Bike-to-Bike winterklus 2008
-
MXXL
- Contacteer:
Marc, even een paar technische vragen
Zit er ook een aansluiting voor een alternatieve PTT op? De huidige PTT knop op het paneel lijkt me niet ideaal
Is het mogelijk om er meerdere antenne's op aan te sluiten of moet je dan gebruik gaan maken van splitters. Ik vind mijn huidige antenne het maximum kwa grootte die ik op de motor wil. Het zou mooi zijn als je voor de FM functie gewoon gebruik kan maken van een bumperantenne die je ergens onder de kuipen wegwerkt.
Zit er ook een aansluiting voor een alternatieve PTT op? De huidige PTT knop op het paneel lijkt me niet ideaal
Is het mogelijk om er meerdere antenne's op aan te sluiten of moet je dan gebruik gaan maken van splitters. Ik vind mijn huidige antenne het maximum kwa grootte die ik op de motor wil. Het zou mooi zijn als je voor de FM functie gewoon gebruik kan maken van een bumperantenne die je ergens onder de kuipen wegwerkt.
Mijn grote trots: Anne Janine Lit
Mijn kleine trots: Inge Erika Lit
MXXL
Mijn kleine trots: Inge Erika Lit
MXXL
-
martin
- Contacteer:
- MarcB
- BOC Bestuur

- Contacteer:
Ja, aan de achterzijde zit de aansluiting voor een aparte headset kabel.MXXL schreef:Marc, even een paar technische vragen
Een aparte antenne voor FM ontvangst heb je niet nodig. Je gebruikt hiervoor dezelfde antenne als voor het zenden. Je kan gebruik maken van je bestaande SG-M803N antenne (lengte 36cm) die alleen geschikt is voor de 70cm band (430-440MHz) en de PMR kanalen (446MHz). Of je kan gebruik maken van bijvoorbeeld de SG7100R antenne (lengte 63cm) die geschikt is voor 2meter (144-146MHz), 70cm band (430-440MHz) en de PMR kanalen (446MHz).MXXL schreef:Is het mogelijk om er meerdere antenne's op aan te sluiten of moet je dan gebruik gaan maken van splitters. Ik vind mijn huidige antenne het maximum kwa grootte die ik op de motor wil. Het zou mooi zijn als je voor de FM functie gewoon gebruik kan maken van een bumperantenne die je ergens onder de kuipen wegwerkt.
Een dezer dagen zal ik de startposting updaten met info over de headset kabel inclusief de aansluitgegevens.
Kijk, das nog eens goed nieuws, bij mij stond er een bankstel tegenover...Rhino schreef:Mark, volgens mij heb je hier de oplossing beschreven zoals die op m'n wensenlijstje staat(meer in één) en 'k heb toestemming!!
ondanks de verhuizing enzo......
Ben dus heel benieuwd naar jouw bevindingen en hoe je een en ander monteert. De boel bedraad naar een headset lijkt mij beter dan blauwe tand oplossingen?
Ik heb inmiddels contact gehad met een andere motorrijder die de set ook heeft gemonteerd. Hij maakt gebruik van Bluetooth en wist me te vertellen dat de ontvangende kant niet doorhad dat hij op de motor zat. Bij hoge snelheden vond hij echter de geluidssterkte aan de matige kant.
-
RK
- Contacteer:
-
Frank Switser
-
marcelcbrxx
- Contacteer:
- MarcB
- BOC Bestuur

- Contacteer:
-
Evelakes
- Contacteer:
ik wacht nog even tot deze op de markt verschijnt, heb hem nog nietMarcB schreef:Ik heb niets aparts kunnen merken! Dit is ook de ervaring van degene die ik eerder gesproken heb die zijn Yeasu op een Goldwing heeft gemonteerdmarcelcbrxx schreef:Heb je al geprobeerd wat het (per ongeluk) zenden met 50 watt voor invloed heeft op de motor electronica?
gezien:
The Yaesu FTM-10SR lower power version is 10 watts on 2 meters and 7 watts on 440 MHz. The case of the FTM-10SR is more aerodynamic and completely waterproof. It can be mounted right on the bike/boat rain or shine (see optional mounts). It requires 13.8 VDC.
- MarcB
- BOC Bestuur

