Vista Cruise control

Laat hier je modificatie's zien en/of beschrijf ze.
Frank Switser

Bericht door Frank Switser » do jun 21, 2007 8:34 am

jonkheer schreef:Ik heb de Vista ook een goed gemonteerd, maar ben er niet echt kapot van. De terugloop van het gas is langzamer bij het abrupt loslaten, zonder dat de vista is ingeschakeld.

Bij ingeschakelde Vista komt het vaak voor dat de gashendel weer een beetje terug loopt en dus je snelheid weer inzakt. Dit moet je dan weer bijstellen met de stelschroef...Al met al teveel gehannes naar m'n zin.

Hij zit er nog wel op.
Zoals al meerdere keren gemeld: dat hoeft niet!
In vrijwel alle gevallen is dit verkeerde montage, ofwel afstelling. Inderdaad kan een neuwe Vista in het begin nog niet goed functioneren, deze moet even "inslijten". Het is even werk, maar wanneer hij goed zit heb je er jaren plezier van.....

MarcB
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Contacteer:

Bericht door MarcB » do jun 21, 2007 1:03 pm

Om het verlopen bij een nieuwe montage te beperken moet je vooraf de bramen aan de binnenzijde van de twee halve manen weghalen. Bijvoorbeeld door een dremel voorzichtig langs het kunststof te halen.

Af en toe verloopt mijn gashandel maar, dit komt door temperatuurverschillen tussen zomer / voor- najaar zodat ik de stelschroef even vaster of losser moet zetten. Ik merk geen verschil in de response van de gashandel met of zonder Vista.

De Bird in combinatie met de Vista heb ik nu zo'n 40.000km en wil hem absoluut niet missen. Wat je daarnaast niet mag vergeten, het ding is spotgoedkoop en op lange ritten is het een hele uitkomst!

debvd
Contacteer:

Bericht door debvd » do jun 21, 2007 2:03 pm

MarcB schreef:Om het verlopen bij een nieuwe montage te beperken moet je vooraf de bramen aan de binnenzijde van de twee halve manen weghalen. Bijvoorbeeld door een dremel voorzichtig langs het kunststof te halen.

Af en toe verloopt mijn gashandel maar, dit komt door temperatuurverschillen tussen zomer / voor- najaar zodat ik de stelschroef even vaster of losser moet zetten. Ik merk geen verschil in de response van de gashandel met of zonder Vista.

De Bird in combinatie met de Vista heb ik nu zo'n 40.000km en wil hem absoluut niet missen. Wat je daarnaast niet mag vergeten, het ding is spotgoedkoop en op lange ritten is het een hele uitkomst!
Ikke 8.000 km en :^
Doe wat je nu wilt en kan doen en stel het niet uit........ Lekker motorrijden !!!!!

Burtonman
Locatie: Nu nog in het bos en tegen het eind van het jaar bij mijn vriendin

Bericht door Burtonman » do jun 21, 2007 2:50 pm

Ik wil hem eropzetten maar lijkt mij moeilijker dan ik dacht, en ik heb een lange rit volgende week , vrijdag naar Hyperpro en zondag Waalkade, arm polske van mij, of kan mij iemand helpen ????

ReeF
Contacteer:

Bericht door ReeF » do jun 21, 2007 2:54 pm

Burtonman schreef:Ik wil hem eropzetten maar lijkt mij moeilijker dan ik dacht, en ik heb een lange rit volgende week , vrijdag naar Hyperpro en zondag Waalkade, arm polske van mij, of kan mij iemand helpen ????

Kijk ff of je een beetje ruimte hebt tussen je handvat en de bedienings unit.

Als we je handvat niet hoeven te lossen mag je vh weekend wel ff naar Schoten komen dan zal ik je vista monteren !
Proud member of the Adventure Chaptor

Burtonman

Bericht door Burtonman » do jun 21, 2007 3:10 pm

Niet zo veel denk ik mss een mm, als ik het handvat een beetje terug trek zie ik wel dat ringetje waar het handvat achter zit, maar ben ook niet zeker van het weer :?

ReeF
Contacteer:

Bericht door ReeF » do jun 21, 2007 3:21 pm

Burtonman schreef:Niet zo veel denk ik mss een mm, als ik het handvat een beetje terug trek zie ik wel dat ringetje waar het handvat achter zit, maar ben ook niet zeker van het weer :?
pm maar als je wat meer weet, je mag altijd ff langskomen

Burtonman

Bericht door Burtonman » do jun 21, 2007 4:00 pm

ReefeR je hebt PM

Burtonman

Bericht door Burtonman » do jun 21, 2007 8:11 pm

ReefeR heb je mijn pm gekregen , mss doe ik iets verkeerd hier :oops: :oops:

ReeF
Contacteer:

Bericht door ReeF » do jun 21, 2007 8:24 pm

Burtonman schreef:ReefeR heb je mijn pm gekregen , mss doe ik iets verkeerd hier :oops: :oops:
Ja ik heb m, maar als ik nie online ben ken ik m ook nie lezen eh :wink:

Bel je zo

Burtonman

Bericht door Burtonman » vr jun 22, 2007 4:43 pm

Bedankt voor t belletje, t was een tof gesprek en ook bedankt voor de nr van de bandenboer :cheers:

red devil
Contacteer:

Bericht door red devil » do jun 28, 2007 6:41 pm

nou ik heb de vista net gemonteerd en ook de rand weg geslepen en die rand iets ingevet en de klemzijde iets ruw gemaakt en gemonteerd en...... PATS ....hij werkt perfekt!!

nu nog ermee rijden maar dat zie ik zondag wel.

mensen bedankt voor de goeie tips en Frank tnx voor het opsturen

mazzel
fred

wazzup
Contacteer:

Bericht door wazzup » vr jun 29, 2007 11:19 am

Ik heb hem ook al geprobeerd en gaat prima, alleen zit er tussen de bijde gaskabels wat ruimte waardoor het niet weggeslepen nokje wat heen en weer kan, daar moet ik nog wat op verzinnen. Dit heeft als effect dat wanneer je de cruise inschakeld hij altijd wat gas terug neemt. hier kun je rekening mij houden door eerst harder te gaan rijden dan nodig en dan in te schakelen maar dit is niet ideaal. Ga nog even kijken hij ik hem vast zet.

MMZ
Contacteer:

Bericht door MMZ » vr jun 29, 2007 11:30 am

Mbv. lijmpistool vast/dichtlijmen??

Frank Switser

Bericht door Frank Switser » vr jun 29, 2007 11:32 am

wazzup schreef:Ik heb hem ook al geprobeerd en gaat prima, alleen zit er tussen de bijde gaskabels wat ruimte waardoor het niet weggeslepen nokje wat heen en weer kan, daar moet ik nog wat op verzinnen. Dit heeft als effect dat wanneer je de cruise inschakeld hij altijd wat gas terug neemt. hier kun je rekening mij houden door eerst harder te gaan rijden dan nodig en dan in te schakelen maar dit is niet ideaal. Ga nog even kijken hij ik hem vast zet.
Waarschijnlijk heb jij het brede nokje weggehaald, en het smalle nokje laten staan? Dat is dus niet de bedoeling.....
De brede laten staan, en pas maken op de ruimte tussen de kabels. Nu kan je alleen nog de ruimte tussen de kabels iets opvullen zodat de Vista toch klem komt te zitten.

Plaats reactie