Grondspeling..............

De locatie voor Off-topic, slapgelul, moppen en filmpjes.
Rhino
Contacteer:

Grondspeling..............

Bericht door Rhino » zo apr 29, 2007 10:50 pm

Vandaag rijvaardigheidstraining VRO-2 gedaan. Leuke dingen gedaan en oefeingen die je normaal nooit doet (ik rijd tenminste nimmer stoepen op en af...) maar wel goed zijn om te doen al was het alleen maar om de voertuigbeheersing wanneer het langzaam gaat op te vijzelen. Weer zag ik iemand vallen bij een simpel draaien op de weg :oops: AU!!

Aan het eind van de dag is de bochtentraining en daarna nog lekker even rijden. Wisselen achter de instructeur en toen het mijn beurt was om achter te rijden, hij reed op een 2007 gsx600 en geeft ook de VRO-3 (circuittraining), gingen we even wat losser. De eerste keer nog wat matigjes maar de tweede keer gingen de slijtstiften wat vaker aan de grond en hebben we even lekker geboendert :D . De rest van de groep volgde het tempo niet helemaal en achteraf vertelde hij dat we daar in iedere geval tempo van niveau 4 uit de VRO-3 reden :D Ik reed nog aardig relaxed hoor. Die bird volgt wel en was me nog van geen kwaad bewust

Pas later realiseerde ik me dat er veel meer aan de grond was gekomen :-x :evil: Daar kan ik zo van balen. Maar goed het is gebeurd en ik heb het naar m'n zin gehad.....

Maar hoe voorkom ik dit nou? Voor de grapjassen die voorstellen om dan maar minder hard door een bocht te gaan..... :? Ik heb hyperpro laten monteren en verder niets bijzonders gedaan. Had ook nog niet het gevoel dat ik in de buurt van de grens kwam ofzo.. :roll:

En nu moet het worden gerepareerd. Suggesties voor het kuipwerk en een goed adres die dit onzichtbaar kan herstellen? En moet ik nog iets aan de uitlaat doen? Gaat dit korroderen? Moet ik er iets bij op laten lassen? En wie kan dat netjes? En nogmaals de vraag; hoe krijg ik meer grondspeling?

Op de weg heb ik dit volgens mij niet omdat ik dan nooit zo (lees: knetterhard door bochten met ander verkeer in de buurt) rijd. Klinkt oubollig maar op de openbare weg gaat me dat net te ver. Maar ik weet niet of dat nu nog opgaat aangezien dit zo gemakkelijk ging......

greetz Rhino

Afbeelding
Wat doet die grijze vlek daar??

Afbeelding
In lijn; de kuip, slijtstift en de uitlaat.... :evil:

Afbeelding
Ik heb het zelf gedaan en kon dus niemand een trap geven :?

Afbeelding
Ben ik even blij dat we niet nog een paar rondjes extra hebben gereden...

Afbeelding
Dat ding is nog lang niet versleten. Dus hoe kan die andere zooi dan aan de grond raken?

Afbeelding
Dit soort dingen doet mij pijn. Moet er ook weer kuipmateriaal worden opgebouwd?

ReeF
Contacteer:

Bericht door ReeF » zo apr 29, 2007 11:01 pm

AUW :(

Verbaasd me wel dat je met Hypepro nog zoveel aan de grond krijgt :shock:

Ik zou er toch aan gaan denken om hem nog wat meer op zijn neus te zetten !
Proud member of the Adventure Chaptor

Evelakes
Contacteer:

Bericht door Evelakes » zo apr 29, 2007 11:07 pm

heeft jouw kuip de curbstones geraakt die staan onder een andere hoek
als het asfalt..
Wel balen...
Soms staan er op ebay nog wel een goede kuipdelen die onbeschadigd
zijn..

MarcB
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Contacteer:

Bericht door MarcB » zo apr 29, 2007 11:09 pm

Herkenbaar, zat met hetzelfde probleem en werd tijdig gewaarschuwd door de Marshal. Bleef gelukkig bij een paar krassen en slijtpennen die de helft korter waren :lol:

Ennuh, heb je de middenbok al bekeken, die van mij heb ik inmiddels vervangen :wink:

Oh ja, Hyperpro en een verhoogde achterkant helpt niet.....
Laatst gewijzigd door MarcB op zo apr 29, 2007 11:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Dirko
Contacteer:

Bericht door Dirko » zo apr 29, 2007 11:11 pm

ik dacht al toen we de vorige week terug reden, die Rhino kan wel sturen ik rij hem niet snel los :lol: hij plakt als een idioot achter me aan (wat een sterk verhaal weer ) .

