Help,..mijn vriendin zit niet lekker achterop!!

Laat hier je modificatie's zien en/of beschrijf ze.
Japiejo5

Help,..mijn vriendin zit niet lekker achterop!!

Bericht door Japiejo5 » wo jul 26, 2006 8:52 pm

Vorige week mijn Blackbird gekocht,...met in het achterhoofd,..dan zit mijn vriendin ook lekkerder achterop,..voor de wat langere ritten. Had hiervoor een Fireblade,...dat zit extremer natuurlijk.

Zo blij als een kind met mijn motor,..rijdt perfect!
Hier aangemeldt,...hoor nu ook een beetje bij de club :lol:

Wat wil nu het geval,....gisteren 150km gereden,,..70heen,...80terug.

Nu klaagt mijn vriendin dat ze niet lekker acherop zit,..de voetsteunen zittten te hoog waardoor de hoek van haar knieen/benen niet ideaal is.
Ze krijgt kramp ed.

Wat nu??

Voetsteunen verlagen kan niet zomaar ivm de dempers.
Misschien via een L-Beugel ofzo.

Iemand hier ervaring mee? Weet ff niet wat ik moet nu!!
Moet er niet aan denken dat ik de motor alweer weg zou moeten doen omdat anders mijn vriendin niet meer mee wil!!

:shock: :shock: :shock:
Het is ten strengste verboden met de peddels op de eenden te slaan.

Burrito
Contacteer:

Bericht door Burrito » wo jul 26, 2006 8:55 pm

pfff lastig... misschien een bagster zadel kopen en de achterkant iets ophogen?

ReeF
Contacteer:

Bericht door ReeF » wo jul 26, 2006 9:00 pm

Met een Bagster of een Corbin zadel zit je vriendin zeker al wat hoger, dus beter met haar knieen. Volgens mijn vriendin scheelt dat zeker 4-5 cm !

Wel raar deze klachten aangezien de Bird zelfs in originele staat algemeen wordt beoordeeld als bijzonder goed voor een duo, helemaal als ze een Blade gewent is :shock:
Proud member of the Adventure Chaptor

Japiejo5

Bericht door Japiejo5 » wo jul 26, 2006 9:01 pm

Burrito schreef:pfff lastig... misschien een bagster zadel kopen en de achterkant iets ophogen?
Wat voor zadel?
Zegt me eerlijk gezegd niets!

Ophogen,..bedoel je daarmee zo'n kitje?
Dat heb ik nu eigenlijk liever niet daar het gewicht dan weer meer op mijn polsen komt te liggen. Heb ik oa. mijn fireblade voor weggedaan!

Japiejo5

Bericht door Japiejo5 » wo jul 26, 2006 9:02 pm

ReefeR schreef:Met een Bagster of een Corbin zadel zit je vriendin zeker al wat hoger, dus beter met haar knieen. Volgens mijn vriendin scheelt dat zeker 4-5 cm !

Wel raar deze klachten aangezien de Bird zelfs in originele staat algemeen wordt beoordeeld als bijzonder goed voor een duo, helemaal als ze een Blade gewent is :shock:
Hmm, dat zou al een eind schelen gok ik! Kost dat ongeveer?
Zijn die er 2e hands,...kan ik dat proberen bij de dealer ofzo!?

Ja die beoordelingen heb ik dus ook gelezen,....en daar oa. de BB op uitgezocht! :roll:

ReeF
Contacteer:

Bericht door ReeF » wo jul 26, 2006 9:03 pm

Achterkant ophogen gaat nie helpen omdat de steppies ook mee omhoog gaan :wink:

ReeF
Contacteer:

Bericht door ReeF » wo jul 26, 2006 9:05 pm

Japiejo5 schreef:
Hmm, dat zou al een eind schelen gok ik! Kost dat ongeveer?
Zijn die er 2e hands,...kan ik dat proberen bij de dealer ofzo!?

Ja die beoordelingen heb ik dus ook gelezen,....en daar oa. de BB op uitgezocht! :roll:
Bagsters worden verkocht door Frank Switser hier op het forum of via zijn winkel http://www.afsmotorparts.nl/

Corbin 2e hands is mij gelukt, maar dat is een uitzondering, die dingen zijn nogal populair, kostten nieuw +/- 550 Euri, de Bagsters zijn aanzienlijk goedkoper !

Frank Switser

Bericht door Frank Switser » wo jul 26, 2006 9:29 pm

Ik heb momenteel een tweedehands Corbin, maar daar is een optie op genomen door (naar ik meen) RiRoj (moet ik even nazoeken).

Het Bagster zadel is inderdaad op maat te leveren. Iets omhoog moet dus kunnen, maar als zij vrij lang is, zal ze fors boven je uit torenen.....

De duo-steunen moeten met wat knutselwerk ook wel wat naar voren te brengen zijn. Dat is ook nog een optie........

