Hoe herken je een injectie?
-
Ankertje
- Contacteer:
Re: Hoe herken je een injectie?
Als je een discussie moet voeren of een Carb of Injectie sneller is moet je toch maar eens hoognodig gaan sleutelen aan je rijkwaliteiten. Dit is geneuzel.

De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....
Kayak.
Kayak.
-
Burtonman
- Locatie: Nu nog in het bos en tegen het eind van het jaar bij mijn vriendin
- stanley
- Contacteer:
FilaMenT schreef:Als je een discussie moet voeren of een Carb of Injectie sneller is moet je toch maar eens hoognodig gaan sleutelen aan je rijkwaliteiten. Dit is geneuzel.
![]()
![]()
stanley / BOC Bestuur / Technische zaken
-
Ankertje
- Contacteer:
Ik heb gewacht op een nieuwe pagina

Kayak.
Kayak.
-
Motorpsycho
- Contacteer:
stanley schreef:FilaMenT schreef:Als je een discussie moet voeren of een Carb of Injectie sneller is moet je toch maar eens hoognodig gaan sleutelen aan je rijkwaliteiten. Dit is geneuzel.
![]()
![]()
ik dacht al waar blijft je
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer
Blackbird onderdelen KLIK hier
Blackbird onderdelen KLIK hier
-
Burtonman
- Locatie: Nu nog in het bos en tegen het eind van het jaar bij mijn vriendin
-
Ikke?
- Contacteer:
Mij gaat het meer om het verbruik. Ik heb de illusie van mezelf dat ik vrij zuinig rijd, maar ik kreeg hem toch echt niet boven de een op zestien.FilaMenT schreef:Als je een discussie moet voeren of een Carb of Injectie sneller is moet je toch maar eens hoognodig gaan sleutelen aan je rijkwaliteiten. Dit is geneuzel.
- stanley
- Contacteer:
Dat is toch best zuinig voor een BB
stanley / BOC Bestuur / Technische zaken
-
RK
- Contacteer:
1op10 en is zuinig genoeg ...... tis maar hobby !!!Ikke? schreef:Mij gaat het meer om het verbruik. Ik heb de illusie van mezelf dat ik vrij zuinig rijd, maar ik kreeg hem toch echt niet boven de een op zestien.FilaMenT schreef:Als je een discussie moet voeren of een Carb of Injectie sneller is moet je toch maar eens hoognodig gaan sleutelen aan je rijkwaliteiten. Dit is geneuzel.
-
Man in Black-Bird
- Contacteer:
Ik ben telaat om erop tereageren dat komt omdat ik 1 op 10 teveel wijntjes drink !! maar een hobby mag geld kosten !! en dat vind ikke zelf

-
Blackmetal
Als je een motor koopt om er zo zuinig mogelijk mee te rijden, had je misschien beter een ander type kunnen kopen..Ikke? schreef: Mij gaat het meer om het verbruik. Ik heb de illusie van mezelf dat ik vrij zuinig rijd, maar ik kreeg hem toch echt niet boven de een op zestien.
-
Frank Switser
Ja, maar als je zonder concessies te doen een brandstofbesparing van 20% weet te behalen (zoals op mijn rode BB na montage Powercommander) is dat mooi meegenomen. Met de huidige benzineprijzen is deze al lang afbetaald.....Blackmetal schreef:Als je een motor koopt om er zo zuinig mogelijk mee te rijden, had je misschien beter een ander type kunnen kopen..Ikke? schreef: Mij gaat het meer om het verbruik. Ik heb de illusie van mezelf dat ik vrij zuinig rijd, maar ik kreeg hem toch echt niet boven de een op zestien.
Daarnaast rijdt de motor gewoon veel prettiger, met over het hele gebied een rustigere beheerbaardere vermogensafgifte. De extra 20pk interesseren mij nu weer niets, met 130pk had ik de BB ook gekocht.....
-
Ankertje
- Contacteer:
Met een PC kan je het verbruik gewoon instellen. Heb je een lange snelwegrit dan kan je al snel 30% procent besparen door hem wat armer te zetten. Met een gemiddelde snelheid van ca 140 km/h kan dat zonder problemen. Ga je weer gummen zet hem op de oude stand en heb je weer full power.
Het is een zeer simpele handeling. Hoe in te stellen? Dat staat al ergens hier op het forum.

Het is een zeer simpele handeling. Hoe in te stellen? Dat staat al ergens hier op het forum.
Kayak.
Kayak.
-
Ankertje
- Contacteer:
Kayak.
Kayak.
-
Ikke?
- Contacteer:
Goed Zie hierboven (dank Frank Switser en Filament) de reden. Ja 1 op 16 is al best aan de zuinige kant, maar als je daar nog wat vanaf kune snoepen is dat nooit weg, zeker niet als je, zoals ik, 10,000 tot 15,000 per jaar verreed. Hobby is het zeker, en ik heb de Blackbird gekocht om zijn uitstraling, en ik blijf het een fantastisch apparaat vinden, maar als je dan bijvoorbeeld op jaarbasis minimaal 100 euro bespaart (nadat je er weet ik niet hoeveel hebt ingestopt), dan zeg ik geen nee.
Progress consists of replacing a theory that is wrong with one that is more subtly wrong.
-
Mr. Blue
- Contacteer:
Ik neem aan dat, als hij bij Ruud Freriks is ingebouwd en afgesteld en het verbruik je niet interesseert, je er gewoon van af moet blijven?
-
Ankertje
- Contacteer:
Als je het verbruikt niet belangrijk vindt idd. Blijf er dan van af.Mr. Blue schreef:Ik neem aan dat, als hij bij Ruud Freriks is ingebouwd en afgesteld en het verbruik je niet interesseert, je er gewoon van af moet blijven?
Maar het saaie riezen waarbij je het topvermogen niet echt nodig hebt kan aanmerkelijk goedkoper en daar kan je weer een leuk flesje wijn van kopen of wat anders dat je prettig vindt.
Kayak.
Kayak.