Zo alles aan de grond rijden met Hyperpro ik zeg goed bezig !!! ik doe het je niet na, ik zou het mooi laten zitten en elke keer als ik er naar ging kijken toverde ik een grote glimlach op mijn Gezicht, ook kun je het als bewijs gebruiken als mensen denken dat je een sterk verhaal aan het vertellen hebt :wink: :wink:

Maar nu ff zonder gein, ik weet twee goede adressen voor je in Assen de ene is VS motorschade en de andere is Motopaints www.motopaints.nl de laatste vindt ik zelf iets netter werken, deze heeft ook mijn velgen gespoten en hij maakt ook heel veel super gave replica´s maa goedkoop is hij niet wel goed . Stuur hem maar es een mail hij reageerd daar doorgaans redelijk snel op .

Suc6 met de emotionele schade

Maar aan de andere kant wou ik dat ik je het nadeed :lol: :lol: :lol:

Misschien kan het reclame bureau waar ik me stikkers altijd laat maken , wel een stikker maken in de kleur en plak je die erover is minder mooi maar wel goedkoper .

Dirk
Een Wheely overkomt je!!!!!............ Toch

Het kan altijd harder!!

Rhino
Contacteer:

Bericht door Rhino » zo apr 29, 2007 11:31 pm

Bedankt Dirko voor de tips. Ik weet dat het wat kost om het weer echt mooi te krijgen maar dat is een prijs die ik dan maar op moet hoesten.....Enne die sterke verhalen..... Wij zijn lekker teruggereden :wink: en ik ben al lang blij dat die flitser niet 2 kilometer eerder stond....

Wil trouwens wel eerst die grondspeling op orde hebben voordat de boel gerepareerd wordt. Wilde nog wel de circuittraingen en circuitdagen gaan volgen. Maar nog meer schade wil ik niet :( .

Neen Eve kerbs waren het niet...dat kun je aan de foto's ook wel zien :wink: Gewoon een kwestie van inleggen.. 8)

De middenbok is ongeschonden....

RRon
Contacteer:

Bericht door RRon » zo apr 29, 2007 11:51 pm

Zou ook balen van die schade, maar zou willen dat ik zo kon sturen!! :wink:
[http://www.marktplaats.nl/a/motoren/acc ... -huur.html]*****Stabiele motoraanhanger te huur voor 1 of 2 motoren!*****[/url]

langen

Bericht door langen » ma apr 30, 2007 5:01 am

Dat lijkt mij wel erreg plat ja.

Jammer van die schade natuurlijk.
Zou je wel wat graag op een foto zien in een van die draaikes.

Veel succes......
If you got nothing decent to say!!!

SHUT THE F*** UP WILL YA!!!

MXXL
Contacteer:

Bericht door MXXL » ma apr 30, 2007 5:27 am

Is dit niet juist het type schade waar je trots op mag zijn???
Mijn grote trots: Anne Janine Lit
Mijn kleine trots: Inge Erika Lit

MXXL

Motorpsycho
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » ma apr 30, 2007 7:31 am

:^

Ik kan begrijpen dat je 't niet mooi vind :D Maar vind het wel knap van je :}

Het is mij nog niet gelukt om de kuip aan de grond te rijden, en ik heb 't toch al vaak geprobeert :+

Denk ook niet dat 't me gaat lukken omdat ik een spacer van 6mm op de achterveer heb zitten. Dus mijn motor staat behoorlijk op ze kop. Dan stuurt de BB met orginele veering behoorlijk ageresief. Soms zelfs nerveus bij het hard de bocht uit accelereren :D

Suc6 met het herstel :wink:
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Rhino
Contacteer:

Bericht door Rhino » ma apr 30, 2007 8:34 am

Die spacer heb ik ook al.... :? Wat ik wel merk is dat bij hard (heel hard?) inremmen de boel voor wat 'nerveus' wordt. Daar wil ik ook nog wat aan laten doen.

