Wat scheelt er aan mijn Bird ??

Hier kan je al je technische vragen en advies kwijt.
FluppeBlxx
Contacteer:

Bericht door FluppeBlxx » wo jun 20, 2007 6:03 am

Gisterenavond na vijf pogingen eindelijk de Bird opnieuw gestart gekregen.
Daarna na intervallen van een half uur een paar keer opnieuw probleemloos kunnen starten.

Tijd dus voor een proefritje...
Na een paar honderd meter vervalt hij opnieuw in hetzelfde euvel : bij het lossen van de gas valt de motor onmiddellijk uit.

opnieuw naar af dus :cry:

langen

Bericht door langen » wo jun 20, 2007 6:32 am

Die comp onder uw zadel, zit die wel nog goed aangesloten? Maak de aansluitingen eens los, reinig de aansluitingen (met contactcleaner) en sluit weer eens aan!

Hij rijdt. ('t Is niet ver, maar hij rijdt) dus aan de batterij ligt het niet.
Mechanisch is het ook niet. Anders draaide hij niet meer.

t Gaat om een injectiefiets. Kan dus de comp zijn die stuk is of uw pomp die niet genoeg eten meer geeft.

Check PM.
If you got nothing decent to say!!!

SHUT THE F*** UP WILL YA!!!

FluppeBlxx
Contacteer:

Bericht door FluppeBlxx » wo jun 20, 2007 7:24 am

PM gecheckt :wink:

Ik bel je straks :wink:

FluppeBlxx
Contacteer:

Bericht door FluppeBlxx » za jun 23, 2007 5:57 pm

The Bird flies again !! :D :D :D

Dankzij de hulp en het gezond verstand van de Langen !

Het probleem van het uivallen van de motor in lage toeren was te wijten aan een defect aan het regelknopje van het stationair toerental.

Nogmaals bedankt, Langen !! :wink: :wink:

rich
Contacteer:

Bericht door rich » za jun 23, 2007 6:44 pm

langen schreef:Opletten hiermee.

Is wel goed voor depannage.
Maar een autobatterij heeft wel een VEEL groter vermogen dan een motorbatterij.

Koppel wel je motorbatterij los en zet de born(draden) rechtstreeks in de tang.
Start je echt op de autobatterij en blaas je je eigen batterij niet op.
Ben ik niet met je eens een accu groot of klein levert aleen het vermogen wat gevraagd word en nooit meer dan dat.

langen

Bericht door langen » ma jun 25, 2007 6:40 pm

amperage wordt te groot.
Battreij is voorzien om zoveel te geven. Van het moment dat hij meer geeft in een piek dan het normale, gaat hij wel degelijk zijn piekvermogen geven, daarom worden die pieken ook begrenst.
Als hij een piek start geeft, trekt die door tot hij de piekwaarde van de batterij heeft gehaald.

Start maar even met een batterij van 100 ampere uur en dan eens met eentje van 200 a/h zonder dat de motor kan aanslaan maar de startmotor draait.

Wat het geval kan zijn bij een panne, waar je aan het zoeken bent waar de oorzaak ligt.

Startertje te veel????

jonkheer
Contacteer:

Bericht door jonkheer » ma jun 25, 2007 9:44 pm

:^

Een lege accu heeft een lage eigen weerstand. Als er een accu wordt aangesloten als donorcel (met hoge capaciteit) zal er een grote stroom gaan lopen. Dit kan de kleine accu beschadigen.
Tsjing Tsjing

Evelakes
Contacteer:

Bericht door Evelakes » di jun 26, 2007 12:23 pm

En hoe zit dat dan met zo'n jumpstarter, die worden ook overal
voor gebruikt ?? Beschadigd die ook de accu van een motor!!

rich
Contacteer:

Bericht door rich » di jun 26, 2007 12:51 pm

langen schreef:amperage wordt te groot.
Battreij is voorzien om zoveel te geven. Van het moment dat hij meer geeft in een piek dan het normale, gaat hij wel degelijk zijn piekvermogen geven, daarom worden die pieken ook begrenst.
Als hij een piek start geeft, trekt die door tot hij de piekwaarde van de batterij heeft gehaald.

Start maar even met een batterij van 100 ampere uur en dan eens met eentje van 200 a/h zonder dat de motor kan aanslaan maar de startmotor draait.

Wat het geval kan zijn bij een panne, waar je aan het zoeken bent waar de oorzaak ligt.

Startertje te veel????
Leuk beschreven maar ik ben het er niet mee eens een accu levert nooit een groter amperage dan er gevraagd word.
Daarnaast heeft de aanduiding ampere/uur niets met de startstroom te maken dit is de aanduiding voor hoelang een accu een bepaald vermogen kan afgeven.

Vraag je van een grote accu 1 ampere dan levert hij 1 ampere vraag je er 300 ampere dan levert hij 300 ampere en niet meer.

Het laden is een ander verhaal een 200AH accu kun je niet in je motor zetten omdat je dynamo dat niet aan kan.

In mijn werk als wegenwacht help ik heel veel mensen weer op weg en heel vaak staan dan mijn startkabels op de pechauto of motor in mijn auto staan dan ook 3 accu's die paralel geschakeld staan dus een verschrikkelijk hoog vermogen KUNNEN leveren als dat nodig is maar ze geven alleen wat er gevraagd word.
Hiermee starten wij net zo makkelijk een motor en net zo makkelijk een grote amerikaan of zelf een vrachtwagen.
voor vrachtwagens kunnen we omschakelen naar 24 volt en dan ook voldoende startstroom leveren.

Dus je kunt gewoon een starthulp geven met een grote accu of een powerpack zonder schade aan te richten :!:

Droopy
Contacteer:

Bericht door Droopy » di jun 26, 2007 8:56 pm

In de regel is het ook beter dat de hulpaccu een groter vermogen heeft dan de accu waar op moet worden gestart om zo de hulpaccu niet over te belasten!

De lege accu vraagt niet meer dan nodig is....

En van piekspanning is geen sprake want 12V blijft hetzelfde of wordt minder, nooit meer want er wordt spanning gevraagd en niet geleverd.

Dit mijn beredenering... :wink:
Greetz

:xx Droopy :xx

langen

Bericht door langen » do jun 28, 2007 6:17 pm

U doet maar.
Ik kan het alleen maar verwittigen...

Plaats reactie