Nieuwe Xenon set gemonteerd.

Laat hier je modificatie's zien en/of beschrijf ze.
xxaid
Contacteer:

Bericht door xxaid » za aug 04, 2007 9:55 pm

Ben ik helemaal met je eens en de boodschap is duidelijk dat je ten alle tijden alert moet zijn, maargoed als je door Xenon het risico kan verlagen om niet gezien te worden is het mij al waard. Bovendien ziet het er wel erg fraai uit dat blauwe licht :lol:
Never let a motorcycle take you somewhere your brain didn't get to three seconds earlier

Afbeelding

RK
Contacteer:

Bericht door RK » ma aug 06, 2007 11:02 am

xxaid schreef:Ben ik helemaal met je eens en de boodschap is duidelijk dat je ten alle tijden alert moet zijn, maargoed als je door Xenon het risico kan verlagen om niet gezien te worden is het mij al waard. Bovendien ziet het er wel erg fraai uit dat blauwe licht :lol:
heb je ook je groot licht voorzien van xenon ?

ik heb nu 8000k alleen dim maar volgende week heb ik dim en groot licht xenon maar ik twijfel nog tussen 8000k en 10000k!!
ik heb veel plezier met 8000k met zien en gezien worden omdat de 8000k blauwer is maar 10000k accentueerd beter volgens kenners?!!
Wat nog beter helpt is de kombinatie safetylights , xenon en luchthoorn :wink: :lol:

Al met al xenon is een echte must net als goeie veren (HP :wink: ) :D

xxaid
Contacteer:

Bericht door xxaid » ma aug 06, 2007 12:03 pm

Nee, ik heb alleen voor dimlicht gekozen, want grootlicht gebruik ik eigenlijk toch niet. Safetylichts overweeg ik nog.
Ik raakte met Frank ook nog even in discussie dat alle modificaties toch min of meer aangepraat worden via dit forum. Zonder dit Forum hadden de meeste mensen nog een standaard fiets, denk ik (ik in ieder geval wel).
Ik zei inderdaad ook al dat zonder HP's je er eigenlijk niet bijhoort. Ik rij meestal geen grote afstanden, dus overweeg nog of ik het de moeite waard zal vinden, maar door dit forum ben je gewoon geneigd om het wel te doen.
Never let a motorcycle take you somewhere your brain didn't get to three seconds earlier

Afbeelding

RK
Contacteer:

Bericht door RK » ma aug 06, 2007 12:30 pm

is geen aanpraten maar ervaringen delen en sommige mods zijn belangrijk omdat die een belagrijke rol spelen met bv veiligheid zoals HP veren en Xenon !!
Andere mods zijn echter naar je persoonlijke wensen !!
:D

We praten wel verder als je die HP eronder heb zitten je krijgt veel meer rijplezier daardoor en daar hoef je geen grote afstanden voor te rijden :wink:

succes met je keuze!

Raptor
Contacteer:

Bericht door Raptor » ma aug 06, 2007 12:35 pm

xxaid schreef:Ik zei inderdaad ook al dat zonder HP's je er eigenlijk niet bijhoort. Ik rij meestal geen grote afstanden, dus overweeg nog of ik het de moeite waard zal vinden, maar door dit forum ben je gewoon geneigd om het wel te doen.
Er niet bijhoren vanwege je vering...volgens mij zijn wij niet zo'n soort cluppie, je hoort er bij juist om dat gene dat je wel hebt... :shock:

Geloof me, 95% van de rijders heeft geen HP "nodig" maar als je ze hebt wordt je fiets er gewoon makkelijker te besturen van, ook als je als een dwijl stuurt...
Een turbo is onmisbaar... AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

xxaid
Contacteer:

Bericht door xxaid » ma aug 06, 2007 2:13 pm

Begrijp me niet verkeerd. Het leuke aan de BOC vind ik dat iedereen op iedereen reageert. Ik bedoel het dan ook figuurlijk dat vrijwel iedereen HP's heeft en over HP's praat en je geneigd ben in deze verhalen mee te gaan.
Zoals RK al aangeeft is het niet aanpraten, maar ervaring delen en dat is juist het mooie van de BOC, echter had ik nooit van dit forum gehoord, zou ik het zelfs nooit overwogen hebben, maar had ik alle (on) hebbelijkheden van de BB voor lief genomen 8) .

