Bird vs auto: gelijkspel

De locatie voor Off-topic, slapgelul, moppen en filmpjes.
zz_rno

Bird vs auto: gelijkspel

Bericht door zz_rno » do jul 26, 2007 7:02 pm

Vanochtend op weg naar het werk over de A10 zo rond de 120 km/h, middelste van 3 rijstroken. Zie ik in mn spiegels een grote donkere bak met xenonverlichting aankomen met een stevig vaartje. Ondertussen nader ik een flitspaal en val terug tot 100.
Tegen die tijd rijdt de dikke bak, ook terug tot legale snelheden, op de linkerbaan exact naast me.
Ik denk OK patser, zal je er effe met 2 vingers in mn neus uittrekken, en ik zet t gas erop vanuit 6.
...110...120...130 en hij zit nog steeds naast me
:?:
...140...150...160...170 nog steeds! Toen kwam er verkeer invoegen en vond ik t onverantwoord verder te gaan dus haakte ik af. Gas los, hij komt langszij...Porsche Cayenne Turbo.
Uiteraard ff gegoogled en nu snap ik het: 500 PK rijdt je niet zo maar effe los.
Volgende keer dus maar niet zo eigenwijs meer zijn, en effe een tikkie terug doen voordat het gas opengaat...
VX800 - ZZR1100 - ZX9R - Blackbird

Ti-BB
Contacteer:

Bericht door Ti-BB » do jul 26, 2007 8:13 pm

Klinkt bekend. Een dik jaar geleden reed ik met mijn oude cbr1000f in de buurt van Keulen (Köln) toen er een dikke Mercedes Bens SLR McLaren voorbij kwam. Het was relatief druk op de snelweg waardoor er geen lange stukken waren om echt snel te rijden. Het tempo lag tussen de 100 en 220 en ik moet zeggen dat ik bij het optrekken continu rond de toerenbegrenser zat om het kreng bij te kunnen houden. En remmen deed dat kreng net zo snel dan optrekken.

Ik wist eigenlijk niet eens wat voor een monster het was, maar thuis heb ik gegoogled en daar las ik dit: Die V8-motor levert een vermogen van 460 kW, dat is 626 PK en de motor levert ook een max. koppel van 780 Nm, dat vrijkomt bij 3250 tpm. De Mercedes-Benz SLR McLaren kost in Nederland ruim € 614.000 (prijspeil 2005).

Tja, omdat ik het kon bijhouden kreeg ik toch wel weer eerbied voor mijn f-je met een waarde van krap 2000 euri.

Motorpsycho
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » do jul 26, 2007 8:25 pm

Leuk maar eh zeker nog nooit met een Ferrari enzo aan 't sporten geweest :?:

Ike wel :D Kan je melden dat je dan alle zeilen bij moet zetten om dat ding bij te houden. Tot de 280 op de teller gaat het redelijk gelijk op van af 100 km/h. Na de 280 loopt die enzo door en door en door niet normaal :? Wij hadden wel de ruimte snachts op een niet nader te noemen snelweg in Nederland :+

Maar ja als je dan naar de cijfertjes gaat kijken :D

Ferrari enzo:
Vermogen: 660 pk @ 7800 tpm
Motor: 5998 cc 65° V12
Topsnelheid: meer dan 350 km/u
0-100 km/h: 3,65 seconden

Is het niet vreemd dat je dat niet of nouwelijks bij kan houden :D

Echter blijft het een koekblik met 2 wielen te veel :+ Maar wel een erg prijzig koekblik meer dan €10000000,- :shock:

Geef mij me Bird maar :] :] :] *-*
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Pjotr

Bericht door Pjotr » do jul 26, 2007 8:53 pm

Ok, hier moet ik toch écht nog een schepje bovenop doen :D
Afgelopen zaterdag, 21 juli, in Bosch en Duin. Ik reed gewoon 'n stukkie van nog geen 5 km, vanaf m'n ouwe heer naar huis. Maar ik had wel m'n camera op de tank, geen idee waarom. Zie ik in de verte twee enorm ver uit elkaar geplaatste xenon koplampen en een lage donkere auto.
Bleek het een Bugatti Veyron te zijn, met NL kenteken (als iemand een AVI knip en plak programma heeft kan ik 't stuk uit 't filmpje posten).
Ook ff wat info opgezocht:

