K&N luchtfilter
-
hg
- Contacteer:
K&N luchtfilter
Hallo,
Graag wil ik weten wie ervaring heeft met een K&N luchtfilter zonder Dyno kitje.
Ik denk erover om een K&N luchtfilter te plaatsen zonder (nu nog) verdere veranderingen. Mijn bird is verder geheel orgineel uit 1999 (injectie dus)
Weet iemand of er echt een verschil is met het orginele filter, wat het ongeveer kost en of er verdere aanpassingen nodig zijn?
Alvast bedankt voor de reacties!
Erwin
Graag wil ik weten wie ervaring heeft met een K&N luchtfilter zonder Dyno kitje.
Ik denk erover om een K&N luchtfilter te plaatsen zonder (nu nog) verdere veranderingen. Mijn bird is verder geheel orgineel uit 1999 (injectie dus)
Weet iemand of er echt een verschil is met het orginele filter, wat het ongeveer kost en of er verdere aanpassingen nodig zijn?
Alvast bedankt voor de reacties!
Erwin
-
Motorpsycho
- Contacteer:
Met een orginele Injectie Bird kan je een K&N filter plaatsen zonder problemen. Met een carb Bird niet. Maar merkbaarverschil verwacht ik niet. Pas als je andere uitlaten / powercommander / afstelling op een testbank laat doen, zal je verschil merken
Suc6
Suc6
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer
Blackbird onderdelen KLIK hier
-
MMZ
- Contacteer:
-
Motorpsycho
- Contacteer:
Eerder heeeeeeeeeeel misschien 
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer
-
Frank Switser
-
Droopy
- Contacteer:
Die snap ik niet???het heeft toch met de lucht aanvooer te maken? misschien een stukkie uitleg waarom niet op een carb zonder problemen en wel op een injectie?Motorpsycho schreef:Met een orginele Injectie Bird kan je een K&N filter plaatsen zonder problemen. Met een carb Bird niet. Maar merkbaarverschil verwacht ik niet. Pas als je andere uitlaten / powercommander / afstelling op een testbank laat doen, zal je verschil merken![]()
Suc6
Gewoon een technische vraag?
Greetz
Droopy 
-
Motorpsycho
- Contacteer:
Ik zat er op te wachten 
Hier onder, in jip en janneke taal
Op een Injectie Bird zal de lucht massameter via de computer het injectie systeem vertellen meer brandstof in te spuiten
Op een Carburateur Bird is geen luchtmassa meter aanwezig en zijn de carburateurs af gesteld op een bepaalde waarde. Dus met een K&N luchtfilter zal je de carburateurs weer af moeten stellen. Omdat deze anders te weinig brandstof geven ten opzichte van de aangezogen lucht. Wat kan resulteren in motorschade
Op een Injectie Bird zal de lucht massameter via de computer het injectie systeem vertellen meer brandstof in te spuiten
Op een Carburateur Bird is geen luchtmassa meter aanwezig en zijn de carburateurs af gesteld op een bepaalde waarde. Dus met een K&N luchtfilter zal je de carburateurs weer af moeten stellen. Omdat deze anders te weinig brandstof geven ten opzichte van de aangezogen lucht. Wat kan resulteren in motorschade
-
Medic-XX
- Contacteer:
Motorpsycho schreef:Ik zat er op te wachten
Klopt helemaal
-
The Doctor
- Contacteer:
-
Frank Switser
Heb je dat gemeten, of is het een gevoel?The Doctor schreef:Ik vind dit dus allemaal redelijk overdreven. Een K&N op een carb met originele piepkes levert geen problemen op. Net zoals een originele luchtfilter met andere pijpies ook geen problemen oplevert. Integendeel. Andere pijpies met originele luchtfilter zijn blijkbaar beter, mijn bird loopt beter.
Behalve dat er individuele verschillen tussen de verschillende BB's zitten, is de algemene tendens van het verhaal dat je een carb.-model met andere uitlaten en K&N luchtfilter altijd moet laten afstellen door een goede professional. Daar zullen er in NL en BE bij elkaar nog geen 5 van zijn..... De verschillen kunnen heel fors zijn tussen een goede en een redelijke tuner!
-
Motorpsycho
- Contacteer:
Ik durf zelfs te stellen dat het zelfs zo is dat een Carb. Bird, met alleen een K&N filter of alleen andere uitlaten, al afgesteld moet worden.
Veel motorrijders hebben het valse gevoel dat het monteren van alleen andere uitlaten, zonder af te stellen, al vermogens winst geeft. Dit komt hoofdzakelijk door het hardere geluid wat de andere uitlaten produceren
In de praktijk is het meestal zo dat het vermogen juist afneemt, door het monteren van een ander luchtfilter of andere uitlaten, zonder een deugelijke afstelling
-
Burtonman
- Locatie: Nu nog in het bos en tegen het eind van het jaar bij mijn vriendin
Klopt , ik heb zelf het gevoel met mien akra, dat hij verlies heeft, mss niet veel maar tochMotorpsycho schreef:![]()
Ik durf zelfs te stellen dat het zelfs zo is dat een Carb. Bird, met alleen een K&N filter of alleen andere uitlaten, al afgesteld moet worden.
