K&N luchtfilter

Hier kan je al je technische vragen en advies kwijt.
hg
Contacteer:

K&N luchtfilter

Bericht door hg » vr mei 23, 2008 12:49 pm

Hallo,

Graag wil ik weten wie ervaring heeft met een K&N luchtfilter zonder Dyno kitje.

Ik denk erover om een K&N luchtfilter te plaatsen zonder (nu nog) verdere veranderingen. Mijn bird is verder geheel orgineel uit 1999 (injectie dus)

Weet iemand of er echt een verschil is met het orginele filter, wat het ongeveer kost en of er verdere aanpassingen nodig zijn?

Alvast bedankt voor de reacties!

Erwin

Motorpsycho
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » vr mei 23, 2008 12:58 pm

Met een orginele Injectie Bird kan je een K&N filter plaatsen zonder problemen. Met een carb Bird niet. Maar merkbaarverschil verwacht ik niet. Pas als je andere uitlaten / powercommander / afstelling op een testbank laat doen, zal je verschil merken :wink:

Suc6 :w:
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

MMZ
Contacteer:

Bericht door MMZ » vr mei 23, 2008 4:09 pm

Misschien iets gunstiger verbruik

Motorpsycho
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » vr mei 23, 2008 7:39 pm

Eerder heeeeeeeeeeel misschien :wink:
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:

Frank Switser

Bericht door Frank Switser » za mei 24, 2008 8:39 am

Hij gaat ook iets anders klinken, en pakt onderin iets sneller op.

VROAM

Bericht door VROAM » za mei 24, 2008 8:44 am

Frank Switser schreef:Hij gaat ook iets anders klinken
Nu klinkt de BB als vroem en het wordt VROAM :!:
Veiliger onderweg met VROAM.

Droopy
Contacteer:

Bericht door Droopy » za mei 24, 2008 11:07 am

Motorpsycho schreef:Met een orginele Injectie Bird kan je een K&N filter plaatsen zonder problemen. Met een carb Bird niet. Maar merkbaarverschil verwacht ik niet. Pas als je andere uitlaten / powercommander / afstelling op een testbank laat doen, zal je verschil merken :wink:

Suc6 :w:
Die snap ik niet???het heeft toch met de lucht aanvooer te maken? misschien een stukkie uitleg waarom niet op een carb zonder problemen en wel op een injectie?
Gewoon een technische vraag? :oops:
Greetz

:xx Droopy :xx

Motorpsycho
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » za mei 24, 2008 11:23 am

Ik zat er op te wachten :D

Hier onder, in jip en janneke taal :D

Op een Injectie Bird zal de lucht massameter via de computer het injectie systeem vertellen meer brandstof in te spuiten :wink:

Op een Carburateur Bird is geen luchtmassa meter aanwezig en zijn de carburateurs af gesteld op een bepaalde waarde. Dus met een K&N luchtfilter zal je de carburateurs weer af moeten stellen. Omdat deze anders te weinig brandstof geven ten opzichte van de aangezogen lucht. Wat kan resulteren in motorschade :wink:

Medic-XX
Contacteer:

Bericht door Medic-XX » za mei 24, 2008 4:17 pm

Motorpsycho schreef:Ik zat er op te wachten :D

Hier onder, in jip en janneke taal :D

Op een Injectie Bird zal de lucht massameter via de computer het injectie systeem vertellen meer brandstof in te spuiten :wink:

Op een Carburateur Bird is geen luchtmassa meter aanwezig en zijn de carburateurs af gesteld op een bepaalde waarde. Dus met een K&N luchtfilter zal je de carburateurs weer af moeten stellen. Omdat deze anders te weinig brandstof geven ten opzichte van de aangezogen lucht. Wat kan resulteren in motorschade :wink:

Klopt helemaal 8)

The Doctor
Contacteer:

Bericht door The Doctor » za mei 24, 2008 4:56 pm

Ik vind dit dus allemaal redelijk overdreven. Een K&N op een carb met originele piepkes levert geen problemen op. Net zoals een originele luchtfilter met andere pijpies ook geen problemen oplevert. Integendeel. Andere pijpies met originele luchtfilter zijn blijkbaar beter, mijn bird loopt beter. :wink:

Frank Switser

Bericht door Frank Switser » zo mei 25, 2008 9:03 am

The Doctor schreef:Ik vind dit dus allemaal redelijk overdreven. Een K&N op een carb met originele piepkes levert geen problemen op. Net zoals een originele luchtfilter met andere pijpies ook geen problemen oplevert. Integendeel. Andere pijpies met originele luchtfilter zijn blijkbaar beter, mijn bird loopt beter. :wink:
Heb je dat gemeten, of is het een gevoel?
Behalve dat er individuele verschillen tussen de verschillende BB's zitten, is de algemene tendens van het verhaal dat je een carb.-model met andere uitlaten en K&N luchtfilter altijd moet laten afstellen door een goede professional. Daar zullen er in NL en BE bij elkaar nog geen 5 van zijn..... De verschillen kunnen heel fors zijn tussen een goede en een redelijke tuner!

Motorpsycho
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » zo mei 25, 2008 9:41 am

:^

Ik durf zelfs te stellen dat het zelfs zo is dat een Carb. Bird, met alleen een K&N filter of alleen andere uitlaten, al afgesteld moet worden.

Veel motorrijders hebben het valse gevoel dat het monteren van alleen andere uitlaten, zonder af te stellen, al vermogens winst geeft. Dit komt hoofdzakelijk door het hardere geluid wat de andere uitlaten produceren :wink:

In de praktijk is het meestal zo dat het vermogen juist afneemt, door het monteren van een ander luchtfilter of andere uitlaten, zonder een deugelijke afstelling :D

Burtonman
Locatie: Nu nog in het bos en tegen het eind van het jaar bij mijn vriendin

Bericht door Burtonman » zo mei 25, 2008 10:04 am

Motorpsycho schreef::^

Ik durf zelfs te stellen dat het zelfs zo is dat een Carb. Bird, met alleen een K&N filter of alleen andere uitlaten, al afgesteld moet worden.

Veel motorrijders hebben het valse gevoel dat het monteren van alleen andere uitlaten, zonder af te stellen, al vermogens winst geeft. Dit komt hoofdzakelijk door het hardere geluid wat de andere uitlaten produceren :wink:

In de praktijk is het meestal zo dat het vermogen juist afneemt, door het monteren van een ander luchtfilter of andere uitlaten, zonder een deugelijke afstelling :D
Klopt , ik heb zelf het gevoel met mien akra, dat hij verlies heeft, mss niet veel maar toch :-x

The Doctor
Contacteer:

Bericht door The Doctor » zo mei 25, 2008 7:35 pm

Op mijn vorige motor had ik een K&N gestoken met originele pijpies. Nooit problemen mee gehad. Nu heb ik andere pijpies steken en ik maak, denk ik, toch wel voldoende km per jaar om zelf aan te voelen of mijn birdje beter of slechter rijd. Hij doet het gewoon prima met zen nieuwe pijpies.
En daarbij heb ik echt geen zin om geld gaan uit te geven aan een dyno run om te weten of ie nu 1 of 2 pk meer heeft dan een andere BB. Dat geld kan ik veel beter besteden.

RK
Contacteer:

Bericht door RK » zo mei 25, 2008 7:38 pm

The Doctor schreef:Op mijn vorige motor had ik een K&N gestoken met originele pijpies. Nooit problemen mee gehad. Nu heb ik andere pijpies steken en ik maak, denk ik, toch wel voldoende km per jaar om zelf aan te voelen of mijn birdje beter of slechter rijd. Hij doet het gewoon prima met zen nieuwe pijpies.
En daarbij heb ik echt geen zin om geld gaan uit te geven aan een dyno run om te weten of ie nu 1 of 2 pk meer heeft dan een andere BB. Dat geld kan ik veel beter besteden.
ja om je BB over te spuiten voor die 3 krasjes!! :lol: :lol:

The Doctor
Contacteer:

Bericht door The Doctor » zo mei 25, 2008 7:43 pm

NAARDEKLOTEROOD schreef:
The Doctor schreef:Op mijn vorige motor had ik een K&N gestoken met originele pijpies. Nooit problemen mee gehad. Nu heb ik andere pijpies steken en ik maak, denk ik, toch wel voldoende km per jaar om zelf aan te voelen of mijn birdje beter of slechter rijd. Hij doet het gewoon prima met zen nieuwe pijpies.
idd

RK
Contacteer:

Bericht door RK » zo mei 25, 2008 7:50 pm

ben je al uit over de kleur?.........

Motorpsycho
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » zo mei 25, 2008 7:54 pm

NAARDEKLOTEROOD schreef:
Of om een nieuw motorblok te kopen :wink:

Als je andere uitlaten en een K&N filter hebt gemonteerd MOET je, je BB zo wie zo af laten stellen. Omdat de verbranding dan veel te schraal is. Waardoor de kans op motorschade zeer zeker aanwezig is :!:

Als je alleen andere uitlaten of een K&N filter monteert, is het ook beter om je Carb. BB af te laten stellen omdat ze dan gewoon beter/mooier loopt :wink:

Het gaat er in dit verhaal niet om of je 1 a 2 pk meer hebt, dan een ander. Maar of je Bird goed loopt. Helaas ben jij dus ook 1 van die rijders die denken dat hun motor beter loopt, met andere uitlaten, zonder afstelling.

Dat is simpelweg niet mogelijk. Als je de flow van in en/of uitlaat kanalen verandert zal je de brandstof / lucht verhouding aan de nieuwe seting moeten aanpassen :wink:
Welke tuner je ook vraagt, hij zal mijn verhaal bevestigen :wink:

Maar goed je moet het natuurlijk zelf weten. Het is jou Bird en alleen een goed bedoeld advies van mijn kant :D

The Doctor
Contacteer:

Bericht door The Doctor » zo mei 25, 2008 8:31 pm

Motorpsycho schreef:
NAARDEKLOTEROOD schreef:
Als je andere uitlaten en een K&N filter hebt gemonteerd MOET je, je BB zo wie zo af laten stellen. Omdat de verbranding dan veel te schraal is. Waardoor de kans op motorschade zeer zeker aanwezig is :!:
Ik weet niet in hoeverre je hebt gelezen wat ik heb gepost maar ik rij met een originele luchtfilter.

The Doctor
Contacteer:

Bericht door The Doctor » zo mei 25, 2008 8:31 pm

NAARDEKLOTEROOD schreef:ben je al uit over de kleur?.........
:y :y

Ankertje
Contacteer:

Bericht door Ankertje » zo mei 25, 2008 8:37 pm

Groen...... :?:

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

The Doctor
Contacteer:

Bericht door The Doctor » zo mei 25, 2008 8:40 pm

FilaMenT schreef:Groen...... :?:

:idea:
bijna juist :lol:

The Doctor
Contacteer:

Bericht door The Doctor » zo mei 25, 2008 8:40 pm

En das geen zever, ik heb britisch racing green ook overwogen als mogelijke kleur.

Dirko
Contacteer:

Bericht door Dirko » zo mei 25, 2008 9:21 pm

Ik denk ook dat ik het weet , maar alleen weet ik de kleurcode nog niet :lol: :cry:
Een Wheely overkomt je!!!!!............ Toch

Het kan altijd harder!!

MXXL
Contacteer:

Bericht door MXXL » zo mei 25, 2008 9:53 pm

The Doctor schreef:En das geen zever, ik heb britisch racing green ook overwogen als mogelijke kleur.
Als je de echte britisch racing green neemt en al het alluminium mooi polijst denk ik dat dat heel erg mooi is
Mijn grote trots: Anne Janine Lit
Mijn kleine trots: Inge Erika Lit

MXXL

Plaats reactie