"Vermogen: 1001 pk (tot 1050 pk, afhankelijk van temperatuur)
Topsnelheid: fabrieksopgave 406 km/u, hoogst gemeten topsnelheid: 407,4 km/u door Top Gear.
Motor: 8.0 Quad-turbo W16
0-100 km/u: 2,5 seconden
0-200 km/u: 7,3 seconden
0-300 km/u: 16,7 seconden
0-± 400 km/u: 55,0 seconden
400 mm karbon-keramische remschijven
Vierwielaandrijving
Zeventraps DSG-versnellingsbak van Ricardo
10 radiatoren
Verbruik: circa 40 l/100 km (stad), circa 22 l/100 km (buiten de stad), op topsnelheid is de volledige 100 liter tankinhoud in 12 minuten leeg
Lengte: 4,5 meter
Breedte: 2 meter
Totale gewicht: 2080 kg
Motor inhoud 7993cc
De auto heeft geen toerenteller, maar een pk-teller. Deze gaat van 0 tot 1001 met stappen van 100.

Op het moment dat de productie begon had Michael Schumacher al een aantal maanden eerder zijn eigen exemplaar besteld. Ook voetballegende David Beckham is geïnteresseerd. Het zijn echter vooral oliesjeiks en Russische rijkelui die warmlopen voor een dergelijke automobiel.

Bugatti heeft voor Nederland Hessing aangesteld als officieel Bugatti-importeur. Het bedrijf, dat al bekend was van zijn invoeractiviteiten voor verscheidene andere edelmerken, hoopt per jaar twee Veyrons te verkopen a rato van 1,8 miljoen euro per stuk."

(Bron: Wikipedia)

1,8 miljoen euro?? :shock: :shock: :shock:

Wat die Cayenne Turbo en die SLR betreft, die rij je vanuit stilstand toch wel zeker het snot voor de ogen? Sprint 0 - 250 toch wel?

Ankertje
Contacteer:

Bericht door Ankertje » do jul 26, 2007 9:00 pm

En dan te bedenken dat een BB in 2.35 seconden op 100 km/h zit.

Wat hebben wij een goedkope hobby :!:

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

x-eleven
Contacteer:

Bericht door x-eleven » do jul 26, 2007 9:18 pm

een blackbird in 2.35? Das niet volgens de fabrieksopgaaf volgens mij, of zie ik dat verkeerd?

Ti-BB
Contacteer:

Bericht door Ti-BB » do jul 26, 2007 9:39 pm

Pjotr schreef:
Wat die Cayenne Turbo en die SLR betreft, die rij je vanuit stilstand toch wel zeker het snot voor de ogen? Sprint 0 - 250 toch wel?
Heb het ff nagekeken:Zijn topsnelheid is 334 km/u. De SLR McLaren gaat van 0-100 km/u in maar 3,8 sec, 200 km/u wordt bereikt in 10,8 seconden.

Ik geloof dat de BB er iets van 10 sec. over doet tot de 200, dus tot zover moet het kunnen. Daarna is de pret echt over.

Wat mij echter het meest verbaasde waren zijn remmen. Ik kan echt niet beschrijven hoe die auto schijnbaar moeiteloos in een paar meter van ruim 200 naar 100 afremde...

Edit: Die Bugatti wil ik wel zien, dus als het op een of andere manier lukt.... :wink:

Jean

Bericht door Jean » do jul 26, 2007 9:44 pm

nou ik dan,

ik reed vorig jaar op de Afsluitdijk en het was heel rustig gek genoeg, zo rustig dat ik dacht "kom even het gas er op". Dus ik koers met 260 over de dijk zie ik in mijn spiegels een hele lage auto naderbij komen. Geen kenteken en geen verlichting nota bene! Ik denk dat dat hij me met wel 330 km/u voorbij kwam zetten en ik kon alleen iets met een Red Bull sticker zien. Dus ik thuis even Googlen....... :shock:
"Beam me up Scotty. There's no intelligent life down here."

zz_rno

Bericht door zz_rno » do jul 26, 2007 9:47 pm

[quote="Motorpsycho" ]Leuk maar eh zeker nog nooit met een Ferrari enzo aan 't sporten geweest :?:
[/quote]

Ik heb wel ns vaker gesport met zichtbaar snelle auto's (zoals een 911 turbo die ik klop gaf), maar in dit geval stond ik raar te kijken omdat ik niet verwachtte dat zo'n suffe SUV ook maar enigszins in de buurt kon blijven.