Veel motorrijders hebben het valse gevoel dat het monteren van alleen andere uitlaten, zonder af te stellen, al vermogens winst geeft. Dit komt hoofdzakelijk door het hardere geluid wat de andere uitlaten produceren![]()
In de praktijk is het meestal zo dat het vermogen juist afneemt, door het monteren van een ander luchtfilter of andere uitlaten, zonder een deugelijke afstelling
-
The Doctor
- Contacteer:
Op mijn vorige motor had ik een K&N gestoken met originele pijpies. Nooit problemen mee gehad. Nu heb ik andere pijpies steken en ik maak, denk ik, toch wel voldoende km per jaar om zelf aan te voelen of mijn birdje beter of slechter rijd. Hij doet het gewoon prima met zen nieuwe pijpies.
En daarbij heb ik echt geen zin om geld gaan uit te geven aan een dyno run om te weten of ie nu 1 of 2 pk meer heeft dan een andere BB. Dat geld kan ik veel beter besteden.
En daarbij heb ik echt geen zin om geld gaan uit te geven aan een dyno run om te weten of ie nu 1 of 2 pk meer heeft dan een andere BB. Dat geld kan ik veel beter besteden.
-
RK
- Contacteer:
ja om je BB over te spuiten voor die 3 krasjes!!The Doctor schreef:Op mijn vorige motor had ik een K&N gestoken met originele pijpies. Nooit problemen mee gehad. Nu heb ik andere pijpies steken en ik maak, denk ik, toch wel voldoende km per jaar om zelf aan te voelen of mijn birdje beter of slechter rijd. Hij doet het gewoon prima met zen nieuwe pijpies.
-
The Doctor
- Contacteer:
iddNAARDEKLOTEROOD schreef:ja om je BB over te spuiten voor die 3 krasjes!!The Doctor schreef:Op mijn vorige motor had ik een K&N gestoken met originele pijpies. Nooit problemen mee gehad. Nu heb ik andere pijpies steken en ik maak, denk ik, toch wel voldoende km per jaar om zelf aan te voelen of mijn birdje beter of slechter rijd. Hij doet het gewoon prima met zen nieuwe pijpies.
En daarbij heb ik echt geen zin om geld gaan uit te geven aan een dyno run om te weten of ie nu 1 of 2 pk meer heeft dan een andere BB. Dat geld kan ik veel beter besteden.![]()
-
RK
- Contacteer:
-
Motorpsycho
- Contacteer:
Of om een nieuw motorblok te kopenNAARDEKLOTEROOD schreef:ja om je BB over te spuiten voor die 3 krasjes!!The Doctor schreef:Op mijn vorige motor had ik een K&N gestoken met originele pijpies. Nooit problemen mee gehad. Nu heb ik andere pijpies steken en ik maak, denk ik, toch wel voldoende km per jaar om zelf aan te voelen of mijn birdje beter of slechter rijd. Hij doet het gewoon prima met zen nieuwe pijpies.
En daarbij heb ik echt geen zin om geld gaan uit te geven aan een dyno run om te weten of ie nu 1 of 2 pk meer heeft dan een andere BB. Dat geld kan ik veel beter besteden.![]()
Als je andere uitlaten en een K&N filter hebt gemonteerd MOET je, je BB zo wie zo af laten stellen. Omdat de verbranding dan veel te schraal is. Waardoor de kans op motorschade zeer zeker aanwezig is
Als je alleen andere uitlaten of een K&N filter monteert, is het ook beter om je Carb. BB af te laten stellen omdat ze dan gewoon beter/mooier loopt
Het gaat er in dit verhaal niet om of je 1 a 2 pk meer hebt, dan een ander. Maar of je Bird goed loopt. Helaas ben jij dus ook 1 van die rijders die denken dat hun motor beter loopt, met andere uitlaten, zonder afstelling.
Dat is simpelweg niet mogelijk. Als je de flow van in en/of uitlaat kanalen verandert zal je de brandstof / lucht verhouding aan de nieuwe seting moeten aanpassen
Welke tuner je ook vraagt, hij zal mijn verhaal bevestigen
Maar goed je moet het natuurlijk zelf weten. Het is jou Bird en alleen een goed bedoeld advies van mijn kant
-
The Doctor
- Contacteer:
Ik weet niet in hoeverre je hebt gelezen wat ik heb gepost maar ik rij met een originele luchtfilter.Motorpsycho schreef:Als je andere uitlaten en een K&N filter hebt gemonteerd MOET je, je BB zo wie zo af laten stellen. Omdat de verbranding dan veel te schraal is. Waardoor de kans op motorschade zeer zeker aanwezig isNAARDEKLOTEROOD schreef:ja om je BB over te spuiten voor die 3 krasjes!!The Doctor schreef:Op mijn vorige motor had ik een K&N gestoken met originele pijpies. Nooit problemen mee gehad. Nu heb ik andere pijpies steken en ik maak, denk ik, toch wel voldoende km per jaar om zelf aan te voelen of mijn birdje beter of slechter rijd. Hij doet het gewoon prima met zen nieuwe pijpies.
![]()
-
The Doctor
- Contacteer:
-
Ankertje
- Contacteer:
-
The Doctor
- Contacteer:
-
The Doctor