Ok, hier moet ik toch écht nog een schepje bovenop doen
Afgelopen zaterdag, 21 juli, in Bosch en Duin. Ik reed gewoon 'n stukkie van nog geen 5 km, vanaf m'n ouwe heer naar huis. Maar ik had wel m'n camera op de tank, geen idee waarom. Zie ik in de verte twee enorm ver uit elkaar geplaatste xenon koplampen en een lage donkere auto.
Bleek het een Bugatti Veyron te zijn, met NL kenteken (als iemand een AVI knip en plak programma heeft kan ik 't stuk uit 't filmpje posten).
Ook ff wat info opgezocht:
"Vermogen: 1001 pk (tot 1050 pk, afhankelijk van temperatuur)
Topsnelheid: fabrieksopgave 406 km/u, hoogst gemeten topsnelheid: 407,4 km/u door Top Gear.
Motor: 8.0 Quad-turbo W16
0-100 km/u: 2,5 seconden
0-200 km/u: 7,3 seconden
0-300 km/u: 16,7 seconden
0-± 400 km/u: 55,0 seconden
400 mm karbon-keramische remschijven
Vierwielaandrijving
Zeventraps DSG-versnellingsbak van Ricardo
10 radiatoren
Verbruik: circa 40 l/100 km (stad), circa 22 l/100 km (buiten de stad), op topsnelheid is de volledige 100 liter tankinhoud in 12 minuten leeg
Lengte: 4,5 meter
Breedte: 2 meter
Totale gewicht: 2080 kg
Motor inhoud 7993cc
De auto heeft geen toerenteller, maar een pk-teller. Deze gaat van 0 tot 1001 met stappen van 100.
Op het moment dat de productie begon had Michael Schumacher al een aantal maanden eerder zijn eigen exemplaar besteld. Ook voetballegende David Beckham is geïnteresseerd. Het zijn echter vooral oliesjeiks en Russische rijkelui die warmlopen voor een dergelijke automobiel.
Bugatti heeft voor Nederland Hessing aangesteld als officieel Bugatti-importeur. Het bedrijf, dat al bekend was van zijn invoeractiviteiten voor verscheidene andere edelmerken, hoopt per jaar twee Veyrons te verkopen a rato van 1,8 miljoen euro per stuk."
(Bron: Wikipedia)
1,8 miljoen euro??
Wat die Cayenne Turbo en die SLR betreft, die rij je vanuit stilstand toch wel zeker het snot voor de ogen? Sprint 0 - 250 toch wel?