langen schreef:amperage wordt te groot.
Battreij is voorzien om zoveel te geven. Van het moment dat hij meer geeft in een piek dan het normale, gaat hij wel degelijk zijn piekvermogen geven, daarom worden die pieken ook begrenst.
Als hij een piek start geeft, trekt die door tot hij de piekwaarde van de batterij heeft gehaald.
Start maar even met een batterij van 100 ampere uur en dan eens met eentje van 200 a/h zonder dat de motor kan aanslaan maar de startmotor draait.
Wat het geval kan zijn bij een panne, waar je aan het zoeken bent waar de oorzaak ligt.
Startertje te veel????
Leuk beschreven maar ik ben het er niet mee eens een accu levert nooit een groter amperage dan er gevraagd word.
Daarnaast heeft de aanduiding ampere/uur niets met de startstroom te maken dit is de aanduiding voor hoelang een accu een bepaald vermogen kan afgeven.
Vraag je van een grote accu 1 ampere dan levert hij 1 ampere vraag je er 300 ampere dan levert hij 300 ampere en niet meer.
Het laden is een ander verhaal een 200AH accu kun je niet in je motor zetten omdat je dynamo dat niet aan kan.
In mijn werk als wegenwacht help ik heel veel mensen weer op weg en heel vaak staan dan mijn startkabels op de pechauto of motor in mijn auto staan dan ook 3 accu's die paralel geschakeld staan dus een verschrikkelijk hoog vermogen KUNNEN leveren als dat nodig is maar ze geven alleen wat er gevraagd word.
Hiermee starten wij net zo makkelijk een motor en net zo makkelijk een grote amerikaan of zelf een vrachtwagen.
voor vrachtwagens kunnen we omschakelen naar 24 volt en dan ook voldoende startstroom leveren.
Dus je kunt gewoon een starthulp geven met een grote accu of een powerpack zonder schade aan te richten