Afbeelding

RK
Contacteer:

Bericht door RK » ma aug 06, 2007 7:23 pm

Dank je wel het is altijd leuk te lezen dat er mensen met veel plezier dit forum volgen en dat hebben we aan ons allemaal te danken :D

xxaid
Contacteer:

Bericht door xxaid » di aug 07, 2007 7:33 am

Toch nog een klein probleem met mijn Xenon. Ik heb een carb.fiets en zoals gezegd sinds zaterdag 10000K van voren. Nu start ik de motor en doe het licht aan, geen probleem. Ga ik vervolgens rijden is me opgevallen dat de verlichting gaat knipperen na een paar minuten (ook op de snelweg). Ik zet rijdend de verlichting uit en na 10 sec. doe ik ze weer aan en het probleem is weg. Is dit bekend bij iemand of moet ik langer wachten met starten? Suggesties?

Afbeelding

MXXL
Contacteer:

Bericht door MXXL » di aug 07, 2007 8:08 am

Hoe erg is dat knipperen? Praat je over aan uit of licht flikkeren?
Mijn grote trots: Anne Janine Lit
Mijn kleine trots: Inge Erika Lit

MXXL

LeoFric
Contacteer:

Bericht door LeoFric » di aug 07, 2007 8:16 am

MXXL schreef:Hoe erg is dat knipperen? Praat je over aan uit of licht flikkeren?
Het normale flikkeren .. en je hebt er volgens mij niet zoveel last van.
Meer de tegenligger omdat je lamp statisch is gemonteerd op een verend deel. Dus ...

(als ik je vraag goed begrijp tenminste)

xxaid
Contacteer:

Bericht door xxaid » di aug 07, 2007 8:42 am

Het licht gaat daadwerkelijk aan en uit. Ik kan het ook zien als ik achter een auto zit, zie ik in de reflectie van de achterkant van de auto ook het licht echt uitgaan (en ik zag het gisteren ook in de Schipholtunnel), maar zoals ik al zei, zet ik het licht uit en daarna weer aan, is het probleem voorbij

Afbeelding

LeoFric
Contacteer:

Bericht door LeoFric » di aug 07, 2007 8:57 am

xxaid schreef:Het licht gaat daadwerkelijk aan en uit. Ik kan het ook zien als ik achter een auto zit, zie ik in de reflectie van de achterkant van de auto ook het licht echt uitgaan (en ik zag het gisteren ook in de Schipholtunnel), maar zoals ik al zei, zet ik het licht uit en daarna weer aan, is het probleem voorbij
Humpf... lijkt wel alsof de starter gewoon kuren heeft (of iig het kastje dat de stroom verzorgt) Nee dit is niet normaal ik ken het niet.

Maar misschien dat Frank of Dirko hier iets op weten? (Als in dat ze dit kennen van verkeerde units die terug gekomen zijn).

RK
Contacteer:

Bericht door RK » di aug 07, 2007 11:08 am

nee dat mag niet gebeuren .... wat je wel moet weten en dat heb ik ook is als je de motor start en je doet je licht aan ......... en je motor slaat af om wat voor reden ook of je zet hem uit .....................en je start je motor weer dan brandt je koplamp NIET, dan moet je de schakelaar van je licht ff uit en weer aan doen .......maar op de snelweg dat de xenon flikkert of wat dan ook dat mag niet gebeuren !!!!!!

MXXL
Contacteer:

Bericht door MXXL » di aug 07, 2007 11:20 am

RK schreef:nee dat mag niet gebeuren .... wat je wel moet weten en dat heb ik ook is als je de motor start en je doet je licht aan ......... en je motor slaat af om wat voor reden ook of je zet hem uit .....................en je start je motor weer dan brandt je koplamp NIET, dan moet je de schakelaar van je licht ff uit en weer aan doen .......maar op de snelweg dat de xenon flikkert of wat dan ook dat mag niet gebeuren !!!!!!
Ja hoor, bij mij gaat de koplamp dan gewoon weer aan. Gisteren bij koude start had ik vergeten de xenon uit te zetten, tijdens starten gaat de xenon uit om daarna direct weer op te starten. Vrijwel direct sloeg de motor af, ik weer starten en daarna kwam ook de xenon weer op. Mischien dat dat bij een rooie anders werkt?