Ankertje
Contacteer:

Bericht door Ankertje » wo jul 26, 2006 9:33 pm

Andere vriendin proberen wil ook wel eens helpen. :wink:

Heeft ze al een steuntje in de rug bv van een topkoffer oid?

Helpt vaak enorm veel.

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

caradoc
Contacteer:

Bericht door caradoc » wo jul 26, 2006 9:47 pm

Hai Birdies:

Ik heb een Corbinzadel, als je wilt kun je deze wel een keer proberen. Als je wat wilt regelen, stuur maar een pm-tje......

Mijn vrouw wil niet anders meer als een corbinzadel, maar er zijn ook andere dames die niet goed op een corbinzadel kunnen zitten, dit ivm met de derriëre........

Xieje Wim

Faster
Contacteer:

Bericht door Faster » wo jul 26, 2006 10:37 pm

Hoor daar anders weinig mensen over klagen. :?

Dan moet ze anders zelf haar rijbewijs halen, kan ze zelf rijden. :wink: :lol: :lol: :lol:

martin
Contacteer:

Re: Help,..mijn vriendin zit niet lekker achterop!!

Bericht door martin » wo jul 26, 2006 11:21 pm

Japiejo5 schreef: Moet er niet aan denken dat ik de motor alweer weg zou moeten doen omdat anders mijn vriendin niet meer mee wil!!

:shock: :shock: :shock:
Ik zou noooooooit men BB weg doen ,dan maar eh :oops:

RRon
Contacteer:

Bericht door RRon » do jul 27, 2006 4:05 am

faster schreef:Hoor daar anders weinig mensen over klagen. :?

Dan moet ze anders zelf haar rijbewijs halen, kan ze zelf rijden. :wink: :lol: :lol: :lol:
Heeft mijn vrouw ook gedaan en vervolgens een Thunderace aangeschaft! Kweet zeker dat ieder zadel goedkoper is als deze oplossing! :wink:
Ben echter wel blij want samen rijden met beide een eigen motor is eeeeeeeeeeeeeeeeeeeerg leuk! :] :]
[http://www.marktplaats.nl/a/motoren/acc ... -huur.html]*****Stabiele motoraanhanger te huur voor 1 of 2 motoren!*****[/url]

BenXXBird
Contacteer:

Bericht door BenXXBird » do jul 27, 2006 8:48 am

en uh......

je vriendin verbouwen, mischien ook een optie ?

:D
Speed is my need

Japiejo5

Bericht door Japiejo5 » do jul 27, 2006 9:51 am

faster schreef:Hoor daar anders weinig mensen over klagen. :?

ja ik ook dus niet,...maar IK heb het nu wel! Baal er best wel van!

Ze is nu bezig om haar rijbewijs te halen,..maar dat zal nog wel 3 maanden duren voor dat daar echt een papiertje in huis komt,...tot die tijd zou ik haar wel graag af en toe mee achterop willen nemen.

Ik zat zelf te denken aan iets van een L-Beugel ofzo, .waardoor de stepjes iets lager en meer naar voren komen te zitten.

Wie is er goed met metaal :?:

Japiejo5

Bericht door Japiejo5 » do jul 27, 2006 9:56 am

Frank Switser schreef:Ik heb momenteel een tweedehands Corbin, maar daar is een optie op genomen door (naar ik meen) RiRoj (moet ik even nazoeken).

Het Bagster zadel is inderdaad op maat te leveren. Iets omhoog moet dus kunnen, maar als zij vrij lang is, zal ze fors boven je uit torenen.....

De duo-steunen moeten met wat knutselwerk ook wel wat naar voren te brengen zijn. Dat is ook nog een optie........
Ze is helemaal niet lang,..1.65m
Dus,..ligt een beetje aan de prijs van zo'n bagster,..anders denk ik dat een Duo-Steun Beugeltje de beste optie gaat worden!

Japiejo5

Bericht door Japiejo5 » do jul 27, 2006 9:57 am

BenXXBird schreef:en uh......

je vriendin verbouwen, mischien ook een optie ?

:D
liever niet :lol: Ben er zeer tevreden over namelijk!

Ik zal het haar eens voorstellen :P :P

Frank Switser

Bericht door Frank Switser » do jul 27, 2006 10:24 am

Japiejo5 schreef: Dus,..ligt een beetje aan de prijs van zo'n bagster,..anders denk ik dat een Duo-Steun Beugeltje de beste optie gaat worden!
Een Bagster zadel kost in standaard-uitvoering € 246,--
en met maataanpassingen € 282,--
De meerprijs voor gelpads voor bestuurder en duo is € 80,--
Te bestellen via AFS Motorparts.
Kijk op: http://www.bagster.com/en/ en dan rechtsboven het zadel aanklikken (pop-up blocker uitschakelen!)