Dirko
Contacteer:

Bericht door Dirko » ma apr 30, 2007 8:56 am

Je kan natuurlijk ook een setje licht beschadigde kuipdelen, op de kop tikken en dan als je cirquit gaat rijden, dat spul erop doen , zelf met een spuitbus de boel op kleur spuiten of niet dan kun je rossen watje wilt tis dan toch oud :wink:

Het kan altijd harder!!

Rhino
Contacteer:

Bericht door Rhino » ma apr 30, 2007 9:11 am

Dat is een goed idee Dirko. Deze baan had veel lange bochten naar rechts. Ben een beetje huiverig voor de bochten naar links...Gaat dan m'n deksel eraan?

Raptor
Contacteer:

Bericht door Raptor » ma apr 30, 2007 9:25 am

Volgens mij is dit wel een bekend probleem van de bird, dat je alles over de grond sleept als je enthousiast wordt. Aan de linkerkant gaat ook je carterdekseltje (zo heet dat ding hoop ik) aan gort. Dus wat dat betreft scheelt dat weer wat schade omdat alles zo te zien alleen aan de rechter kant zit... Ik heb zelf gelukkig nooit zoiets gehad als ik mijn stepjes aan de grond heb.

Misschien is de enige oplossing om meer naast de motor te gaan hangen om zo de motor meer rechtop te houden....en als je dat al doet, dan andere uitlaatjes en een "circuitkuip" aanschaffen, maar die helpt niet voor het deksel aan de linkerkant, maar daar kan je ook een kapje over heen zetten van carbon, kan volgens mij ook een kapje op de hoek van je uitlaat zetten, echter, als je steeds zo door de bochten gaat dan is dat maar tijdelijk van aard...

nog een vraagje uit nieuwsgierigheid, op wat voor banden rijd jij?
Een turbo is onmisbaar... AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

MarcB
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Contacteer:

Bericht door MarcB » ma apr 30, 2007 9:59 am

Raptor schreef:Aan de linkerkant gaat ook je carterdekseltje (zo heet dat ding hoop ik) aan gort.
Voordat je deksel de grond raakt, raakt de middenbok het wegdek. Je voelt dan ook dat je gewoonweg niet schuiner kan. Ik had een aardige hap uit mijn middenbok maar het typische is dan ook weer dat mijn uitlaten het wegdek niet geraakt hebben (originele had ik er deze dag opgelegd).
Raptor schreef:Misschien is de enige oplossing om meer naast de motor te gaan hangen om zo de motor meer rechtop te houden....
Ik denk dat dit de enige oplossing is. Achterkant verhogen heb je al gedaan. Wellicht kan je de veervoorspanning vergroten en anders kan je er nog altijd een zwarte Bird van maken, valt het niet zo op :wink: Van de andere kant, deze "gebruikssporen" :lol: krijg je niet snel op de openbare weg, ik niet althans.

Raptor
Contacteer:

Bericht door Raptor » ma apr 30, 2007 10:52 am

MarcB schreef: Ik had een aardige hap uit mijn middenbok maar het typische is dan ook weer dat mijn uitlaten het wegdek niet geraakt hebben (originele had ik er deze dag opgelegd).
Sommige mensen zijn nu eenmaal typischerder dan andere... :roll: :shock:
Een turbo is onmisbaar... AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

XX@nder
Contacteer:

Bericht door XX@nder » ma apr 30, 2007 11:06 am

Vorig jaar heb ik eenmal hetzelfde gehad. In een bocht voelde ik dat er meer dan het stepje aan de grond ging. De kuip rechts heeft wat krassen maar daar is het gelukkig bij gebleven. Op zwart valt het trouwens minder op maar of dit nou de oplossing is :wink: Ik heb andere uitlaten en deze zijn vrij gebleven.

Met Michelin pilot roads reed ik gegelmatig de stepjes aan de grond. Hyperpro heeft de boel al meer op de neus gezet maar dat maakte geen of weinig verschil. Sinds enige tijd heb ik er achter een Pirelli diablo om liggen. Dat helpt wel want deze band geeft mij het vertrouwen niet meer om zo plat te gaan. Deze band wil ik wel met je ruilen voor een pilot road dan ben je er vanaf.

