denk erom, bij neerkomen moet het wel relaxt gaan anders komt de kuip op het spatbord en bij de 2000 model de claxon. Dit alles uit eigen ervaring.
Toen ik ging kijken voor een andere BB heb ik er veel gezien met een streep op het spatbord, dat was voor mij een reden om die niet te kopen.

Faster
Contacteer:

Bericht door Faster » do jan 11, 2007 7:24 pm

Thanx.

Ik heb me bedacht, ik laat het zo. :lol:

stanley
Contacteer:

Bericht door stanley » do jan 11, 2007 10:54 pm

vind ik wel verstandig ik heb het bij mijn nieuwe BB ook niet meer gedaan

Plaats reactie