En je hebt natuurlijk altijd baas boven baas. Wel ns het filmpje gezien van die Toyota Supra die een Hayabusa helemaal aan gort rijdt ? Ik geloofde het eerst niet tot ik las dat die Supra 1140 PK had 8)
VX800 - ZZR1100 - ZX9R - Blackbird

Pjotr

Bericht door Pjotr » do jul 26, 2007 11:21 pm

Ik zal kijken of ik die Veyron kan posten, maar mijn Pinnacle zegt dat ik 'n extra key nodig heb om MP4 bestanden te kunnen bewerken. Zal het t.z.t. eens bij een maat van me proberen met een legale Pinnacle versie... Hij is vrij kort in beeld, want hij kwam me tegemoet, maar 't was 100% zeker 'n Veyron.

Burtonman
Locatie: Nu nog in het bos en tegen het eind van het jaar bij mijn vriendin

Bericht door Burtonman » do jul 26, 2007 11:46 pm

Ikke richting Keulen, komt een autotje (porche turbooootje) ff mijn vriendje 1200 soes bandit naar t andere baan vak doewen, ikke eigenwijs ook ff doewen, die stinkbak, kan dat autotje maaaaar 250 km/h ocharme voor dat geld , ikke ff met grote lichten knippen (weg met die prul) dan schakelen naar 5 en dan naar 6 ; resultaat autoootje van 150.000 € moet rechts sorteren gelijk trabantje, dit is waar voor je geld, heb vroeger nog zoiets meegemaakt met ikke 600 cbr/ff met testarossa, maar laten we daar maar ff over zwijgen, laten ze éérst eens echte sport autokes maken

The Doctor
Contacteer:

Bericht door The Doctor » vr jul 27, 2007 12:19 am

Nog een leuke :

Eifelritje met Gregor, Faster, Witte en mezelf. Wedstrijdje met 3 dodge vipers. 2 van ons reden de vipers op een hoopje en 2 van ons werden door de Vipers op een hoopje gereden. :shock: :lol: :lol:

Onlangs nog een strijdje geleverd met een Mercedes S65 AMG.
Effe googelen : Met maar liefst 612pk en 1000Nm koppel is het een echte killer in dit segment. De S65 heeft een 6-liter V12 biturbo die de sprint naar 100km/u in slechts 4.4 seconden kan afleggen.

Alleen jammer dat die koekblikken bij 250km/h al de brui aan geven. :wink:

Frank Switser

Bericht door Frank Switser » vr jul 27, 2007 1:26 am

MarcB, CorW en ik waren onderweg naar de Dolomieten, toen wij (reeds in Italie) in een lange tunnel een enorm gebrul achter ons hoorden. Dit bleek een Ferrari te zijn die wilde spelen.... (type onbekend)
Marc en ik zijn daar toen even in meegegaan, en tot 260km/u was het goed bij te houden (inhalen was echter onmogelijk).
Bij 260 moest ik afhaken omdat de BB stevig begon te pendelen (door 3 koffers, een zadelrol en een tanktas waardoor wegduiken achter de ruit onmogelijk was).
Later die week nog even achter een Zonta gereden, maar die durfde de competitie niet aan.... :lol:

En inderdaad, 2,35 seconden voor een accelleratietest 0-100km/u is inderdaad de opgave voor de BB t/m het 2000-model. Geen van ons zal dat ooit halen, maar 3 seconden is goed te doen.

Relax
Contacteer:

Bericht door Relax » vr jul 27, 2007 6:43 am

Gisteren verloren van een 2PK, Charleston-versie.

Ga maar ff lekker zelf googlen, patsers.

Ankertje
Contacteer:

Bericht door Ankertje » vr jul 27, 2007 7:08 am

Relax schreef:Gisteren verloren van een 2PK, Charleston-versie.

Zo heeft ieder zijn gebrek. Met sommige kan je echt lachen.