18 Mei ga ik naar lelystad voor een freebike expert training. Bedankt voor de tip.

Dirko
Contacteer:

Bericht door Dirko » ma apr 30, 2007 11:58 am

er zijn inderdaar Carbon Dynamo overzet kappen voor te vekrijgen, als je wil kan ik wel es kijken wat die krengen kosten .

En kuipdelen zijn er her en der ook wel te vinden met lichte schade oid, het overzetten is niet veel werk dus daar hoef je het niet voor te laten .

Het kan altijd harder!!

Denser
Contacteer:

Bericht door Denser » ma apr 30, 2007 12:05 pm

Pakte vanmorgen voor het eerst in jaren weer eens een oprtitje (A4, PPP).......schraaaaaap...stepje aan de grond....schrok me rot, geen fijn gevoel..... :cry:

Rhino
Contacteer:

Bericht door Rhino » ma apr 30, 2007 1:02 pm

Achter pilot road (de nieuwe) en voor power....

Ik weet het niet zeker hoor maar doordat de boel achter wat verder omhoog staat komt die middenbok niet meer aan de grond. Denk ook niet als ik strakke linkerbochten ga draaien.
Hangen naast de motor is een optie denk ik maar dat vind ik maar niks dat heen en weer gezit. Maar goed als dat de boel kan redden.
De zaak is aan de grond gekomen door het plat gaan en volgens mij is er nog wel wat ruimte om nog strakker te gaan. Dus ja ik denk dat als ik dit vaker doe dat dan het carterdeksel er ook aan gaat. @Dirko; je mag wel eens informeren naar die carbondeksels.

Frank Switser

Bericht door Frank Switser » ma apr 30, 2007 5:24 pm

Bekend probleem: de BB heeft wat weinig grondspeling..... Ik heb in de Dolomieten ook mijn kuip aan de grond gereden, maar doordat mijn voetsteunen veel hoger zitten (Gilles race-setje) weet ik direct wanneer er iets aan de grond komt dat het geld kost, dus lift ik een beetje....

Inderdaad komt links eerst de bok aan de grond, en daarna pas het carterdeksel. Nog later pas de kuip..... Ik heb mijn middenbok dus ook al eens moeten vervangen....

Oplossing: je geeft zelf al aan dat je de BB iets te nerveus vindt bij hard remmen. Bij Hyperpro wordt de voorvork verder doorgestoken dan standaard, en dat kan je dus gewoon terugdraaien. Hiermee krijg je fors meer grondspeling, maar insturen gaat weer zwaarder. Ook de veervoorspanning iets verhogen geeft meer speelruimte.
De laatste optie is de duurste: de complete shock vervangen. Bij de shock die ik heb kan je de low-speed compressieslag zwaarder zetten. De motor wordt dan veel langzamer door de middelpuntvliedende kracht in de veren gedrukt, waardoor je meer grondspeling overhoudt.

rich
Contacteer:

Bericht door rich » ma apr 30, 2007 6:12 pm

:+: Ik vind het knap gedaan.
Wel zonde van de schade maar toch knap stuurwerk

Denser
Contacteer:

Bericht door Denser » ma apr 30, 2007 7:13 pm

Gaan verzitten is niet de oplossing ......dat deed ik nl al...en toch *schraaaappp*... :oops:

Denk dat ik verder maar gewoon wat rustiger aan doe....

Relax
Contacteer:

Bericht door Relax » ma apr 30, 2007 10:01 pm

Laten zitten, 't komt er toch weer van en zo blijf je bezig.

XX@nder
Contacteer:

Bericht door XX@nder » ma apr 30, 2007 10:12 pm

Die carbon kappen voor over het dynamodeksel wordt op ebay.de verkocht. Ik kreeg een linkje van Evelakes waar hij voor 26,50 verkocht is. Hier komt nog €7 verzendkosten bij, totaal dus voor €33,50 thuis geleverd. Als hier meer animo voor is kunnen we proberen een groepsdeal los te weken.

Rhino, als ik de stepjes aan de grond rij kan ik nog wel een stuk verder gaan voor ik de kuip op de grond heb. Bij het eerste schrapen gebeurt er nog niks, pas als de stepjes omhoog gaan schuurt de boel over het asfalt. Had jij de stepjes al omhoog toen dit gebeurde?

Plaats reactie