MXXL

RK
Contacteer:

Bericht door RK » di aug 07, 2007 11:23 am

MXXL schreef:
RK schreef:nee dat mag niet gebeuren .... wat je wel moet weten en dat heb ik ook is als je de motor start en je doet je licht aan ......... en je motor slaat af om wat voor reden ook of je zet hem uit .....................en je start je motor weer dan brandt je koplamp NIET, dan moet je de schakelaar van je licht ff uit en weer aan doen .......maar op de snelweg dat de xenon flikkert of wat dan ook dat mag niet gebeuren !!!!!!
Ja hoor, bij mij gaat de koplamp dan gewoon weer aan. Gisteren bij koude start had ik vergeten de xenon uit te zetten, tijdens starten gaat de xenon uit om daarna direct weer op te starten. Vrijwel direct sloeg de motor af, ik weer starten en daarna kwam ook de xenon weer op. Mischien dat dat bij een rooie anders werkt?
vreemd en volgens mij heeft MP hetzelfde als ik ......... ach erkomen volgende week toch 2 nieuwe sets in !!

MXXL
Contacteer:

Bericht door MXXL » di aug 07, 2007 11:25 am

Welke set heb jij nu dan, pilot of die andere?

MXXL

RK
Contacteer:

Bericht door RK » di aug 07, 2007 11:27 am

MXXL schreef:Welke set heb jij nu dan, pilot of die andere?
van switser de eerste serie maar die verkoop ik wel voor 30 e aan een collega

debvd
Contacteer:

Bericht door debvd » di aug 07, 2007 11:49 am

RK schreef:
Is dat met beugel??? dan heb ik wel interrese voor mijn grootlicht :D
Doe wat je nu wilt en kan doen en stel het niet uit........ Lekker motorrijden !!!!!

RK
Contacteer:

Bericht door RK » di aug 07, 2007 11:52 am

debvd schreef:
RK schreef:
Is dat met beugel??? dan heb ik wel interrese voor mijn grootlicht :D
ik meen van wel maar als mijn collega hem niet wil of niet past op zijn motor een soes srad 750 uit 98 dan geef ik je wel een pm !

xxaid
Contacteer:

Bericht door xxaid » di aug 07, 2007 12:51 pm

Thx in ieder geval voor de info. Ik zal het in de gaten houden. Ik moet sowieso binnenkort nog bij Frank langs (voor het treffen van 23-9 wil ik nog Vista-cruisecontrol).

Afbeelding

LeoFric
Contacteer:

Bericht door LeoFric » di aug 07, 2007 2:01 pm

xxaid schreef:Thx in ieder geval voor de info. Ik zal het in de gaten houden. Ik moet sowieso binnenkort nog bij Frank langs (voor het treffen van 23-9 wil ik nog Vista-cruisecontrol).
Op het K&K staan we toch meerendeel stil.. althans dat is de reden dat ik ook kom.. ik ben niet zo'n rijder (hehehehe)...

Dus die cruisecontrol heb je toch niet nodig om stil te staan ???? :)

Frank Switser

Bericht door Frank Switser » di aug 07, 2007 4:50 pm

LeoFric schreef:
xxaid schreef:Thx in ieder geval voor de info. Ik zal het in de gaten houden. Ik moet sowieso binnenkort nog bij Frank langs (voor het treffen van 23-9 wil ik nog Vista-cruisecontrol).
Op het K&K staan we toch meerendeel stil.. althans dat is de reden dat ik ook kom.. ik ben niet zo'n rijder (hehehehe)...

