Rugpijn. Gilles Variobar DE oplossing?
-
Sjakie
Rugpijn. Gilles Variobar DE oplossing?
Sinds enige maanden veel last van pijn 'in de lage rug'. Via Fysiotherapie, Chiropratie nu bezig met manuele therapie. Langer dan 15 min. op de motor zitten is geen feest.
Optie is om een andere motor te kopen of te proberen het stuur hoger te krijgen zodat de zit comfortabeler wordt. Ben zelf ca 1.83m.
Ik heb een artikel in het forum gelezen over de Gilles Variobar en wil graag in contact komen met Blackbird-rijders die deze Gilles gemonteerd hebben en/of een andere oplossing hebben voor een comfortabelere zit.
Misschien is het wel mogelijk, voordat ik deze investering ga doen, om eens een stukje te rijden op een BB met de Gilles Variobar? Woon zelf in Zoetermeer.
Ik ben benieuwd naar de reakties/oplossingen.
Groetend, Sjaak
Optie is om een andere motor te kopen of te proberen het stuur hoger te krijgen zodat de zit comfortabeler wordt. Ben zelf ca 1.83m.
Ik heb een artikel in het forum gelezen over de Gilles Variobar en wil graag in contact komen met Blackbird-rijders die deze Gilles gemonteerd hebben en/of een andere oplossing hebben voor een comfortabelere zit.
Misschien is het wel mogelijk, voordat ik deze investering ga doen, om eens een stukje te rijden op een BB met de Gilles Variobar? Woon zelf in Zoetermeer.
Groetend, Sjaak
-
ReeF
- Contacteer:
Om je rug te ontlasten zijn er een aantal mogelijkheden zoals bv:
- Verhogen clip-ons (middels VFR clip-ons / Risers / Gilles set)
- Overschakelen naar ander zadel zoals Corbin
Ik heb zelf geen rugklachten, maar heb wel de Gilles set en je rij houding veranderd daarmee compleet !
TwanV heeft ook rugklachten en sinds enige tijd een Gilles set, wellicht kun je hem is polsen naar zijn ervaringen !
- Verhogen clip-ons (middels VFR clip-ons / Risers / Gilles set)
- Overschakelen naar ander zadel zoals Corbin
Ik heb zelf geen rugklachten, maar heb wel de Gilles set en je rij houding veranderd daarmee compleet !
TwanV heeft ook rugklachten en sinds enige tijd een Gilles set, wellicht kun je hem is polsen naar zijn ervaringen !
Proud member of the Adventure Chaptor
-
Frank Switser
-
MMZ
- Contacteer:
-
Evelakes
- Contacteer:
Maar bagster/corbin maakt toch geen tailor-made zadels, ik denk doordat je rug teveel belast door een bepaalde zithouding aan te moeten nemen!
Ik denk dat gilles een grote verlichting zal zijn, maar om een verbeterende zithouding te verkrijgen zul je toch je zadel tailor made
moeten aanpassen aan jouw optimale zithouding!
Maar misschien is een bagster/corbin al een heel eind naar de goede
richting!
Ik denk dat gilles een grote verlichting zal zijn, maar om een verbeterende zithouding te verkrijgen zul je toch je zadel tailor made
moeten aanpassen aan jouw optimale zithouding!
Maar misschien is een bagster/corbin al een heel eind naar de goede
richting!
-
Frank Switser
Vanaf vandaag kan ik ook custom-made zadels uit Engeland leveren.
Kijk bij: http://www.ppseat.co.uk/
Binnenkort heb ik ook een demo-zadel.
Kijk bij: http://www.ppseat.co.uk/
Binnenkort heb ik ook een demo-zadel.
- MarcB
- BOC Bestuur

- Contacteer:
Ondanks alle lovende woorden over Corbin blijkt dat dit iets heel persoonlijks is. Ik heb zelf een Corbin gehad en juist met dit zadel kreeg ik last van mijn rug.... Oorzaak was dat ik met een Corbin én verder van de tank af kwam te zitten én daarnaast dat mijn bekken minder werd gekanteld doordat het zadel een vlakkere zit had. Deze combinatie stond bij MIJ garant voor lage rugpijn.
Via Frank kan je e.e.a. uittesten en hier moet je dan ook zeker gebruik van maken. Het kan je veel geld besparen....
Via Frank kan je e.e.a. uittesten en hier moet je dan ook zeker gebruik van maken. Het kan je veel geld besparen....
-
Sjakie
Ik denk dat ik van het aanbod van Frank gebruik maak om e.e.a. te proberen voordat ik tot aankoop overga.
Wellicht dat iemand in de buurt van Zoetermeer ook een stuurverhoging heeft? Zijn er ook BB-rijders met een superbike-stuur?
Ik verwacht dat de zit met zo'n stuur ook minder diep is maar weet niet of het er op een BB een beetje uitziet.
Wellicht dat iemand in de buurt van Zoetermeer ook een stuurverhoging heeft? Zijn er ook BB-rijders met een superbike-stuur?
Ik verwacht dat de zit met zo'n stuur ook minder diep is maar weet niet of het er op een BB een beetje uitziet.
-
Evelakes
- Contacteer:
- MarcB
- BOC Bestuur

- Contacteer:
Heb je overigens deze link al bekeken http://www.blackbirdownersclub.eu/phpBB ... +origineel 
-
The Doctor
- Contacteer:
-
Ankertje
- Contacteer:
-
TwanV
- Contacteer:
Re: Rugpijn. Gilles Variobar DE oplossing?
Ja Sjaak rugpijn kan ik helaas over mee praten.Sjakie schreef:Sinds enige maanden veel last van pijn 'in de lage rug'. Via Fysiotherapie, Chiropratie nu bezig met manuele therapie. Langer dan 15 min. op de motor zitten is geen feest.
Groetend, Sjaak
Maar op je vraag een antwoord te geven is eigelijk niet te doen.
Het probleem zal dan ook voor iedereen anders zijn en zal dus ook anders benaderd moeten worden. Ook ik heb het hele medische circus doorlopen en uit eindelijk bij de pijnbestrijding terechtgekomen. De volgende zaken heb ik aan mijn BB aangepast om het zitcomfort te verbeteren, eerst heb ik de stuurclipons van de VFR geprobeerd, dit gaf wel verlichting maar helaas niet voldoende. Ondertussen ook nog een givi ruit gemonteerd om beter uit de wind te zitten, Ook hierdoor is het comfort verder om hoog gegaan. Daarna overgestapt naar de variobar, het comfort is weer een stukje beter geworden, maar helaas nog niet voldoende. Vervolgens de corbinzadel van Frank geleend, hier heb ik een 300km mee gereden, maar dit was geen succes je zit te vast in het zadel waardoor bewegen onmogelijk wordt. Ook mijn vering is aangepast zodat ik met meer klachten de vering zachter kan zetten. Maar de eindconclusie is dat de blackbird niet voldoende is aan te passen in mijn geval. De grootste boosdoener is de wind die met namen op de autobaan aan je lijf blijft rukken. Hier ben ik achter gekomen door dat ik op een pan europen st1300 test ben gaan rijden. Dus zo als je kunt lezen kan je een heel eind komen met aan passen maar het blijft behelpen. Wil je het probleem helemaal oplossen zul je waarschijnlijk een andere motor moeten kopen.