K&N luchtfilter

Hier kan je al je technische vragen en advies kwijt.
Vincent
Contacteer:

Bericht door Vincent » za mar 29, 2008 6:14 pm

Ik heb een nieuwe afspraak gemaakt met ten kate motoren voor de afstelling. Ze zeiden al dat op de testbank een motor perfect afgesteld kan staan maar op straat totaal niet lekker loopt. Dus binnenkort horen jullie van mij weer.

Afz Vincent
Doodgaan is wel het laatste wat ik doe.

Motorpsycho
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » za mar 29, 2008 6:27 pm

Kijk das nog eens goed nieuws. Het lijkt me sterk dat het nu niet goed gaat komen. Veel plezier :D
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Ankertje
Contacteer:

Bericht door Ankertje » za mar 29, 2008 6:32 pm

Vincent schreef:Ik heb een nieuwe afspraak gemaakt met ten kate motoren voor de afstelling. Ze zeiden al dat op de testbank een motor perfect afgesteld kan staan maar op straat totaal niet lekker loopt. Dus binnenkort horen jullie van mij weer.

Afz Vincent
Dat wa bij onze MP eerst ook het geval. De naalden zijn toen wat hoger gezet en wel met een zeer acceptabel resultaat. :lol: :lol:

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Polleke
Contacteer:

Bericht door Polleke » zo mar 30, 2008 12:23 pm

Frank Switser schreef:Voor een gebruikte Powercommander, een nieuw K&N luchtfilter, en een paar Dynoruns zal je ongeveer 300 Euro verder zijn. Alles nieuw is ca. 100 Euro duurder.
Je krijgt een makkelijker rijdende motor, met meer vermogen, en vaak ook een gunstiger brandstofverbruik.
Ik ben van 1:15 naar 1:18 gegaan, met een forse vermogens- en koppelwinst.
Ik dacht dat voor injectiesystemen deze de branstof/lucht mengsel zelf aanpast. Aldus dat vertelde Frank mij toen ik bij hem een K&N luchtfilter kocht???

newborn
Contacteer:

Bericht door newborn » zo mar 30, 2008 12:32 pm

Er is nog een topic, door mij destijds gestart, onder dezelfde naam. Gebruik de zoekfunctie.

Daarin lees je meerdere bevestigingen dat K&N luchtfilter prima in een standaard injectie Bird geplaatst kan worden zonder verdere aanpassingen.

Ik begrijp dat jij het filter wel al hebt, maar nog niet geplaatst?

Anders ben ik natuurlijk wel benieuwd naar jouw ervaring?
Leven en laten leven ...

Polleke
Contacteer:

Bericht door Polleke » zo mar 30, 2008 3:29 pm

newborn schreef:Er is nog een topic, door mij destijds gestart, onder dezelfde naam. Gebruik de zoekfunctie.

Daarin lees je meerdere bevestigingen dat K&N luchtfilter prima in een standaard injectie Bird geplaatst kan worden zonder verdere aanpassingen.

Ik begrijp dat jij het filter wel al hebt, maar nog niet geplaatst?

Anders ben ik natuurlijk wel benieuwd naar jouw ervaring?
Ik heb hem vorig jaar al geplaatst en mijnervaringen zijn goed. Rijdt prima in ieder toergebied, maar ik moet ook zeggen dat die dat met het origineel filter ook al deed, geen verschil in verbruik verder. Wil je het verschil echt weten zul je er instrumenten eraan moeten hangen die exact meten denk ik. Wel handig dat je het filter schoon kun maken natuurlijk. Dus wat mij betreft een aanbeveling

Frank Switser

Bericht door Frank Switser » zo mar 30, 2008 5:29 pm

Polleke schreef:
Frank Switser schreef:Voor een gebruikte Powercommander, een nieuw K&N luchtfilter, en een paar Dynoruns zal je ongeveer 300 Euro verder zijn. Alles nieuw is ca. 100 Euro duurder.
Je krijgt een makkelijker rijdende motor, met meer vermogen, en vaak ook een gunstiger brandstofverbruik.
Ik ben van 1:15 naar 1:18 gegaan, met een forse vermogens- en koppelwinst.
Ik dacht dat voor injectiesystemen deze de branstof/lucht mengsel zelf aanpast. Aldus dat vertelde Frank mij toen ik bij hem een K&N luchtfilter kocht???
Klopt, maar zodra je ook andere uitlaten plaatst, is het aanbevelenswaardig om een Powercommander te nemen. Je kan dan veel beter afstellen dan de standaard afstelling......

xx men
Contacteer:

k&n en uitlaten

Bericht door xx men » za apr 05, 2008 12:23 pm

Ik heb dus een 2003 bird met onlangs een k&n filter en laser deeptone uitlaten. Jullie spreken van een powercommander welke ik dus niet heb. Naar mijn mening rijdt mijn bb echt fantastisch goed en zou ik het dus zo willen laten. Mijn verbruik en dergelijke is allemaal dik in orde dus hoop ik dat ik me nu verder geen zorgen moet maken.Zo weer een aanpassing kost toch direkt weer wat centen en voor de power moet ik het naar mijn insziens niet meer doen. :gun: Als ik m nu niet kapotrij zo is het voor mij dik in orde. :lampie:
4 wheels move the body- 2 wheels move the soul !!!!

Hans
Contacteer:

Bericht door Hans » za apr 05, 2008 1:42 pm

Dat dacht ik ook......................tot ik een PC monteerde. Het hoeft niet harder, het gaat denk ik ook niet harder :roll: , maar wel veeeeel soepeler. Dat rijdt gewoon lekkerder. Het vedrschil merk je pas als je het probeert.

Ik was ook was sceptisch, kan het je, uit ervaring, warm aanbevelen.

Hans

Blacky
Contacteer:

powercommander

Bericht door Blacky » zo apr 13, 2008 3:54 pm

Een paar vraagjes hierover. ik heb een BB van 2000.
-Welke power commander moet hier nu in en weet jij wat zo,n ding kost?
-Moet ik na het monteren de zaak opnieuw laten afstellen, en is dat een kostbare zaak?
-Verloopt die afstelling na een tijdje, en zo ja kan dat kwaad?
Alvast bedankt.
blacky

Frank Switser

Re: powercommander

Bericht door Frank Switser » zo apr 13, 2008 6:12 pm

Blacky schreef:Een paar vraagjes hierover. ik heb een BB van 2000.
-Welke power commander moet hier nu in en weet jij wat zo,n ding kost?
-Moet ik na het monteren de zaak opnieuw laten afstellen, en is dat een kostbare zaak?
-Verloopt die afstelling na een tijdje, en zo ja kan dat kwaad?
Alvast bedankt.
blacky
- Een PC II of een PC III USB (voor het 1999 of 2000 model!).
Nieuw is de listprijs 375 Euro. Ik verkoop ze voor veel minder (PCII is nieuw niet meer leverbaar, ik heb nog wel een gebruikte).

- Moet niet, is wel beter. Elke motor is anders, en alleen een goede standaardsetting in de PC geeft een redelijk resultaat. Afstellen geeft nog eens een behoorlijke verbetering. Ook ben je afhankelijk van de omstandigheden waarin de door jouw geladen setting heeft plaatsgevonden. Temperatuur, luchtdruk en benzinekwaliteit kunnen heel anders zijn dan onze omstandigheden.

- De afstelling verloopt niet, maar jouw motor verslijt wel. Het is dus voor een optimaal resultaat wenselijk de testruns elke paar jaar eens te herhalen.....

Plaats reactie