- Contacteer:
Mocht je het vermogen te hoog vinden, de FTM-10R/E is terug te schakelen naar 20Watt of 5 Watt.
Wat waterdichtheid betreft, de meeste van ons hebben de PMR of Porto onder het zadel liggen. De meeste van deze units zijn niet waterdicht. Ondanks dat heeft dit bij mijn weten bij niemand problemen opgeleverd
Wat waterdichtheid betreft, de meeste van ons hebben de PMR of Porto onder het zadel liggen. De meeste van deze units zijn niet waterdicht. Ondanks dat heeft dit bij mijn weten bij niemand problemen opgeleverd
-
marcelcbrxx
- Contacteer:
-
Evelakes
- Contacteer:
-
marcelcbrxx
- Contacteer:
Kom jij daar binnenkort dan?Evelakes schreef:En in japan voor 18000 yen (112 euro)marcelcbrxx schreef:Weet je dat die nu voor € 299,00 de deur uit gaat?
Tis een beetje stil hier, hoe ver ben je met de BT?
Tel er eens alles bij voordat die in NL is. En leuk als er iets kapot is voor de service.
-
Evelakes
- Contacteer:
ja goeie service is ook een pre..marcelcbrxx schreef:Kom jij daar binnenkort dan?Evelakes schreef:En in japan voor 18000 yen (112 euro)marcelcbrxx schreef:Weet je dat die nu voor € 299,00 de deur uit gaat?
Tis een beetje stil hier, hoe ver ben je met de BT?
Tel er eens alles bij voordat die in NL is. En leuk als er iets kapot is voor de service.
-
RK
- Contacteer:
-
Frank Switser
Arwin, doe ons een lol en vecht jouw vetes buiten het Forum uit...... Hier zit niemand op te wachten....... (zonder dat ik een van jullie tweeen gelijk of ongelijk geef, daarvoor weet ik er te weinig vanaf.....)RK schreef:ja vaak ver te zoeken.......Evelakes schreef:ja goeie service is ook een pre..marcelcbrxx schreef:
Kom jij daar binnenkort dan?
- Ti-BB
- Contacteer:
-
marcelcbrxx
- Contacteer:
Als het nou alleen het verzenden was, dan viel het idd wel mee.
Maar zoals jij weet heb je ook nog zoiets als douane.
Als het allemaal zo makkelijk was zou iedereen wel zelf importeren.
Natuurlijk blijft er overal wat aan de strijkstok hangen, maar wie denkt dat er op elektronika echte marges worden gemaakt die heeft toch al jaren lopen slapen. Het is het volume dat het moet doen.
Mark, al een mooie oplossing voor je PTA en BT? Lijkt mij veel werk, gelukkig is het jouw hobby. Als ik bedenk wat er dan allemaal nog moet gebeuren begrijp ik wel dat je nog niet klaar ben.
Die zend amateur waar je dit vandaan heb, begint z'n naam met een F?
Daar heb ik ook iets van gezien. Die was denk ik de pionier hier in NL ermee. Maar die heeft niet zoveel bling bling erbij.
Natuurlijk blijft er overal wat aan de strijkstok hangen, maar wie denkt dat er op elektronika echte marges worden gemaakt die heeft toch al jaren lopen slapen. Het is het volume dat het moet doen.
Mark, al een mooie oplossing voor je PTA en BT? Lijkt mij veel werk, gelukkig is het jouw hobby. Als ik bedenk wat er dan allemaal nog moet gebeuren begrijp ik wel dat je nog niet klaar ben.
Daar heb ik ook iets van gezien. Die was denk ik de pionier hier in NL ermee. Maar die heeft niet zoveel bling bling erbij.
- MarcB
- BOC Bestuur

- Contacteer:
Hoeveelheid werk valt eigenlijk wel mee. Waar wel wat tijd in ging zitten was het uitdokteren waar en hoe ik m'n frontje het beste weg kon wegwerken. Inmiddels is de steun gepoedercoat en het geheel ziet er aardig gelikt uit al zeg ik het zelf. Daarnaast moet je een plug afmonteren op de verbindingskabel met de Baehr intercom unit evenals de PTT aansluiting.marcelcbrxx schreef:Als het nou alleen het verzenden was, dan viel het idd wel mee.
Helaas heb ik momenteel weinig tijd i.v.m. mijn werk. Zit veel in het buitenland dus de hobby moet tussendoor. En dan moet je binnenkort ook nog eens verplicht op vakantie, erg vervelend allemaal
Via een ons welbekende zaak op zendamateurgebied kwam ik het apparaat tegen waarna e.e.a. snel was aangeschaft. Uiteraard ben ik gaan graven op het Internet naar ervaringen van anderen maar dat is helaas behoorlijk beperkt. Degene die ik ken had hem zelf pas aangeschaft in combinatie met Bluetooth. Dit is op zich leuk maar geen succes bij hogere snelheden doordat het volume dan té laag is.
-
marcelcbrxx
- Contacteer:
- MarcB
- BOC Bestuur