PatrickP
Contacteer:

Bericht door PatrickP » do jul 27, 2006 1:50 pm

Ik kan je troosten japie, mijn vriendin zegt exact hetzelfde. ze 1.70 met 70 kg dus een normaal postuur. niet heel lang dus.....
Het gaat haar voornamelijk op de hoek van de knie. een nieuw zadel is geweldig maar is weer een paar honderd......(alsof het op mijn rug groeit :? ) ik ben er voor aan het sparen samen met een dynokit.
op vorige motor had ze het ook maar kon ik steunverlagers kopen....ik heb ze voor de bird nog niet gezien.....
ze rijd nu maar af en toe mee....als ik maar onder de 150 km blijf..... :cry:

ach ik ziet het zo.....kan ik snel weg zonder dat ik bang hoef te zijn dat ze eraf valt.

:wink:

Japiejo5

Bericht door Japiejo5 » do jul 27, 2006 2:46 pm

PatrickP schreef:Ik kan je troosten japie, mijn vriendin zegt exact hetzelfde. ze 1.70 met 70 kg dus een normaal postuur. niet heel lang dus.....
Het gaat haar voornamelijk op de hoek van de knie. een nieuw zadel is geweldig maar is weer een paar honderd......(alsof het op mijn rug groeit :? ) ik ben er voor aan het sparen samen met een dynokit.
op vorige motor had ze het ook maar kon ik steunverlagers kopen....ik heb ze voor de bird nog niet gezien.....

ach ik ziet het zo.....kan ik snel weg zonder dat ik bang hoef te zijn dat ze eraf valt.

Wat toevallig dat jij dat ook hebt met jou vriendin,....ik heb net een PM gehad van Caracoc dat ik tijdelijk zijn Corbin zadel mag lenen,...om te proberen of dat een oplossing is,....als het werkt laat ik het zo snel mogelijk weten,..er blijken dus meer mensen met die probleem te zitten!!

Syllie Thing
Contacteer:

Bericht door Syllie Thing » do jul 27, 2006 3:26 pm

Japiejo5 schreef:
PatrickP schreef:Ik kan je troosten japie, mijn vriendin zegt exact hetzelfde. ze 1.70 met 70 kg dus een normaal postuur. niet heel lang dus.....

Wat toevallig dat jij dat ook hebt met jou vriendin,....ik heb net een PM gehad van Caracoc dat ik tijdelijk zijn Corbin zadel mag lenen,...om te proberen of dat een oplossing is,....als het werkt laat ik het zo snel mogelijk weten,..er blijken dus meer mensen met die probleem te zitten!!
Ik ben net als jullie vriendinnen een duo-tje. Ben 1.58 m lang en heb net als zij last van mijn knieen. Dit heeft niet alleen met de hoek van de knieen te maken, maar ook met het klemmen van de benen tegen de bestuurder. Ik krijg zelf na verloop van tijd hele pijnlijke benen en voeten, alsof ze afgekneld worden. Met een gewoon zadel zit een duo erg los en moet veel met knieen meewerken. Ook wij hebben het Corbin-zadel van caradoc mogen lenen en dat is ideaal. Je zit meer klemvast, scheelt bij remmen, bochten, gas geven enz. Ik heb met zo'n zadel meer feeling met de motor, beweeg beter mee en hoef niet te corrigeren met zitten na het remmen. Tevens maken wij gebruik van een topkoffer. Dit geeft ook een veilig gevoel bij het snel wegrijden. Ik leun er niet tegen aan maar het idee dat hij er zit is al zeer prettig.
Wij gaan ook een Corbin kopen.

Suc6,

ST

Turbo-tje
Contacteer:

Bericht door Turbo-tje » do jul 27, 2006 4:53 pm

PatrickP...je hebt een PM als het goed is...
Oog om oog...TAND door de lip!

Raptor
Contacteer:

Bericht door Raptor » do jul 27, 2006 5:07 pm

Mijn duo heeft dat ook. Ze is 1.98 en 200 kilo... :P

Voor een goedkoop goed op maat gemaakt zadel ga je gewoon naar de betere lederzaken, leervakmanzaken...nou ja, je begrijpt het wel. Daar is het aanzienlijk goedkoper dan bagster/ corbin. Dus als het bevalt zou ik hem (als het een financiele kwestie is) gewoon " namaken" .... :D :D :D :D
Een turbo is onmisbaar... AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Ankertje
Contacteer:

Bericht door Ankertje » do jul 27, 2006 5:34 pm

Geef eens wat adresjes.
Dat zijn gasten die ook een zadel lager, smaller kunnen maken enz. Daar is nogal eens vraag naar.

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

The Doctor
Contacteer:

Bericht door The Doctor » do jul 27, 2006 5:38 pm

Hier hebben we een ander probleempje. Na de aanschaf van een topkoffer heeft het vrouwtje veel minder last van haar rug maar nu heeft ze ineens last van haar achterwerk. Iemand een oplossing die me geen 300€ kost.

Plaats reactie