Mijn originele scherm is een Honda 2001 model dat een paar centimeter hoger is als het '99 model. Via Martin heb ik het '99 model getest, ook in combinatie met een Varioscherm.
Het Varioscherm in combinatie met het '99 scherm was geen succes. Het '99 scherm geeft zeker minder turbulentie en is daardoor stiller. Maar, je krijgt op lange ritten wel een erg stijve nek....
De Flipup ruit van MRA, getest via Rinus, was ook geen succes. Dit scherm gaf zelfs veel meer herrie aan mijn kop. Kortom, de voorlopige conclusie is dat ik geen lager scherm moet hebben maar een hoger. Maar, dan loop je weer tegen het probleem aan dat ik de hogere schermen helemaal niet vind staan op een Blackbird.....
TwanV tipte me op de Givi DH196. Dit blijkt een mooi alternatief te zijn tussen een sportief ogend scherm en een touring scherm. Ik heb dan ook dit scherm besteld. In eerste instantie had ik hem via mijn dealer besteld maar toen bleek dat hier zo'n 3 à 4 maanden levertijd op zat ben ik verder gaan kijken. Het scherm heb ik uiteindelijk besteld bij http://www.rad.eu/ in Belgie. Binnen 3 dagen werd het scherm geleverd! Ja kan alles zeggen over onze Belgische vrienden maar ze zijn wel verschrikkelijk snel
Om een idee te krijgen wat het verschil is met een originele Honda 2001 kuipruit en de Givi DH196 heb ik een paar foto's gemaakt. Ik moet zeggen, het was nog een hele klus om zo lang stil te zitten

Het scherm heb ik nog niet kunnen testen maar ik hoop morgen de Bird zover te hebben dat ik er weer mee kan rijden