- Contacteer:
- MarcB
- BOC Bestuur

- Contacteer:
- MarcB
- BOC Bestuur

- Contacteer:
Afgelopen week hebben we mogen genieten van een weekje Center Parcs en dan moet je toch iets te doen hebben. Dus, de volledige transceiver set meegenomen (uh, gesmokkeld....
) inclusief de manuals en tussen de wildwaterbaan en de bowling door, in alle rust de manual kunnen doorwerken en de set lekker kunnen uittesten.
Gelijk heb ik wat verbindingen weten te leggen met andere amateurs en dit gaat verbazingwekkend goed. Vooral als je gebruik maakt van een repeater, dit zijn landelijk opgestelde zendmasten waar je een verbinding mee kan maken om vervolgens doorgekoppeld te worden.
Via de Repeater van Hilversum die zo'n 15 km van ons vandaan was kon ik met 5Watt een perfecte verbinding krijgen. Vervolgens kwam ik in kontakt met een andere amateur die in zijn auto bij Den Bosch zat, een perfect verstaanbare verbinding
Ook via de Repeater van Lelystad, op zo'n 30km van ons vandaan, was het mogelijk om met 5Watt zendvermogen een link te leggen naar een amateur in Duiven, zo'n 70km van ons vandaan. Dit terwijl mijn antenne los op de keukentafel stond en de Repeater van Lelystad op nog geen 15meter hoogte staat met 15Watt zendvermogen. Overigens, de Repeater van Hilversum heeft maar 0.5Watt zendvermogen maar staat wel op 160 meter hoogte! Dit maakt gelijk het effect van de antenne duidelijk
Thuis aangekomen ben ik gaan kijken of het in de omgeving van Waalwijk ook mogelijk was om makkelijk in kontakt te komen met andere amateurs. Ook dit ging erg goed. Vrij snel had ik een verbinding met Boxtel op zo'n 20km afstand hemelsbreed, maar ook met Best (30km hemelsbreed) en zelfs Helmond op zo'n 50km afstand.
Kortom, de Yaesu FTM-10 werkt prima
Inmiddels is de startposting weer aangepast en heb ik mijn configuratie instellingen toegevoegd, Click
Gelijk heb ik wat verbindingen weten te leggen met andere amateurs en dit gaat verbazingwekkend goed. Vooral als je gebruik maakt van een repeater, dit zijn landelijk opgestelde zendmasten waar je een verbinding mee kan maken om vervolgens doorgekoppeld te worden.
Via de Repeater van Hilversum die zo'n 15 km van ons vandaan was kon ik met 5Watt een perfecte verbinding krijgen. Vervolgens kwam ik in kontakt met een andere amateur die in zijn auto bij Den Bosch zat, een perfect verstaanbare verbinding
Ook via de Repeater van Lelystad, op zo'n 30km van ons vandaan, was het mogelijk om met 5Watt zendvermogen een link te leggen naar een amateur in Duiven, zo'n 70km van ons vandaan. Dit terwijl mijn antenne los op de keukentafel stond en de Repeater van Lelystad op nog geen 15meter hoogte staat met 15Watt zendvermogen. Overigens, de Repeater van Hilversum heeft maar 0.5Watt zendvermogen maar staat wel op 160 meter hoogte! Dit maakt gelijk het effect van de antenne duidelijk
Thuis aangekomen ben ik gaan kijken of het in de omgeving van Waalwijk ook mogelijk was om makkelijk in kontakt te komen met andere amateurs. Ook dit ging erg goed. Vrij snel had ik een verbinding met Boxtel op zo'n 20km afstand hemelsbreed, maar ook met Best (30km hemelsbreed) en zelfs Helmond op zo'n 50km afstand.
Kortom, de Yaesu FTM-10 werkt prima
Inmiddels is de startposting weer aangepast en heb ik mijn configuratie instellingen toegevoegd, Click
-
RK
- Contacteer:
-
Hertog Jan