:lol:

De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

LeoFric
Contacteer:

Bericht door LeoFric » vr jul 27, 2007 8:32 am

Jean schreef:nou ik dan,

ik reed vorig jaar op de Afsluitdijk en het was heel rustig gek genoeg, zo rustig dat ik dacht "kom even het gas er op". Dus ik koers met 260 over de dijk zie ik in mijn spiegels een hele lage auto naderbij komen. Geen kenteken en geen verlichting nota bene! Ik denk dat dat hij me met wel 330 km/u voorbij kwam zetten en ik kon alleen iets met een Red Bull sticker zien. Dus ik thuis even Googlen....... :shock:

HAHAHAHAHAHA... Doornbos roeleerd natuurlijk !!!!

Was jij die malloot die daar reed!! HAHAHA ;)

The Doctor
Contacteer:

Bericht door The Doctor » vr jul 27, 2007 9:12 am

FilaMenT schreef:

Zo heeft ieder zijn gebrek. Met sommige kan je echt lachen.

:lol:

Humor is niet echt een gebrek, het is een pluspunt(zeker met een Beemer) :lol:

Super-bird
Contacteer:

Bericht door Super-bird » vr jul 27, 2007 9:27 am

Bugatti vs Yamaha R1

Wel lullig voor hem maar ja had hij maar een echte moeten kopen. :lol:

Pjotr

Bericht door Pjotr » vr jul 27, 2007 11:30 am

Wel gaaf dat er verderop in 't filmpje ook nog ff 'n Carrera GT mee gaat spelen. Denk dat je hier in NL raar staat te kijken als er én een Veyron én een Carrera GT voor je rijden, en ze ook nog eens willen spelen 8)

BenXXBird
Contacteer:

Bericht door BenXXBird » vr jul 27, 2007 12:18 pm

Pas op Lelystad circuit de kombaan opgeweest met een Donkervoort, das net een BB op 4 wielen.....

Maar realiseer je wat je voor zoveel trekkracht meer moet betalen als voor een motor.........
Speed is my need

Marty Blackbird
Contacteer:

Bericht door Marty Blackbird » vr jul 27, 2007 12:31 pm

BenXXBird schreef:Pas op Lelystad circuit de kombaan opgeweest met een Donkervoort, das net een BB op 4 wielen.....

Maar realiseer je wat je voor zoveel trekkracht meer moet betalen als voor een motor.........
Paar jaar geleden met een Donkervoort van een kennis aan het rijden geweest.. Geweldig, net een kart.. Donkervoort staat al jaren op mijn wannahaves lijst,.. wie weet ooit.

ReeF
Contacteer:

Bericht door ReeF » vr jul 27, 2007 4:34 pm

Bordeaux rood / zwart neem ik aan ?

Collectors item 8)
Proud member of the Adventure Chaptor

Rhino
Contacteer:

Bericht door Rhino » vr jul 27, 2007 6:45 pm

't kan altijd gekker. Met de motor en auto nog nooit zoiets meegemaakt. Maar heb wel 12 jaar geleden meegevlogen in een Tomcat van de US Navy. Wij hadden daar toen in de Golf van Mexico bij florida targets geïnstalleerd en van 't een kwam 't ander. Dat is op zich ook een bijzonder ervaring vooral omdat hij mij niet misselijk wilde maken (een aantal van die jongens hadden we eerst meegenomen naar diepte enzo :)() ) en spectucalair was het zeker...... :y
Laatst gewijzigd door Rhino op vr jul 27, 2007 7:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jaaacobus

Bericht door Jaaacobus » vr jul 27, 2007 6:58 pm

Pjotr schreef:Ok, hier moet ik toch écht nog een schepje bovenop doen :D
Afgelopen zaterdag, 21 juli, in Bosch en Duin. Ik reed gewoon 'n stukkie van nog geen 5 km, vanaf m'n ouwe heer naar huis.
Wil je wel geloven dat ik zaterdag 21 juli in Bosch en Duin een rondje was met me auto :y .
Dus dat je me gezien heb is heel goed mogelijk.

Jaaacobus

Bericht door Jaaacobus » vr jul 27, 2007 6:58 pm

Pjotr schreef:Ok, hier moet ik toch écht nog een schepje bovenop doen :D
Afgelopen zaterdag, 21 juli, in Bosch en Duin. Ik reed gewoon 'n stukkie van nog geen 5 km, vanaf m'n ouwe heer naar huis.
Wil je wel geloven dat ik zaterdag 21 juli in Bosch en Duin een rondje was met me auto :y .
Dus dat je me gezien heb is heel goed mogelijk.

Plaats reactie