Dus die cruisecontrol heb je toch niet nodig om stil te staan ???? :)
Kan heel handig zijn om hem in zijn toerenbegrenzer warm te laten draaien...... :shock: :lol:

Het aan- en uitgaan is niet normaal. Als dit door blijft gaan, zal ik eens kijken hoe we dit kunnen oplossen....

xxaid
Contacteer:

Bericht door xxaid » di aug 07, 2007 7:54 pm

De cruise-control is ook niet voor tijdens het treffen :roll: , maar voor de reis er naartoe. Op (voor mij) langere afstanden gaat mijn rechterhand vaak tintelen en wil dus af en toe mijn rechterhand kunnen loslaten.

Het aan en uitgaan doet ie alleen als de motor of lichtunit koud is. Vandaag ook weer, maar na een start van een warme motor (of lichtunit) heb ik geen probleem.

Afbeelding

Medic-XX
Contacteer:

Bericht door Medic-XX » za aug 11, 2007 12:24 pm

xxaid schreef:De cruise-control is ook niet voor tijdens het treffen :roll: , maar voor de reis er naartoe. Op (voor mij) langere afstanden gaat mijn rechterhand vaak tintelen en wil dus af en toe mijn rechterhand kunnen loslaten.

Het aan en uitgaan doet ie alleen als de motor of lichtunit koud is. Vandaag ook weer, maar na een start van een warme motor (of lichtunit) heb ik geen probleem.
Nou ja als het goed is is het je probleem met de Xenon opgelost en je visat cc zit er op. Gr Martin :wink:

xxaid
Contacteer:

Bericht door xxaid » za aug 11, 2007 2:03 pm

Ja, als het goed is wel (kan ik pas testen als de motor weer helemaal koud is).
Voor de geinteresseerden onder ons is dit het verhaal. Vanmorgen ben ik bij Frank geweest voor de Vista en te laten onderzoeken waar het Xenon-probleem aan zou kunnen liggen. Vista zat er zo op. Ik ben naar P'rend gereden met de verlichting uit, zodat ik het aan Frank kon demonstreren. Ik ben er achter gekomen, dat als alles koud is de lamp blijft werken tot 3000toeren, daarboven gaat ie knipperen. Gisteravond was ik in het donker vertrokken bij visite vandaan en wilde alles snel op temperatuur hebben ondanks het geknipper. Echter bij 5000toeren viel de koplamp helemaal uit en dat is best beangstigend op een onverlichte weg.

Na dit gezegd te hebben begon Frank de spannigsregelaar te verdenken. Hij pakte er de multometer(of is het nu multimeter) bij en startte de motor. Het eerste wat hem opviel was dat de motor stationair erg hoog liep (2000toeren). Dit had ik ook niet eerder gezien, maar wist wel dat ie stationair rond de 1500toeren liep (leek mij ook wel aan de hoge kant, maar negeerde dit eigenlijk). De stelschroef voor het aanpassen van het stationair toerental deed helemaal niets. De motor reageerde daar niet op. Dat constaterend, maakte Frank met zijn mult?meter contact met de spanningsregelaar en moest ik gas geven tot tussen de 3000 en 4000 toeren. De spanningsregelaar gaf toen meer dan 15Volt af. Het vermoeden was dat de unit van de Xenonlamp een overspanningsbeveiliging had, die zich dan uitschakelde. We hebben toen meteen een nieuwe spannigsregelaar gemonteerd en het licht lijkt het te blijven doen. Bijkomend voordeel hiervan was dat na montage van de spanningsregelaar de stelknop van het stationair toerental ineens weer teken van leven gaf en de motor prima af te stellen was op 1100toeren.
Frank, bedankt weer voor de prima service.

Martinbiertje kwam nog even langs en plaatste meteen een opmerking dat een paar framepluggen niet zouden misstaan. Hij had nog gelijk ook, dus die er ook maar meteen weer bijgedaan.

Zoals ik al eerder gepost had, werkt dit forum aanstekelijk met het aanpraten/adviseren van mods. Die framepluggen kosten weliswaar weinig, maar Martin begon ook al over HP's. Ik hoor echt iedereen hier laaiend enthousiast over. Ik wacht even tot mijn banksaldo weer tot rust is gekomen, maar dan moet ik er toch ook maar aan :lol:

Afbeelding

Plaats reactie